Bonusrapport Groepsfoto

Lees meer

Bonusrapport Groepsfoto

16 jul 2024 15:05
[object Object] Bij stap 1 (groepsfoto selctie) van het bonusrapport groepsfoto ktijg ik een pop-up scherm (zie bijlage) waarin ik "ja" moet kiezen om door te kunnen gaan naar stap 2

Bij het kiezen van een foto naar stap 2 krijg ik een pop-up scherm waar ik de "geblokkeerde inhoud toestaan" moet accepteren en krijg vervolgens opnieuw de eerste pop-up en "ja"moet kiezen om de groepsfoto te kunnen bewerken in stap 2.

Bij het keizen van bonusrapport internet in stap 3 krijg ik de melding : 
"Als u nu het Bonusrapport Internet uitvoert en daarin vervolgens in een persoonskaart op een groepsfoto klikt, kunnen de gemaakte locaties en labels van die foto zichtbaar gemaakt worden"

Uiteindelijk kan ik geen bonusrapport vinden in Aldfear met mijn groepsfoto 

Wat gaat er niet goed en doe ik verkeerd?

Bijlagen:

Lees meer

Re: Bonusrapport Groepsfoto

16 jul 2024 19:27
Lees hierover in de Help van het rapport (eerste optie in het vervolgvenster) onder de rubriek 'Diversen'

Lees meer

17 jul 2024 10:17
De door mij uitgevoerde stappen:
Stap 1:
Hieronder worden alle foto's (met bestandstype gif, jpg en jpeg) weergegeven.
 Selecteer (klik) een groepsfoto (dit brengt u in stap 2), om hierin locaties en labels (nummers, namen of andere teksten) toe te kennen aan zelf te bepalen fragmenten (zoals gezichten of gebouwen) van de foto, om later weer te kunnen tonen vanuit een aangemaakt rapport waarin de groepsfoto vergroot kan worden opgevraagd. 

Stap 2:
Wanneer u klaar bent met het plaatsen van 'hotspots' selecteert uonderstaande knop. Hierdoor wordt de informatie van de hotspots opgeslagen,zodat deze hierna gebruikt kan worden bij het aanmaken van rapporten. 

Stap 3:
Als u nu het Bonusrapport Internet uitvoert en daarin vervolgens in een persoonskaart op een groepsfoto klikt, kunnen de gemaakte locaties en labels van die foto zichtbaar gemaakt worden

Ik kan geen Bonusrapport Internet vinden, heeft dit met de pop-up schermen te maken?

Lees meer

17 jul 2024 11:52
Het rapport is te vinden onder Bonus rapporten...
Exporteren...
Internet

Lees meer

18 jul 2024 14:55
Even terug over wat  ik precies gedaan heb

Stap 2: Ik heb een groepsfoto gekozen en bewerkt met "hotspots" (rechthoek) per persoon met hun naam. Daarna de knop "klaar" gebruikt en geklikt rechtsboven op de "X" 
Vervolgens op de knop "Ga naar stap 3" geklikt voor het aanmaken van de hookbestanden.

Stap 3: Geklikt bij "Bonusrapporten Internet" op "vervangen"' en vervolgens zie ik deze tekst:Bonusrapport Internet
Vervangen!
• Het bestand "Lib User\dialooghook.asjl" is vervangen door de nieuwe versie.
• Als u nu het Bonusrapport Internet uitvoert en daarin vervolgens in een persoonskaart op een groepsfoto klikt, kunnen de gemaakte locaties en labels van die foto zichtbaar gemaakt worden.en deze tekst onderaan het scherm:Groepsfoto
Gegenereerd: 18-7-2024
Met: Aldfaer versie 10.1
Sjabloon: Groepsfoto Versie 10.01
daarna scherm gesloten via rechtsboven op "X"

In Aldfaer naar de persoon gegaan waaraan de groepsfoto gekoppeld is en via Rapporten - Overige Rapporten - Bonusrapporten - Exporteren - Internet.
In het vervolgscherm "Standaard" bij "Bestandsnaam en Uitvoer" gewijzigd naar de "familenaam" van de groepsfoto.
"Map rapportuitvoer uitvoer" niet gewijzigd en vervolgens op "OK"geklikt en zie ik geen groepsfoto met personen maar dit scherm:

Wat gaat er mis of doe ik verkeerd ?

Lees meer

18 jul 2024 15:06 - 18 jul 2024 16:40
Het gaat helemaal goed. De volgende stap is dat u met de letterindex een familienaam kiest en dan links op de naam waarna eindelijk de Persoonskaart van de geselecteerde komt. Als u vervolgens op een foto klikt die de groeps-eigenschappen heeft meegekregen, dan zult u dat zien.

Overigens zie ik dat u waarschijnlijk de stamboom heeft opgeslagen in OneDrive, hetwelk niet aanbevolen wordt.

U heeft gekozen voor een uitvoer in de Engelse taal.
Laatst bewerkt 18 jul 2024 16:40 door Han Kortekaas.

Lees meer

18 jul 2024 19:50
Bedankt voor de uitleg, ik heb de groepsfoto nu met de (verborgen) namen gevonden.

Het gaat om familieleden die geëmigreerd zijn naar Australie en daarom in de Engelse taal
Ik heb vanuit mijn het orginele Aldfaer op mijn PC een groep aangemaakt en opgeslagen als aparte Gedcom in mijn OneDrive.

Waar kan ik de uitleg vinden om (alleen) de foto met (verborgen) namen op mijn Wordpress te zetten?

Lees meer

18 jul 2024 23:17
Die uitleg is er niet en is n.m.m. ook niet mogelijk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cor Rijnvis

Gemaakt door Kunena