Probleem met weergave foto's in Bonus rapport "internet".

Lees meer

Probleem met weergave foto's in Bonus rapport "internet".

24 jun 2023 16:50
Betreft foto presentatie in het Bonus rapport “Internet”.
Lokaal werkt dit prima maar zodra ik dit bij een server plaats worden de foto’s niet meer zichtbaar.
Vroeger ging dit prima.
Het enige dat is veranderd is dat deze bestanden nu worden gegenereerd met een veel nieuwere versie van
Aldfaer en van de bonus rapporten.
De foto’s hebben namen van personen plus geboortedatum waarbij, voor de leesbaarheid, de voorletters en eerste letter van de achternaam hoofdletters zijn, de rest zijn kleine letters. Voorbeeld: BHHuijsdens-09111949
Als ik naar het gegenereerde html bestand bekijk van deze persoon uit deze reeks bestanden dan valt het volgende op:
De fotobestandsnamen komen voor zoals deze echt bestaan maar ook met alleen kleine letters
Bijvoorbeeld photS= bhhuijsdens-09111949.jpg, photT=BHHuijsdens-09111949 (hier dan weer zonder .jpg).
Ook zie ik in de hml file een verwijzing staan: a href=”javacript:showFoto() de naam daarachter zijn alleen kleine letters.
En showFoto zelf kan ik nergens vinden. De hier genoemde punten zijn lokaal als op een server hetzelfde. Ook lokaal kan ik showFoto niet vinden maar daar werkt alles wel.
De verwijzing naar de map met foto’s lijkt goed. Op de server zie ik in het vlak waar de foto zou moeten komen
wel de naam, in dit voorbeeld BHHuijsdens-09111949.jpg, in dat vak staan. Bij volgende foto zie ik hier ook de naam van de volgende foto staan.
Ik heb het idee dat ik het probleem op de verkeerde plaats zoek maar wat kan hier aan de hand zijn?
Met vriendelijke grpet,
Ben

Lees meer

Re: Probleem met weergave foto's in Bonus rapport "internet".

24 jun 2023 18:57
Als u het rapport Internet draait met materiaal dan ontstaat in de uitvoermap een folder 'img' Die volledige map 'img' moet ook naar de server gebracht worden.

Fotomateriaal wordt door Aldfaer standaard veranderd naar bestandjes met kleine letters.

Lees meer

25 jun 2023 15:07
De map "img" inclusief de .jpg bestanden is bekend en staat ook op de server.
Het omzetten van hoofd naar kleine letters gebeurt blijkbaar niet op elke plaats waar de naam voorkomt. Zo zie ik achter photT de naam wel met de hoofdletters staan.
Met vriendelijke groet,
Ben Huijsdens

Lees meer

27 jun 2023 11:54
Het probleem is opgelost.
Er bleken twee mappen te bestaan met de naam "img".
Eén met de bestandsnamen met alleen kleine letters, dat had ik niet door, en één waarbij de 1e letter van de voornaam /voornamen en de 1e letter van de achternaam met een hoofdletter begint. Die laatste had ik zelf gemaakt.
De verkeerde van deze twee werd op de server geplaatst.
Eerder had ik al eens gemerkt dat lokaal er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de bestandsnamen met en zonder
hoofdletters maar dat dit op de server wel een rol speelt.
Om verwarring de volgende keer te voorkomen heb ik één van de mappen nu een andere naam gegeven.
Vriendelijke groet,
Ben

Gemaakt door Kunena