Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.

Lees meer

Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.

19 aug 2026 07:32 - 19 aug 2026 07:32
Iedere keer als ik Alffaer opstart, krijg ik weer het scherm dat er een nieuwe versie 12.5 beschikbaar is van de bonusrapporten. Als ik die installeer, kan ik niet verder werken in Aldfaer, er verschijnen dan foutmeldingen en ik moet het programma afsluiten en opnieuw starten, waarna het "nieuwe versie" schermpje wéér verschijnt. Dit gaat al dagen zo door. Hoe los ik dit op?

Laatst bewerkt 19 aug 2026 07:32 door André.

Lees meer

Re: Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.

19 aug 2026 09:29
Kunt u minimaal wel doorgeven wat die foutmeldingen zijn.

Lees meer

Re: Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.

19 aug 2026 09:47
Ik krijg ze nu even niet maar ze hebben te maken met het niet kunnen opslaan van de wijzigingen. Die krijg ik als ik de bonusrapporten installeer. Hij doorloopt het installatieproces gewoon (de groene balken lopen vol) maar er wordt dan niets geïnstalleerd. Als ik dan iets wijzig in een record, beginnen de foutmeldingen en moet ik Aldfaer afsluiten zonder dat de wijzigingen opgeslagen zijn. Hij blijft ook aangeven dat bonus rapporten 12.5 klaar staat. 

Lees meer

19 aug 2026 10:23
Ik denk dat er meerdere zaken zijn die tegelijkertijd optreden. Vermoedelijk veroorzaakt door andere Instellingen waardoor het systeem denkt dat de Bonusrapporten vervangen moeten worden met de laatste versie van maart dit jaar.
Tegelijkertijd het niet kunnen opslaan van wijzigingen (aan persoonsrecords) wijst op een onderbreking van het programma o.i.d., ontbrekend deelbestandje kan het gevolg zijn waardoor het spaak loopt.
Om het installatieproces niet te starten kunt u tijdelijk Extra > Instellingen > Algemeen het vinkje uitzetten bij het controleren naar updates bij start.

Om de oorzaak van het niet kunnen opslaan heb ik het liefst de wijzigingsmelding.

Als u met de verkenner naar de locatie van de stamboom gaat ziet u daar (als Aldfaer programma gesloten is) een zgn verborgen map, geel met cijfers en de naam van de stamboom. Wijzig deze mapnaam tijdelijk.

U kunt ook proberen om een veiligheidskopie terug te zetten.

Lees meer

19 aug 2026 10:30
Dank! Dat ga ik doen. Als de foutmeldingen zich weer voordoen zal ik ze kopiëren en hier melden.

Gemaakt door Kunena