flextree rapportage

Lees meer

flextree rapportage

25 okt 2021 16:36 - 25 okt 2021 16:38
Goedemiddag,
Ik had eerder gereageerd op een topic omtrent de rapportage van flexitree wat niet lukte. In dat onderwerp werd vermeld dat men in de namen van fotobestanden bepaalde leesteken en hoofdletters etc moest vermijden.
Nu had ik al eerder gebruik gemaakt van flexitree en dat lukte goed. Ook werden de meeste foto's getoond. Soms werden foto's niet goed weergegeven en kwam er in plaats daarvan een vierkantje te staan. Kennelijk was flexitree zo soepel dat het die foute fotobestanden werden genegeerd..
Met de laatste update van Aldfaer werd dit anders.
Ik dagen zitten worstelen om de fotobestanden goed te krijgen. In mijn map materiaal heb ik namen van de bestanden alle genummerd. Op nieuw gekoppeld aan de persoon en weer overal de omschrijving in Aldfaer aangepast. Toch liep flexitree vast door fout in de sjabloom. Alle fotobestanden kon ik in windows normaal openen, en in Aldfaer koppelen. Je zag de koppeling ook met foto weergegeven in Aldfaer. Als je dan echter op de foto dubbelklikte, kwam de foto niet tevoorschijn maar gaf de fout JPG err53. Hier loop flexitree op vast. Trouwens ook de kwartierstaat en parenteel.
De makkelijkste oplossing om die foto's op te sporen in. Tonen Materiaal. Foto voor foto selecteren. Je ziet dan bij welke persoon het is gekoppeld. Op de foto rechts boven klikken en dan als het goed is wordt de foto vergroot. Zoniet dan komt er err53.
Dit kan opgelost worden door met verkenner de foto op te zoeken. Openen met bewerken met paint3d of fotoshop en direct weer weg te schrijven met dezelfde naam.
De koppeling in Aldfaer is dan onveranderd en met kan deze daarin dan ook gewoon dubbelklikken en zien. Fout is hersteld. Flexitree werkt weer.
Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben
Groet,
Harrie de Groot
Laatst bewerkt 25 okt 2021 16:38 door Harrie de Groot. Reden: foutjes in tekst

Gemaakt door Kunena