- Bedankjes 0
privacyinstellingen
- Marcel Tromp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
privacyinstellingen
16 mei 2021 13:07
Beste Helpdesk,naar mijn mening werken de privacyinstellingen niet zoals beschreven.FEITEN- Mijn privacyinstellingen zoals op pagina 1 van de bijlage- mijn nageslachtscirkel zoals getoond op pagina 2 van de bijlage met privacyinstelling "niet actief". Onthoudt de persoon aangegeven met "►►"- dezelfde nageslachtscirkel maar nu met privacyinstelling "actief" zoals getoond op pagina 3 van de bijlage. Bij de "►" mis ik nu de persoon uit de cirkel op pagina 2.PROBLEEMSTELLINGDe privacyinstellingen geven aan: "publiceer een persoon: 50 jaar na overlijden óf 75 jaar na relatie óf 100 jaar na geboorte".De betreffende persoon Leendert Tromp scoort: "NIET-WAAR" óf "WAAR" óf "WAAR" en levert dus "WAAR" op.Het lijkt erop als of het programma-algorithme luidt: "50 jaar na overlijden EN 75 jaar na relatie EN 100 jaar na geboorte. In dit geval zou voor Leendert Tromp gelden: "NIET-WAAR" EN "WAAR" EN "WAAR" = "NIET-WAAR".GEVRAAGDE OPLOSSINGAls het algorithme een "EN"-conditie heeft, dan graag de tekst in het aldfaerprogramma aanpassen. Indien de tekst juist is, dan graag het algorithe aanpassen.Met vriendelijke groeten,Marcel Tromp
- Han Kortekaas
-
Re: privacyinstellingen
16 mei 2021 13:37
Marcel, uw pf geeft aan dat een overleden persoon pas na 50 jaar van zijn overlijdensdatum gepubliceerd mag worden. Als die persoon daaraan voldoet wordt hij niet gepubliceerd. U kunt dat controleren onder de tab Diversen van de persoon.
Het is dus niet een 'EN' situatie.
Ik heb dus geen 50 maar 0 ingevuld bij het overlijdenscriterium.
Het is dus niet een 'EN' situatie.
Ik heb dus geen 50 maar 0 ingevuld bij het overlijdenscriterium.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel Tromp
- Paul Kallenberg
16 mei 2021 14:41
Marcel,
In aanvulling op het bericht van Han: ga naar de Help (toets F1), Zoeken -> Privacyregels en dubbelklik op Privacyregels vastleggen. Klik vervolgens aan de rechterkant op Publiceer een persoon. Daar staat het algoritme precies uitgelegd.
Paul
In aanvulling op het bericht van Han: ga naar de Help (toets F1), Zoeken -> Privacyregels en dubbelklik op Privacyregels vastleggen. Klik vervolgens aan de rechterkant op Publiceer een persoon. Daar staat het algoritme precies uitgelegd.
Paul
- Marcel Tromp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 mei 2021 15:27
Han Kortekaas en Paul Kallenberg,
bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik heb de beschrijving via "help" begrepen.
Ik had mijn vraag niet gesteld als ik in het privacyscherm had gelezen:
Publiceer een persoon NIET:
- binnen x jaar na overlijden of
- binnen y jaar na relatie of
- binnen z jaar na geboorte.
Maar misschien is dat een interpretatiegeval..
Beste groeten,
Marcel Tromp
bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik heb de beschrijving via "help" begrepen.
Ik had mijn vraag niet gesteld als ik in het privacyscherm had gelezen:
Publiceer een persoon NIET:
- binnen x jaar na overlijden of
- binnen y jaar na relatie of
- binnen z jaar na geboorte.
Maar misschien is dat een interpretatiegeval..
Beste groeten,
Marcel Tromp