- Bedankjes 0
verwerken van de data tot een boek.
- Henry van de Wal
- Auteur
Lees minder
Lees meer
verwerken van de data tot een boek.
25 nov 2024 11:26 - 25 nov 2024 11:28
Hoe kan ik het beste mijn gegevens verwerken in een boek?
Het bestand bevat ca 2500 personen.
Rond 1600 krijgt een voorouder 4 kinderen waarna de stamboom zich in 2 takken; Cornelis en Wouter splitst.
Mijn bedoeling,
- Ik wil de generaties door laten lopen vanaf de eerste/oudste naar nu en
- de stamboom van Cornelis en Wouter in aparte hoofdstukken weergeven, liefst ieder in een andere kleur.
Wat ik heb gedaan,
ik draai het bestand uit in ‘bonusrapporten-maak boeken’, kopieer het naar Word en pas de grootte van de foto’s en kleur voor de persoon aan, persoon voor persoon…….Vragen,
- hoe kan ik de generaties door laten lopen zonder dubbele indexen ?
o als ik Cornelis of Wouter tijdelijk los maak van de ouder lopen de generaties door maar krijg ik dubbele indexen.
o Als ik het totaal uitdraai lopen de personen wrs door elkaar……, of krijg ik als ik naar Wouter spring alleen zijn nakomelingen?
- Is er een manier om de familienaam van de generaties na bv Cornelis te kleuren en wordt de kleur dan in de index overgenomen?
- Bij meerdere foto’s bij een persoon, worden ze in de uitdraai in een rij, gedeeltelijk over elkaar geplaatst, die ik in Word uit elkaar haal. Is dit makkelijker te doen? Wat raad u aan te doen?
alvast hartelijk dank voor uw moeite en met hartelijke groet,
Henry van de Wal.
Het bestand bevat ca 2500 personen.
Rond 1600 krijgt een voorouder 4 kinderen waarna de stamboom zich in 2 takken; Cornelis en Wouter splitst.
Mijn bedoeling,
- Ik wil de generaties door laten lopen vanaf de eerste/oudste naar nu en
- de stamboom van Cornelis en Wouter in aparte hoofdstukken weergeven, liefst ieder in een andere kleur.
Wat ik heb gedaan,
ik draai het bestand uit in ‘bonusrapporten-maak boeken’, kopieer het naar Word en pas de grootte van de foto’s en kleur voor de persoon aan, persoon voor persoon…….Vragen,
- hoe kan ik de generaties door laten lopen zonder dubbele indexen ?
o als ik Cornelis of Wouter tijdelijk los maak van de ouder lopen de generaties door maar krijg ik dubbele indexen.
o Als ik het totaal uitdraai lopen de personen wrs door elkaar……, of krijg ik als ik naar Wouter spring alleen zijn nakomelingen?
- Is er een manier om de familienaam van de generaties na bv Cornelis te kleuren en wordt de kleur dan in de index overgenomen?
- Bij meerdere foto’s bij een persoon, worden ze in de uitdraai in een rij, gedeeltelijk over elkaar geplaatst, die ik in Word uit elkaar haal. Is dit makkelijker te doen? Wat raad u aan te doen?
alvast hartelijk dank voor uw moeite en met hartelijke groet,
Henry van de Wal.
Laatst bewerkt 25 nov 2024 11:28 door Henry van de Wal.
- Ruud de Ruiter
-
Re: verwerken van de data tot een boek.
25 nov 2024 14:09
Al eens gekeken bij:
Overige rapporten > Bonus rapporten > Exporteren > Maak Boeken
Overige rapporten > Bonus rapporten > Exporteren > Maak Boeken
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
25 nov 2024 15:22
Henry,
Het is niet geheel duidelijk welk rapport je gebruikt van Maak boeken, ik vermoed dat je parenteel in boekvorm gebruikt.
Als je een parenteel in boekvorm maakt en de generatie van 1 t/m laatste generatie wilt maken dan moet de voor Aldfaer Instelling
Menu Extra->Instellingen...
Tekst
Uitwerken (nageslacht) te kiezen voor Per generatie.
Als je Cornelis en Wouter wilt op nemen.
Dan is het belang dat deze twee personen zich in dezelfde generatie bevinden.
Dan dien de instelling Uitwerken (nageslacht) Per tak te gebruiken.
In in de instellingen van het rapport dien je dan te kiezen voor Aanpassen
Verander (nageslacht) vanaf welke vermelden de tak van, is nu 4
4 is de standaard instelling van het rapport verander deze 4 in de generatie van Cornelis en Wouter.
Kleuren kunnen niet aangepast worden.
Voor afbeeldingen is het niet nodig zelf deze in het Word document aan te passen.
Ook is het niet nodig om het boek.htm te kopiëren naar Word
Als gebruik wordt gemaakt van Sjab2Word. Hiermee worden de afbeelding aangepast zodat ze passen op de pagina, als wordt een index gemaakt waar iedere foto zich bevind en wordt er ook een pagina nummer gemaakt.
Zie de help van het rapport voor uitleg van het gebruik van Sjab2Word vanuit hier kan ook het bestand worden verkregen.
Met groet,
Meije
Het is niet geheel duidelijk welk rapport je gebruikt van Maak boeken, ik vermoed dat je parenteel in boekvorm gebruikt.
Als je een parenteel in boekvorm maakt en de generatie van 1 t/m laatste generatie wilt maken dan moet de voor Aldfaer Instelling
Menu Extra->Instellingen...
Tekst
Uitwerken (nageslacht) te kiezen voor Per generatie.
Als je Cornelis en Wouter wilt op nemen.
Dan is het belang dat deze twee personen zich in dezelfde generatie bevinden.
Dan dien de instelling Uitwerken (nageslacht) Per tak te gebruiken.
In in de instellingen van het rapport dien je dan te kiezen voor Aanpassen
Verander (nageslacht) vanaf welke vermelden de tak van, is nu 4
4 is de standaard instelling van het rapport verander deze 4 in de generatie van Cornelis en Wouter.
Kleuren kunnen niet aangepast worden.
Voor afbeeldingen is het niet nodig zelf deze in het Word document aan te passen.
Ook is het niet nodig om het boek.htm te kopiëren naar Word
Als gebruik wordt gemaakt van Sjab2Word. Hiermee worden de afbeelding aangepast zodat ze passen op de pagina, als wordt een index gemaakt waar iedere foto zich bevind en wordt er ook een pagina nummer gemaakt.
Zie de help van het rapport voor uitleg van het gebruik van Sjab2Word vanuit hier kan ook het bestand worden verkregen.
Met groet,
Meije
- Henry van de Wal
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 nov 2024 17:15
Beste De Ridder en Van Slageren,
gebruikte inderdaad 'parenteel in boekvorm', uitwerken per tak.
Wil een index van alle personen en een apart hoofdstuk voor de nakomelingen van of Cornelis of Wouter.
Dank voor de adviezen, ga ermee aan de slag en me inlezen in 'Sjab2Word'.
hartelijk dank, Henry van de Wal.
gebruikte inderdaad 'parenteel in boekvorm', uitwerken per tak.
Wil een index van alle personen en een apart hoofdstuk voor de nakomelingen van of Cornelis of Wouter.
Dank voor de adviezen, ga ermee aan de slag en me inlezen in 'Sjab2Word'.
hartelijk dank, Henry van de Wal.