aanpassingen uitvoer na sjab2word8

Lees meer

aanpassingen uitvoer na sjab2word8

23 jan 2025 09:05
Beste forum,
ik wil onze parenteel in een familieboek verwerken. Ik het de parenteel in html met swab2word overgezet naar word.
Ik lees dat er vele mogelijkheden zijn om swab2word in te stellen, toch heb ik nog de volgende vragen,
- hoe kan ik het aantal pagina's aangeven van de hoofdstukken in het familieboek voorafgaand aan het parenteel, dit ivm de indexering?
- kan ik blanco pagina's aangeven tussen de parenteel en de index ? Ik zou de index aan het eind van het boek willen plaatsen Maw tussen de parenteel en de index  hoofdstukken willen invoegen. Is dat mogelijk?
- hoe kan ik de witregel tussen "Kinderen van ... en ... " en de opsomming van de kinderen, weglaten?
- hoe stel ik het lettertype en grootte in? Als ik dat in word doe heeft dat wrs invloed op de indexering.

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp en met hartelijke groet, Henry van de Wal.

Lees meer

Re: aanpassingen uitvoer na sjab2word8

23 jan 2025 12:43
De nabewerking in Word , dus extra pagina's tussenvoegen of zorgen dat de Index op een aparte bladzijde begint , doet u gewoon in Word zelf. Alle verwijzingen in Word moeten dan automatisch aangepast worden.

Ook die witregel weghalen kan rechtstreeks in Word aangepast worden. Het voorkomen van die witregel moet met een hookbestand gebeuren waar de schrijver van het sjabloon wellicht een antwoord op heeft.

Als u niet zeker bent van de goede uitkomst dan kunt u toch ter controle na de nabewerking het document met Opslaan als een iets andere naam geven?

Lees meer

23 jan 2025 17:27
Beste Hr. Kortekaas,
Beste Han,
dank voor uw reactie.
Ik wist niet dat als ik extra bladzijden in voeg of dat als ik de witregel weghaal (op gegeven moment spaar ik daar een blz mee!) Word de index automatisch aanpast.
Heel hartelijk dank. Ik ga verder met mijn project.
Nogmaals dank en fijne avond gewenst,
Henry van de Wal.

Lees meer

26 jan 2025 14:59
Hanny,
De bladzijde nummering wordt niet automatisch bijgehouden dit moet je zelf herstellen.
Zie hier onder uit de help van Maak Boeken.

Bladzijde nummer in Word
Wanneer de bladzijde nummering niet overeenkomt kan dit door CTRL+A toets en vervolgens op F9 te drukken hersteld worden.

Gemaakt door Kunena