- Bedankjes 0
Persoonskaart (gem)
- Marcel Tromp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Persoonskaart (gem)
03 aug 2024 15:55
In de 'persoonskaart (gem)' is mogelijk een fout óf ik doe iste niet goed, zie onder mijn probleembeschrijving.
Gegeven: Anna Heeling (*1742 †1830) is een dochter van Dirk Jansz Heeling (*1697 †1759) en Jannetje Jans Dekker (* vóór 1723 † vóór 1750).
Zie pagina 1 in bijgevoegde PDF: Anna is het vijfde kind in de rubriek 'gezin'. De eerste drie kinderen 'Kageling' zijn uit een eerder huwelijk van Jannatje Jans, Anna is uit het echtpaar Heeling-Dekker geboren na Jan Dirksz Heeling (*1739 en vóór Catharina Heeling (*1745).
Probleem: Op zowel de persoonskaart van haar vader Dirk Jansz Heeling alsook op de persoonskaart van haar moeder Jannetje Jans Dekker komt in de rubriek 'kinderen' deze Anna niet voor, wel haar oudere broer Jan Dirksz en haar jongere zus Catharina. Waarom wordt Anna daar niet genoemd?
Gegeven: Anna Heeling (*1742 †1830) is een dochter van Dirk Jansz Heeling (*1697 †1759) en Jannetje Jans Dekker (* vóór 1723 † vóór 1750).
Zie pagina 1 in bijgevoegde PDF: Anna is het vijfde kind in de rubriek 'gezin'. De eerste drie kinderen 'Kageling' zijn uit een eerder huwelijk van Jannatje Jans, Anna is uit het echtpaar Heeling-Dekker geboren na Jan Dirksz Heeling (*1739 en vóór Catharina Heeling (*1745).
Probleem: Op zowel de persoonskaart van haar vader Dirk Jansz Heeling alsook op de persoonskaart van haar moeder Jannetje Jans Dekker komt in de rubriek 'kinderen' deze Anna niet voor, wel haar oudere broer Jan Dirksz en haar jongere zus Catharina. Waarom wordt Anna daar niet genoemd?
- Han Kortekaas
-
Re: Persoonskaart (gem)
04 aug 2024 12:14 - 04 aug 2024 13:31
Kunt u het probleem tot slechts een kleine hoeveelheid mensen terugbrengen? Zet deze Anna Heeling in het hoofdvenster en draai dan het rapport met de selectie Personen Hoofdpersoon inclusief koppelingen met Ouders en broers en zusters. Geef dat rapport én een screendump van het hoofdvenster van Anna Heeling waaruit blijkt hoe zij gekoppeld is.
Bij het draaien van het sjabloon eventueel een andere uitvoermap gebruiken.
Een andere vraag is of deze persoonskaarten allemaal op hetzelfde moment zijn ververst.
Bij het draaien van het sjabloon eventueel een andere uitvoermap gebruiken.
Een andere vraag is of deze persoonskaarten allemaal op hetzelfde moment zijn ververst.
Laatst bewerkt 04 aug 2024 13:31 door Han Kortekaas. Reden: nog een vraag
- Marcel Tromp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 aug 2024 14:29
Beste Han Kortekaas,
(1) het grote bestand uit mijn probleemmelding was in dezelfde run gemaakt
(2) bijgaand het rapport met Anna Heeling als Hoofdpersoon met koppelingen naar ouders en broers/zusters en de beeldschermafdruk van Anna Heeling uit het hoofdvenster
→Het probleem is nog steeds zichtbaar
MvG, Marcel Tromp
(1) het grote bestand uit mijn probleemmelding was in dezelfde run gemaakt
(2) bijgaand het rapport met Anna Heeling als Hoofdpersoon met koppelingen naar ouders en broers/zusters en de beeldschermafdruk van Anna Heeling uit het hoofdvenster
→Het probleem is nog steeds zichtbaar
MvG, Marcel Tromp
- Han Kortekaas
-
05 aug 2024 16:23 - 05 aug 2024 16:30
Marcel,
ik heb van jouw gegevens zelf even een korte boom gemaakt van Anna Heeling en haar ouders/gezin. Daaruit blijkt geen fout in het sjabloon want zij komt voor op zowel de PK van haar vader als moeder.
Wat mij eerder lijkt is dat er een foutieve koppeling aanwezig is in uw bestand. Die zou u moeten kunnen ontdekken via Stamboom > Controleer gegevens en de items Fouten in Database en Logische volgorde (alle vinken)
Wat ik vermoed is dat bij deze Anna er een dubbele relatiekoppeling van ouders o.i.d. tevoorschijn komt.
ik heb van jouw gegevens zelf even een korte boom gemaakt van Anna Heeling en haar ouders/gezin. Daaruit blijkt geen fout in het sjabloon want zij komt voor op zowel de PK van haar vader als moeder.
Wat mij eerder lijkt is dat er een foutieve koppeling aanwezig is in uw bestand. Die zou u moeten kunnen ontdekken via Stamboom > Controleer gegevens en de items Fouten in Database en Logische volgorde (alle vinken)
Wat ik vermoed is dat bij deze Anna er een dubbele relatiekoppeling van ouders o.i.d. tevoorschijn komt.
Laatst bewerkt 05 aug 2024 16:30 door Han Kortekaas.
- Marcel Tromp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 aug 2024 17:13
Beste Han Kortekaas,
Uw vermoeden was correct. Ik heb de koppeling met de ouders opnieuw gemaakt en de persoonskaarten van de ouders van Anna zijn nu in orde.
Dank U wel voor de snelle hulp bij de analyse en oplossing.
U kunt deze probleemmelding sluiten.
MvG,
Marcel Tromp
Uw vermoeden was correct. Ik heb de koppeling met de ouders opnieuw gemaakt en de persoonskaarten van de ouders van Anna zijn nu in orde.
Dank U wel voor de snelle hulp bij de analyse en oplossing.
U kunt deze probleemmelding sluiten.
MvG,
Marcel Tromp