foto verschoven in Fotostamboom

Lees meer

foto verschoven in Fotostamboom

12 dec 2022 17:52
Na een jaar of 10 gebruik ik dit bonusrapport weer.
De foto's staan niet aangesloten aan de rand van de blokken. Zie bijlage.

Ik vond geen optie om dit te beïnvloeden.
Sinds kort werk ik met versie 10 (in Windows 11).

In het voorbeeld op
www.paulkallenberg.nl/aldfaer/rapportuit...nassau_juliana_1.htm
staan de foto's wel aangesloten aan de rand.

Is er iets aan te doen?

Groet,
Jaap

Bijlagen:

Lees meer

Re: foto verschoven in Fotostamboom

12 dec 2022 18:34
Jaap,

In mijn testbestand worden sommigen foto's wel en anderen niet tot de rand getoond.
Bij nader inzien van het materiaal blijken de afmetingen, met name de breedte, van de foto's de oorzaak te zijn.

Lees meer

12 dec 2022 22:13 - 12 dec 2022 22:20
Jaap,
aanvullend: heb verschillende foto's bewerkt en ondervonden dat het probleem zich niet meer voordoet wanneer de foto een vierkant is.
Heb ook net gelezen in een vorig bericht van de maker van het sjabloon dat het pasfotoformaat het best geschikt is.
Laatst bewerkt 12 dec 2022 22:20 door JayCee.

Lees meer

12 dec 2022 22:31
E.e.a. uitgeprobeerd
De afbeeldingen dienen vierkant te zijn, dus hoogte en breedte identiek. Verder wordt de laatste uitvoer bewaard, dus na verandering van de afbeelding dient vóór het oproepen van het rapport de voorgaande versie te verwijderen. Doet men dat niet worden de "oude" afbeeldingen gebruikt

Lees meer

13 dec 2022 00:40
Jaap,

Ik wil niet beweren dat vroeger alles beter was, maar dit in elk geval wel. In de loop van die 10 jaar is er ergens iets mis gegaan waardoor de foto's nu slechter aansluiten dan destijds (en ook slechter dan op de voorbeeldsite die nog is gemaakt toen het nog goed ging). Ik zie waar het mis gaat, maar moet nog een oplossing zien te vinden om het te herstellen. Wordt vervolgd.

Paul

Lees meer

13 dec 2022 09:46
Paul,

Bedankt! Ik wacht rustig af.

Het is trouwens geen 10 jaar (uit m'n bericht). Ik verwarde dat met een ander bonusrapport. De fotostamboom heb ik medio 2020 nog gebruikt, maar in versie 6.2, die was toen natuurlijk al erg verouderd ;-)

Groet,
Jaap

Lees meer

15 dec 2022 10:39
Het probleem is inmiddels verholpen.
Dank

Gemaakt door Kunena