Overzicht plaatsnamen
- Rene
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Overzicht plaatsnamen
05 aug 2023 15:39
Is het ook mogelijk om een totaal overzicht van een gekozen plaatsnaam te exporteren naar Excel van alle geboorte, doop, overlijden, begraven, trouw en ondertrouw waar de gekozen plaatsnaam voor komt. Hierin zou dan de naam van de persoon, gebeurtenis, datum en plaatsnaam moeten voorkomen, met een sorteerkeuze.
mvg René
mvg René
- Han Kortekaas
-
Re: Overzicht plaatsnamen
05 aug 2023 17:01
Als het gaat om slechts 1 plaatsnaam dan zou U eerst een groep kunnen maken voor iedereen waar die Plaatsnaam in de tekst voorkomt en daarna het Bonusrapport in de rubriek Exporteren 'Personenlijst naar Excel' met een link naar die groep.
U kunt natuurlijk ook alleen het Bonusrapport maken en in Excel verder bewerken.
U kunt natuurlijk ook alleen het Bonusrapport maken en in Excel verder bewerken.
05 aug 2023 17:10
Dank voor je reactie Han,
In de personenlijst zou ik dat kunnen doen op Plaats geboren/gedoopt en Plaats overleden/begraven, dus twee maal een overzicht maken. Mis ik nog Plaats trouw/ondertrouw.
In de personenlijst zou ik dat kunnen doen op Plaats geboren/gedoopt en Plaats overleden/begraven, dus twee maal een overzicht maken. Mis ik nog Plaats trouw/ondertrouw.
- Han Kortekaas
-
06 aug 2023 01:52 - 06 aug 2023 02:04
Een Groep maken is doeltreffender dan via de Personenlijst. Via de selecteerloep
1. alle gegevens
2. minimaal een van de tekstvelden
3. is gelijk aan
4. vul de plaatsnaam in
Sla de Groep op
Ga dan naar de Bonusrapporten -> Exporteren -> Personenlijst naar Excel ; kies bij de Personen voor de Groep en zet daar bij de selectie alle vinken waardoor je in Excel zelf verder kunt sorteren/selecteren.
1. alle gegevens
2. minimaal een van de tekstvelden
3. is gelijk aan
4. vul de plaatsnaam in
Sla de Groep op
Ga dan naar de Bonusrapporten -> Exporteren -> Personenlijst naar Excel ; kies bij de Personen voor de Groep en zet daar bij de selectie alle vinken waardoor je in Excel zelf verder kunt sorteren/selecteren.
Laatst bewerkt 06 aug 2023 02:04 door Han Kortekaas.