grafische boom

Lees meer

Re: grafische boom

26 okt 2022 09:12 - 26 okt 2022 09:46
Nee, we zitten echt op een verkeerd spoor:
• Stel, ik heb het overzicht gemaakt en verschijnt dan in 5 generaties, zoals besteld.
• Klik op de blauwe bol links boven
• Klik op de 3 puntjes rechts boven
• Klik op “afdrukken”
Dan staat links boven in het scherm: “Totaal 1 pagina” , terwijl daar.” 2” had moeten staan. Zo was het ook, als ik dit rapport een aantal keren eerder gemaakt heb.
En of ik nu kies voor “Indeling staand of liggend” maakt hierbij niets uit. Net zo min als de printeropties aan te passen naar 80 %

dubbele posting verwijderd
Laatst bewerkt 26 okt 2022 09:46 door Webmaster.

Lees meer

26 okt 2022 10:45 - 26 okt 2022 10:54
Peter
We spreken toch wel over hetzelfde rapport: standaard rapport kwartierstaat grafisch?
5 generaties worden gegenereerd op één weergave in het Aldfaer venster welke groter is als de A4 papiermaat in de printopdracht
In de printopdracht wordt deze getoond als1 pagina met generatie 5 afgekapt.
Het heeft geen zin om deze in die staat af te drukken
Dat is de reden dat de printopdracht zodanig moet worden ingesteld dat de 5 generaties op één blad A4 passen en dat is ongeveer 80%

Kan het ook zijn dat je in tussen een andere printer en dus een ander printprogramma gebruikt ?
Laatst bewerkt 26 okt 2022 10:54 door Ruud de Ruiter. Reden: andere printer

Lees meer

26 okt 2022 11:29
Nee, ik kan me niet herinneren gesproken te hebben over de kwartierstaat. Ik heb het steeds gehad over Bonusrapporten/voorouderboom/voorouderboom. Het grafische rapport in de gele kleur, waar de vertrekpersoon onder staat, daarboven links de vader, rechts de moeder, boven de beide ouders weer daarvan de ouders etc.

Overigens heb ik inderdaad een andere printer. Maar dat speelt naar mijn bescheiden mening geen rol hierin. Zoals eerder aangegeven door mij, komt de printer pas aan de orde, nadat er vermeld wordt dat het rapport 1 blz. heeft, terwijl dat er 2 zou moeten zijn .

Lees meer

26 okt 2022 12:20
Peter,

Als je de keuze maakt 5 generaties (31 personen) dan zal er een rapport aangemaakt worden.
Met daar weergeven van 31 personen.
Dit rapport wordt op 1 pagina uitgeprint.
Dit komt overeen met wat je op je beeldscherm wordt getoond.
Zelfs 7 generatie worden op 1 pagina getoond

Waarom verwacht je dat dit op twee pagina's moet worden uitgeprint?
De versie van Voorouderboom is V5.3.0

Lees meer

26 okt 2022 13:39
Eerder heb ik di zelfde rapport gemaakt. en beslaat 11 generaties, die teruggaan tot ca. 1620. Dit rapport beslaat 2 paginas. Er wordt maar 1 pagina getoond, waarop 5 generaties staan. De overige 6 generaties worden niet gemaakt.
Op 1 pagina kunnen geen 11 generaties getoond worden.

Lees meer

26 okt 2022 14:58 - 26 okt 2022 15:13
Peter,
Dit is de eerste keer dat "voorouderboom" wordt genoemd, voorheen was het "grafische boom". Dat heeft mij misleid
Het maximum aantal generaties wat in voorouderboom ingesteld kan worden is 9.
Als je die kiest wordt onderaan van het resultaat aangegeven dat je in de bovenste rij één van de personen moet aanklikken om het vervolg te zien dat eerst dan gegenereerd wordt.
Afhankelijk van de gekozen instelling wordt op aanvraag een opvolgend blad gegenereerd. Dienaangaande NIETS automatisch

Reden dat bij 9 generaties "interactief" vermeld wordt en op het eerste blad 5 en op het dan volgende blad 4 opvolgende generaties getoond worden. dus max 9
Laatst bewerkt 26 okt 2022 15:13 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

27 okt 2022 12:06
Ruud, ik moet toegeven dat je feitelijk helemaal gelijk hebt. Dat was de oorzaak van de vele misverstanden. In mijn beleving was het een grafische voorouderboom, (wat het feitelijk ook was) maar ik had die woorden dus niet moeten gebruiken. "

Als ik het andere overzicht had willen hebben wat kennelijk de gedachte bij jou was, had ik het woord "kwartierstaat" wel gebruikt. Maar dat had mogelijk ook weer andere misverstanden opgeroepen. In het programma wordt dit "kwartierblad" genoemd, terwijl, als het gereed is, er "kwartierstaat" boven staat. Terwijl een kwartierstaat weer iets geheel anders is. Maar laten we dit onderwerp maar verder laten rusten.

Ik zou niet meer weten wat ik verder nog kan vertellen om mijn probleem aan te duiden. Daarmee stel ik vast, dat ondanks de goede bedoelingen van beide kanten mijn probleem niet opgelost is. Is jammer, maar dan zal ik verder moeten zonder de voorouderboom.
Ik wil jou, en ook de andere collega's overigens bedanken voor jullie inzet,
vriendelijke groet,
Peter Wiss

Lees meer

27 okt 2022 12:14
Peter,
Als je die nog hebt, stuur mij eens een kopie (scan) van dat 11 generaties rapport
klik op meer > muis over enveloppe voor het e-mail adres
Ruud

Lees meer

28 okt 2022 12:02
Peter,

Ruud heeft aangegeven dat je de instelling 9 generaties dient te gebruiken.
Dan krijg je in beeld de alle bij behorende personen.
Daarvan kun je een uitprint maken. Na die is gemaakt klik je op de linker persoon dan zal deze persoon worden getoond.
Maak hier van ook een print, dit kun je herhalen totdat je alle personen op de bovenste regel hebt uit gevoerd

Lees meer

29 okt 2022 21:09
Hoi Peter,

Kijk eens even op min website rond 4 keer 9 generatie vanuit je opa en oma's uitdraaien kom je ook aan 11 generaties. Overigens heeft de vertrekkende persoon als man een blauwe kleur als achtergrond en een vrouw rose, en is deze kleur geel naar eigen kleur in te stellen. Dit geld natuurlijk ook voor de 9 generatie Waaier of Cirkel.

Of maak een uitdraai van kwartierstaat cahier om alles op A4 formaat uit te draaien.

Lees meer

30 okt 2022 15:06
Frank,
Het betreft het rapport "voorouderboom" en niet de standaard grafische weergave's vanaf de betreffende ikonen

Meije,
Voorouderboom is beperkt tot 9 generaties
1e blad geeft 5 en 2e blad 4 opvolgende generaties
Daarna kan je niet verder
Komt nog bij dat het 2e blad een blauwe achtergrond krijgt, waarom ?

Lees meer

30 okt 2022 15:14
Ruud,
Als je op een man doorklikt is het vervolg blauw.
Bij een vrouw heeft het een andere kleur.

Evert.

Gemaakt door Kunena