Probleem met Bonusrapporten

Lees meer

Probleem met Bonusrapporten

29 okt 2023 19:26 - 29 okt 2023 19:29
Goedenavond,Ik heb een probleem met het genereren van een Bonus rapport om een namenlijst te maken met een index op achternaam en 1 voorletter. Als ik dit bonusrapport laat generen en ik klik index.html aan in de lijst is het scherm aan de linkerkant met de lijst van namen volledig leeg, wel in de verwachte kleur. De lijst wordt wel gegenereerd maar is dus niet zichtbaar.Ik probeer de lijst te bekijken op de plaats waar deze is gegenereerd.Iemand een idee ?met vriendelijke groet,Gijs

Laatst bewerkt 29 okt 2023 19:29 door Gijs van der Poel.

Lees meer

Re: Probleem met Bonusrapporten

29 okt 2023 19:48
Het zou helpen als aangeeft welk rapport het is.

Lees meer

29 okt 2023 22:22
Ik heb met de Rapportage Wizard een webpublicatie willen maken --> aangeven waar deze moet worden neergzet, ik kies voor het volledige bestand, genereer index op achternaam
Dan krijg ik een reeks met achternamen in de uitvoer van deze Rapportage Wizard op de plek waar ik het verwaacht. Als ik dan index.html aanklik zou die lijst links moeten verschijnen.

Lees meer

29 okt 2023 22:23 - 29 okt 2023 22:25
heb ondertussen gevonden dat het een 'Wizard' rapport betreft. Mogen de personen gepubliceerd worden? Zie de instellingen 'Privacy'.
Laatst bewerkt 29 okt 2023 22:25 door JayCee.

Lees meer

29 okt 2023 22:46
Ja, ik heb alle waarden op 0 gezet. Bij de rapportuitvoer zie ik de lijst staan en ook aanklikbaar. Bij het lokaal opslaan, kan ik het niet meer zien. Wellicht ligt het aan mijn css?

Lees meer

29 okt 2023 22:49 - 29 okt 2023 22:51
u moet het rapport aanroepen vanaf Tonen > Rapporten > Overige rapporten > selecteer de naam van het rapport dat u hebt gegeven of via het icoontje voor rapporten in knoppenbalk > Overige rapporten > rapportnaam.
Laatst bewerkt 29 okt 2023 22:51 door JayCee.

Lees meer

30 okt 2023 01:07
Gijs,
de waarden van het Privacyfilter moet u niet op o zetten. Als u wilt dat het filter niet moet werken dan zet u bij de Instellingen het vinkje bij actief uit.

Bij de rapportage wizard kunt u aangeven waar het sjabloon (Naam), dat de website genereert moet staan; vervolgens draait u het sjabloon wat u onder de Overige rapporten vindt.
Buiten Aldfaer om kunt u de website opstarten met de index.html van de locatie van de website.

Lees meer

30 okt 2023 09:50 - 30 okt 2023 10:07
Han,
Ik snap er niets meer van.
De namenlijst wordt keurig aangemaakt in het uitvoerrapport zie ik het ook staan en ik kan er doorheen springen. Daarna sla ik hem op in de namenlijst van mijn lokaal op mijn PC aangemaakte website om te testen
Vanuit menustructuur zou ik de namenlijst moeten kunnen aanlopen. Vanuit het menu-item namenlijst wordt de indexfile in de namenlijst gestart. Alleen de namenlijst wordt dus niet zichtbaar. en de menustructuur blijft staan, wel wordt de tekst van mijn nieuwe start afgebeeld, maar aan de linkerzijde gewoon de menustructuur en dus niet de namenlijst.
Alle andere menu-items zoasl grafisch, parenteel etc werken wel goed
Laatst bewerkt 30 okt 2023 10:07 door Gijs van der Poel. Reden: aanvulling

Lees meer

30 okt 2023 10:28
Gijs,
al geruime tijd staan browsers niet meer toe om lokale bestanden te openen. Lastig.
Een website zoals door de rapportage wizard is gemaakt kun je het best controleren door die op een testfolder van jouw website te plaatsen.
Of e.e.a. goed werkt kun je ook doen door binnen Aldfaer de index.html opnieuw te openen. Menu -> Bestand - Open -wijzig type bestand naar html = surf naar de rapportuitvoermap met de index.html (lokale plek van jouw website )
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gijs van der Poel

Lees meer

30 okt 2023 11:05
Han,
De laatste alinea van je antwoord begrijp ik niet. Het zou een optie kunnen zijn de namenlijst map in een map van een bestaande website toe te voegen.

Het hele probleem is ontstaan doordat de complete website oorspronkelijk was gehuisvest op een zogenaamde homepage ruimte van KPN en van daaruit keurig werkte.
Helaas is KPN met de homepages gestopt.
Een alternatief is een hosting provider te zoeken, maar dat is natuurlijk niet gratis. De website werd alleen door een paar familieleden geraadpleegd.
De complete html website wilde ik nu op bv een stickie of CD-tje zetten om deze te kunnen uitdelen aan belangstellende familileden.
Ik ben gewend aan Joomla als CMS maar ik weet niet of ik de gegeneerde bestanden in een ander format dan html kan genereren vanuit Aldfaer.
Als je een andere optie ziet hoor ik het graag

Lees meer

30 okt 2023 11:38
Joomla is een cms wat de basis is voor vele websites. Ik gebruik die ook.
De gehele Aldfaer gegenereerde website kan in de Joomla gestart worden.

Aldfaer genereert uitsluitend *.htm(l)

Je zou wel eens kunnen kijken naar de Bonus rapporten onder de rubriek Exporteren. Flexitree, Internet en MaakAldfaerCD

Lees meer

30 okt 2023 12:09
Ik heb al eerder geprobeerd om de gehele html website in Joomla te integreren, maar heb nog geen oplossing voor gevonden.
Het valt natuurlijk buiten dit onderwerp, maar kan je eventueel per mail hiervoor een tip geven ?

Gemaakt door Kunena