Aanpassen ParenteelVerticaal

Lees meer

Aanpassen ParenteelVerticaal

29 apr 2023 14:27
Goedemiddag,
Graag zou ik zelfd een aanpassing doen in het grafisch bonusrapport ParenteelVerticaal.
Waarschijnlijk zal ik in het bestand ParenteelVerticaal.asj een getal moeten aanpassen. Hetgeen ik wil doen is de verticale lijnen tussen de blokken, waar de persoonsgegevens instaan, langer maken.
Op die manier heb ik wat meer plaats om zelf gegevens toe te voegen na een afdruk.

Groeten van Dimitri

Lees meer

Re: Aanpassen ParenteelVerticaal

30 apr 2023 13:23
Dimitri,

Regel 391 van ParenteelVerticaal.asj is nu:

_VARIN(lijn_breedte,2)

Je moet hierin het getal 2 groter maken om langere lijnen te krijgen. Let wel dat je dat iedere keer opnieuw moet doen als er een update van de Bonusrapporten komt omdat daarmee het bestand ParenteelVerticaal.asj weer in de originele staat wordt herschreven.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dimitri

Lees meer

21 mei 2023 11:47
Goedemiddag Paul,
Het is gelukt om de lijnen hoger te maken. Kan je me ook vertellen welke waarde ik moet aanpassen om de horizontale lijnen groter te maken?
Ik wil van de oudste personen waar ik gegevens van heb teruggevonden telkens een parenteel maken en deze rapporten samenvoegen.
Ik weet niet of er misschien een rapport is waar je dit grafisch mee kan doen zodat al de personen in je databank grafisch worden weergegeven zoals in het parenteelverticaal.

Ik heb zowel van mijn vier grootouders als die van mijn vrouw de gegevens en wil die graag allemaal op 1 afbeelding.

Lees meer

21 mei 2023 20:05
Dimitri,

Als je van jouw vier grootouders en van die van je vrouw de gegevens allemaal op 1 afbeelding wil hebben zou je als volgt te werk kunnen gaan.
1. Ontkoppel, indien de koppelingen aanwezig zijn, de kind-ouder-koppelingen van je grootvaders en van die van je vrouw met hun ouders.
2. Maak een nieuwe, fictieve persoon X
3. Koppel hieraan als biologische kinderen jouw 2 grootvaders en die van je vrouw.
4. Maak een verticaal parenteel met de fictieve persoon X als hoofdpersoon; gebruik hierbij "Herhaling tonen" in het menu van Parenteel verticaal.

Paul

Lees meer

22 mei 2023 07:47 - 22 mei 2023 08:11
Paul,
Misschien niet verstandig om in het huidige bestand koppelingen naar overgrootouders te verbreken.
Mijn suggestie:
Maak een groep met de 4 nageslachten vanaf de grootouders en bewaar als nieuw bestand en vervolgens vanaf 2) van Paul

Opmerking:
- eventuele mutitaties in "hoofdbestand" worden niet in dit "grootouder" bestand doorgevoerd
- mutaties worden in hoofdbestand uitgevoerd en het volstaat dan om van de groep opnieuw een nieuw bestand te maken
Laatst bewerkt 22 mei 2023 08:11 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena