- Bedankjes 0
Nieuwrapport type: Matria-cirkel
- Dick
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Nieuwrapport type: Matria-cirkel
12 jan 2024 19:56
Happy New Year!
Na het bijwonen van een presentatie door Carla van Beers over haar werk en het boek dat zij daarover publiceerde, heb ik geprobeerd om het type diagram dat zij bedacht te realiseren met een Aldfaer sjabloon. En dat is goed gelukt. Ik heb het opgestuurd naar het Aldfaer team en hoop dat het beschikbaar komt als bonus-rapport.
Zij noemt het diagram een Matria-cirkel, een naam die voortkomt uit haar onderzoek naar voormoeders (itt voorvaders). Het bestaat uit een cirkel in het midden voor de proband, net als de traditionele NageslachtsCirkel. Daaromheen worden concentrische ringen getekend die de generaties weergeven en op die ringen komen de personen in die generatie in kleine cirkels. Bij meerdere generaties kan je al gauw niet meer zien wat er in staat, maar gelukkig kon ik de zgn tooltips gebruiken die ook in de NageslachtsCirkel gebruikt worden.
Dick
Na het bijwonen van een presentatie door Carla van Beers over haar werk en het boek dat zij daarover publiceerde, heb ik geprobeerd om het type diagram dat zij bedacht te realiseren met een Aldfaer sjabloon. En dat is goed gelukt. Ik heb het opgestuurd naar het Aldfaer team en hoop dat het beschikbaar komt als bonus-rapport.
Zij noemt het diagram een Matria-cirkel, een naam die voortkomt uit haar onderzoek naar voormoeders (itt voorvaders). Het bestaat uit een cirkel in het midden voor de proband, net als de traditionele NageslachtsCirkel. Daaromheen worden concentrische ringen getekend die de generaties weergeven en op die ringen komen de personen in die generatie in kleine cirkels. Bij meerdere generaties kan je al gauw niet meer zien wat er in staat, maar gelukkig kon ik de zgn tooltips gebruiken die ook in de NageslachtsCirkel gebruikt worden.
Dick
- Ruud de Ruiter
-
- Dick
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Dick
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Nieuwrapport type: Matria-cirkel
17 jan 2024 01:33
Ook getest met een parenteel met 35 generaties; dan krijg je 'n heel ander plaatje! De persooncirkels zijn dan speldeknoppen, maar je kan wel patronen zien.
Bij 3 generaties: al je neven en nichten in een overzichtelijk plaatje.
Bij 3 generaties: al je neven en nichten in een overzichtelijk plaatje.
- Ruud de Ruiter
-
17 jan 2024 07:38 - 17 jan 2024 07:40
Dick
Bedankt voor het plaatje. Een interessante presentatie
Vraag: kan men hetzij via mouse-over of rechtsklik een pop-up venster openen met détails van de persoon, c.q. echtpaar zoals b.v. in hoofdvenster/personenlijst Aldfaer of in de Familiecirkel. Dit teneinde inhoud van de "speldeknoppen" leesbaar te kunnen tonen
Bedankt voor het plaatje. Een interessante presentatie
Vraag: kan men hetzij via mouse-over of rechtsklik een pop-up venster openen met détails van de persoon, c.q. echtpaar zoals b.v. in hoofdvenster/personenlijst Aldfaer of in de Familiecirkel. Dit teneinde inhoud van de "speldeknoppen" leesbaar te kunnen tonen
Laatst bewerkt 17 jan 2024 07:40 door Ruud de Ruiter.
- Dick
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 feb 2024 18:39
Ruud, de zogenaamde 'tooltip' is inderdaad een blokje (dat zichtbaar wordt als de muiswijzer naar een persoon-cirkel wijst) met daarin details als geboortedatum, overlijdensdatum en gegevens van (maximaal 3) partners. Die programma-code heb ik ongewijzigd overgenomen van de Nageslachtscirkel en met dat bonus-rapport kan je dus zien hoe dat werkt. Nog een paar voorbeelden van één persoon om de variatie aan mogelijkheden te demonstreren:
- Ruud de Ruiter
-
02 feb 2024 07:51
Dick
Het is aan het Aldfaer team om Matria Cirkel als nieuwe invoegtoepassing toe te voegen. Vermeld je e-mail adres in je profiel van dit forum opdat zij, buiten dit forum om, kontakt kunnen opnemen
Het is aan het Aldfaer team om Matria Cirkel als nieuwe invoegtoepassing toe te voegen. Vermeld je e-mail adres in je profiel van dit forum opdat zij, buiten dit forum om, kontakt kunnen opnemen
- Michaël Boers
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2024 14:53
Dag Dick,
Ik ben geïnteresseerd in het Matriacirkel sjabloon. Is het het ook mogelijk dat dit buiten de Bonus-rapporten om beschikbaar komt? Een nieuwe versie van de Bonus-rapporten lijkt erg lang op zich te laten wachten.
Michaël
Ik ben geïnteresseerd in het Matriacirkel sjabloon. Is het het ook mogelijk dat dit buiten de Bonus-rapporten om beschikbaar komt? Een nieuwe versie van de Bonus-rapporten lijkt erg lang op zich te laten wachten.
Michaël
- Michaël Boers
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 nov 2024 11:35
Inmiddels zijn we een half jaar verder, is versie 11.1 van Aldfaer uitgebracht met versie 11.3 van de Bonusrapporten, maar ik kan nergens een Matria-cirkel sjabloon vinden.
Heb ik iets gemist, of is dit sjabloon nog nooit officieel uitgebracht? Ik vermoedde dat het als verrassing in versie 11 zou meekomen, maar blijkbaar niet.
Michaël
Heb ik iets gemist, of is dit sjabloon nog nooit officieel uitgebracht? Ik vermoedde dat het als verrassing in versie 11 zou meekomen, maar blijkbaar niet.
Michaël