- Bedankjes 0
Kwartierblad
- Helmer Zandbergen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kwartierblad
07 dec 2019 18:13
Geachte lezer,
Bestaat de mogelijkheid om "alle" kwartierbladen in een keer uit te printen, zodat duidelijk is waar de gaten zitten, ik zie dit wel in kwartierstaatcahier maar deze vind ik niet erg duidelijk.
Bestaat deze mogelijkheid en wat zijn dan hiervoor dan de instellingen.
MVG Helmer Zandbergen
Bestaat de mogelijkheid om "alle" kwartierbladen in een keer uit te printen, zodat duidelijk is waar de gaten zitten, ik zie dit wel in kwartierstaatcahier maar deze vind ik niet erg duidelijk.
Bestaat deze mogelijkheid en wat zijn dan hiervoor dan de instellingen.
MVG Helmer Zandbergen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Kwartierblad
07 dec 2019 19:53
De vraag is mij niet geheel duidelijk. Nadat het rapport is uitgedraaid klik op het blauwe bolletje in de knoppenbalk omhet rapport in uw browser te openen. Print vanaf de browser en kies voor een staand blad.
- Helmer Zandbergen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 dec 2019 21:13 - 07 dec 2019 21:14
Oke,
Misschien even duidelijker,
Je staat op nr 1 van je genealogie ( je kind ) dan maak je een kwartierblad 4 generaties en krijg dus 31 personen.
Neem je dan bv nr 31 als persoonsblad dan zie je ontbrekende ouders ( of niet ) dus wat ik zoek is Hoe kan ik ontbrekende personen kan vinden in mij genealogie, dus wie waar moet ik nog naar op zoek.
Misschien even duidelijker,
Je staat op nr 1 van je genealogie ( je kind ) dan maak je een kwartierblad 4 generaties en krijg dus 31 personen.
Neem je dan bv nr 31 als persoonsblad dan zie je ontbrekende ouders ( of niet ) dus wat ik zoek is Hoe kan ik ontbrekende personen kan vinden in mij genealogie, dus wie waar moet ik nog naar op zoek.
Laatst bewerkt 07 dec 2019 21:14 door Helmer Zandbergen.
- Ruud de Ruiter
-
07 dec 2019 21:25 - 07 dec 2019 21:27
Het hang er gewoon vanaf hoe ver u terug wil gaan.
Ieder persoon zonder voorouders wordt in de personenlijst onder generatie met b.v. 0..2 aangeduid.
U kunt op deze kolom sorteren het resultaat als "werklijst" gebruiken
Ook een combinatie Generatie > geboortedatum is mogelijk
Ieder persoon zonder voorouders wordt in de personenlijst onder generatie met b.v. 0..2 aangeduid.
U kunt op deze kolom sorteren het resultaat als "werklijst" gebruiken
Ook een combinatie Generatie > geboortedatum is mogelijk
Laatst bewerkt 07 dec 2019 21:27 door Ruud de Ruiter.
- Helmer Zandbergen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 dec 2019 22:20
Wat ik bedoel is,
Ik heb 15.000 personen in mijn genealogie, ook niet rechtstreeks familie en dus niet relevant.
Ik zoek dus personen die in mijn genealogies behoren.
Dus hoe kan ik personen vinden waar de ouders van ontbreken.
Om dus verder te komen met deze tak.
Zoals ik nu doe is om een kwartierblad en te maken en te kijken waar er personen ontbreken,
Kan dit makkelijker. ???
Ik heb 15.000 personen in mijn genealogie, ook niet rechtstreeks familie en dus niet relevant.
Ik zoek dus personen die in mijn genealogies behoren.
Dus hoe kan ik personen vinden waar de ouders van ontbreken.
Om dus verder te komen met deze tak.
Zoals ik nu doe is om een kwartierblad en te maken en te kijken waar er personen ontbreken,
Kan dit makkelijker. ???
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
07 dec 2019 23:08
U kunt een groep maken van personen waarvan het aantal ouders gelijk is 0 of 1. Klik op de knop 'Overzicht personen' om een lijst te bekomen.
- Han Kortekaas
-
08 dec 2019 01:10
Helmer,
U zou uit de Bonusrapporten -> Statistieken _> Statistiek kwartier kunnen draaien; dat geeft exact aan waar de kwartieren eindigen. Zo ook Bonus rapporten _> Overzichten _> Stamreeks en dan intern verder het rapport zetten naar 'kwartierstaat eindigt bij".
Beide rapporten starten vanaf de proband.
U zou uit de Bonusrapporten -> Statistieken _> Statistiek kwartier kunnen draaien; dat geeft exact aan waar de kwartieren eindigen. Zo ook Bonus rapporten _> Overzichten _> Stamreeks en dan intern verder het rapport zetten naar 'kwartierstaat eindigt bij".
Beide rapporten starten vanaf de proband.
- Frank
-
08 dec 2019 10:23
Ter aanvulling op Han, In statistiek kwartier kan je oom zien waar de gaten zitten met ontbrekende gegevens.
- Marion
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 jan 2020 12:00
Dag Helmer,
Ben je er al uit? Ik herken het probleem.
Wat ik zelf altijd graag gebruik is; de voorouder-waaier.
Het is visueel aantrekkelijk, en ik vind het erg overzichtelijk. Zo zie je direct welke voorouders je nog niet hebt gevonden.
Je vindt de voorouderwaaier bij: Rapporten - bonus rapporten - grafisch - voorgeslacht.
(Zodra je die hebt gemaakt, zie je in de bovenste balk een ikoontje van een globe. Als je daar op klikt krijg je een versie die nog scherper is, dus beter om bijv. uit te printen)
Succes.
Marion
Ben je er al uit? Ik herken het probleem.
Wat ik zelf altijd graag gebruik is; de voorouder-waaier.
Het is visueel aantrekkelijk, en ik vind het erg overzichtelijk. Zo zie je direct welke voorouders je nog niet hebt gevonden.
Je vindt de voorouderwaaier bij: Rapporten - bonus rapporten - grafisch - voorgeslacht.
(Zodra je die hebt gemaakt, zie je in de bovenste balk een ikoontje van een globe. Als je daar op klikt krijg je een versie die nog scherper is, dus beter om bijv. uit te printen)
Succes.
Marion
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
15 jan 2020 14:48
Dag Helmer en Marion,
Mogelijk is dit een oplossing:
In de Bonus rapporten...->Overzichten...->Kwartierblad
Vinden jullie een rapport dat alle kwartieren toont van de Proband.
Standaard laat dit rapport 31 kwartieren zien maar indien je bij het openen van dit rapport kiest voor Kwartierblad aanpassen. Kun je in het vervolgmenu aanvinken de regel Verander aantal kwartier nummers, is nu t/m 31. na Ok wordt het rapport uitgevoerd met alle aanwezige kwartiernummers toten met de hoogste generatie.
De kwartiernummers zonder namen zijn de ontbrekende voorouders.
Mogelijk is dit een oplossing:
In de Bonus rapporten...->Overzichten...->Kwartierblad
Vinden jullie een rapport dat alle kwartieren toont van de Proband.
Standaard laat dit rapport 31 kwartieren zien maar indien je bij het openen van dit rapport kiest voor Kwartierblad aanpassen. Kun je in het vervolgmenu aanvinken de regel Verander aantal kwartier nummers, is nu t/m 31. na Ok wordt het rapport uitgevoerd met alle aanwezige kwartiernummers toten met de hoogste generatie.
De kwartiernummers zonder namen zijn de ontbrekende voorouders.