- Bedankjes 0
bij bonus rapport getoonde url werkt niet v.10
- Joan Bos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
bij bonus rapport getoonde url werkt niet v.10
31 dec 2023 09:49
Zojuist de nieuwe versie 10 geinstalleerd. Bij de bonus rapporten wordt nu geprobeerd om in de notitievelden vermelde URLs om te vormen tot URL-links, maar die werken niet, want mijn domein wordt ervoor gegooid en daaraan wordt tussen "quotes" de complete URL getoond en dat werkt natuurlijk niet (404: Not Found). Dat domein van mij ervoor en die quotes zouden weg moeten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: bij bonus rapport getoonde url werkt niet v.10
31 dec 2023 10:48 - 31 dec 2023 10:50
Heeft u de url als volgt ingevoerd vb.
"<nt><a href=" www.aldfaer.net ">Aldfaer website" (exclusief de uiterste aanhalingstekens)
"<nt><a href=" www.aldfaer.net ">Aldfaer website" (exclusief de uiterste aanhalingstekens)
Laatst bewerkt 31 dec 2023 10:50 door JayCee.
- Joan Bos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 dec 2023 12:02
Waar zou ik die url in kunnen voeren?
Het zijn gegenereerde pagina's volgens een rapport en "iets in Aldfaer zelf" converteert URLs in de notitie teksts, bijv.
www.aldfaer.net
naar
www.madmonarchs.nl/www.aldfaer.net/
wat dus niet werkt.
Ik zou niet weten hoe ik daarbij moet komen.
Het zijn gegenereerde pagina's volgens een rapport en "iets in Aldfaer zelf" converteert URLs in de notitie teksts, bijv.
www.aldfaer.net
naar
www.madmonarchs.nl/www.aldfaer.net/
wat dus niet werkt.
Ik zou niet weten hoe ik daarbij moet komen.
- Joan Bos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 dec 2023 12:34
Natuurlijk zet hij er niet letterlijk mijn
www.madmonarchs.nl
voor, maar hij zet er iets voor, waardoor Browsers daar de lokale url ervoor gooien. Op de pc komt er het woord FILE voor. Ook dat geeft natuurlijk een gebroken link.
- Joan Bos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 dec 2023 12:37 - 31 dec 2023 12:44
Wat er letterlijk in de notitie teksts komt te staan is
Zie: <a href=\" docplayer.nl/10474595-Genealogie-van-de-...-van-naaldwijk.html\ "> docplayer.nl/10474595-Genealogie-van-de-...n-van-naaldwijk.html
en nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_I_van_Naaldwijk\ "> nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_I_van_Naaldwijk
en door die \ ervoor gooit de browser er dan
www.madmonarchs.nl
voor
Zie: <a href=\" docplayer.nl/10474595-Genealogie-van-de-...-van-naaldwijk.html\ "> docplayer.nl/10474595-Genealogie-van-de-...n-van-naaldwijk.html
en nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_I_van_Naaldwijk\ "> nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_I_van_Naaldwijk
en door die \ ervoor gooit de browser er dan
www.madmonarchs.nl
voor
Laatst bewerkt 31 dec 2023 12:44 door Joan Bos. Reden: screenshot toegevoegd
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
31 dec 2023 16:52
De code in mijn bericht diende als voorbeeld.
Meer details over hoe een URL in notities of andere velden kunnen opgenomen worden kan u lezen in de pagina "Het tabblad [Persoon] bekijken" van de Help > Documentatie .
Meer details over hoe een URL in notities of andere velden kunnen opgenomen worden kan u lezen in de pagina "Het tabblad [Persoon] bekijken" van de Help > Documentatie .
- Paul Kallenberg
31 dec 2023 21:06
Joan,
Ga naar Extra -> Instellingen en klik links op het item Algemeen. Aan de rechterkant zie je nu bij Overige staan: Automatisch internetadressen herkennen. Zet het vinkje daar uit en klik op Opslaan. Werkt het nu wel zoals je zou willen?
Paul
Ga naar Extra -> Instellingen en klik links op het item Algemeen. Aan de rechterkant zie je nu bij Overige staan: Automatisch internetadressen herkennen. Zet het vinkje daar uit en klik op Opslaan. Werkt het nu wel zoals je zou willen?
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joan Bos
- Joan Bos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 jan 2024 10:55
Dankejewel, Paul! Het vinkje heb ik nu gevonden.
Ik had wel bij instellingen gekeken, maar dacht dat "Algemeen" alleen de kop was waar de rest onder hing, dus daar had ik niet op geklikt.
JayCee bedoelde het vast goed, maar begreep mijn probleem niet.
Ik had wel bij instellingen gekeken, maar dacht dat "Algemeen" alleen de kop was waar de rest onder hing, dus daar had ik niet op geklikt.
JayCee bedoelde het vast goed, maar begreep mijn probleem niet.