- Bedankjes 0
Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.
19 aug 2026 07:32 - 19 aug 2026 07:32
Iedere keer als ik Alffaer opstart, krijg ik weer het scherm dat er een nieuwe versie 12.5 beschikbaar is van de bonusrapporten. Als ik die installeer, kan ik niet verder werken in Aldfaer, er verschijnen dan foutmeldingen en ik moet het programma afsluiten en opnieuw starten, waarna het "nieuwe versie" schermpje wéér verschijnt. Dit gaat al dagen zo door. Hoe los ik dit op?
Laatst bewerkt 19 aug 2026 07:32 door André.
- Han Kortekaas
-
Re: Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.
19 aug 2026 09:29
Kunt u minimaal wel doorgeven wat die foutmeldingen zijn.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Aldfaer blijft eindeloos het "nieuwe versie" scherm bonusrapporten 12.5 tonen.
19 aug 2026 09:47
Ik krijg ze nu even niet maar ze hebben te maken met het niet kunnen opslaan van de wijzigingen. Die krijg ik als ik de bonusrapporten installeer. Hij doorloopt het installatieproces gewoon (de groene balken lopen vol) maar er wordt dan niets geïnstalleerd. Als ik dan iets wijzig in een record, beginnen de foutmeldingen en moet ik Aldfaer afsluiten zonder dat de wijzigingen opgeslagen zijn. Hij blijft ook aangeven dat bonus rapporten 12.5 klaar staat.
- Han Kortekaas
-
19 aug 2026 10:23
Ik denk dat er meerdere zaken zijn die tegelijkertijd optreden. Vermoedelijk veroorzaakt door andere Instellingen waardoor het systeem denkt dat de Bonusrapporten vervangen moeten worden met de laatste versie van maart dit jaar.
Tegelijkertijd het niet kunnen opslaan van wijzigingen (aan persoonsrecords) wijst op een onderbreking van het programma o.i.d., ontbrekend deelbestandje kan het gevolg zijn waardoor het spaak loopt.
Om het installatieproces niet te starten kunt u tijdelijk Extra > Instellingen > Algemeen het vinkje uitzetten bij het controleren naar updates bij start.
Om de oorzaak van het niet kunnen opslaan heb ik het liefst de wijzigingsmelding.
Als u met de verkenner naar de locatie van de stamboom gaat ziet u daar (als Aldfaer programma gesloten is) een zgn verborgen map, geel met cijfers en de naam van de stamboom. Wijzig deze mapnaam tijdelijk.
U kunt ook proberen om een veiligheidskopie terug te zetten.
Tegelijkertijd het niet kunnen opslaan van wijzigingen (aan persoonsrecords) wijst op een onderbreking van het programma o.i.d., ontbrekend deelbestandje kan het gevolg zijn waardoor het spaak loopt.
Om het installatieproces niet te starten kunt u tijdelijk Extra > Instellingen > Algemeen het vinkje uitzetten bij het controleren naar updates bij start.
Om de oorzaak van het niet kunnen opslaan heb ik het liefst de wijzigingsmelding.
Als u met de verkenner naar de locatie van de stamboom gaat ziet u daar (als Aldfaer programma gesloten is) een zgn verborgen map, geel met cijfers en de naam van de stamboom. Wijzig deze mapnaam tijdelijk.
U kunt ook proberen om een veiligheidskopie terug te zetten.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 aug 2026 10:30
Dank! Dat ga ik doen. Als de foutmeldingen zich weer voordoen zal ik ze kopiëren en hier melden.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 aug 2026 19:31
Ik heb Aldfaer opnieuw geïnstalleerd in een schone map. De stamboom binnengehaald vanuit de gedcom. Geen problemen meer met die foutmelding.
Maar! Nog steeds krijg ik de bonusrapporten 12.5 niet geïnstalleerd. Hij voert de installatie springt dan in het installatieschem terug naar invoegtoepassingen. Als ik dan weer bij bonusrapporten kijk, staat 12.5 wéér klaar voor installatie en staat de geïnstalleerde versie nog steeds op11.5. Dit is toch vreemd? Alles staat in een compleet nieuwe map.
Een hardnekkig probleem kennelijk!
Maar! Nog steeds krijg ik de bonusrapporten 12.5 niet geïnstalleerd. Hij voert de installatie springt dan in het installatieschem terug naar invoegtoepassingen. Als ik dan weer bij bonusrapporten kijk, staat 12.5 wéér klaar voor installatie en staat de geïnstalleerde versie nog steeds op11.5. Dit is toch vreemd? Alles staat in een compleet nieuwe map.
Een hardnekkig probleem kennelijk!
- Han Kortekaas
-
23 aug 2026 23:11
probeer eens met de Windows verkenner te zoeken naar een bestandje 'bonus.aplg". Ik heb zo'n vermoeden dat de Bonus rapporten twee keer geïnstalleerd zijn.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 aug 2026 05:01
Hij stond er 4x op. Ik heb ze verwijderd en opnieuw via Aldfaer de update gedraaid, maar weer hetzelfde probleem. Ik zie de gedownloaden bestandjes weer staan, maar er gebeurt niets mee.
- Han Kortekaas
-
24 aug 2026 09:35 - 24 aug 2026 09:37
kijk eens onder Extra > Instellingen > berstanden wat de locatie is van de Invoegtoepassingen. Normaal is dat in de bibliotheek Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen In die map Invoegtoepassingen moet de map Bonusrapporten staan met daarin dus het bestandje bonus.aplg
Ik ben bang dat u teveel aan het goochelen bent geweest. Als u 4 bestandjes bonus.aplg heeft verwijderd dan is de onmiddellijke vraag of u de gehele map \Bonus rapporten\ waar die bonus.aplg in stonden heeft verwijderd of alleen bonus.aplg.
Eigenlijk zou u de Bonus rapporten rustig kunnen verwijderen onder Menu > Help > Beheer invoegtoepassingen. Als daar ook 'Alle invoegtoepassingen B-team' staat dan kunt u de Bonus rapporten zelf weer installeren. Dus als dat zo is klik dan de Bonus rapporten aan en gebruik de knop (naast de kop 'Invoegtoepassingen' Deinstalleer en ga dan naar de Álle invoegtoepassingen B-teeam en surf naar de regel Bonus rapporten en klik daarop voor de installatie.
Wat bedoelt u eigenlijk met de opmerking 'maar er gebeurt niets mee' met die bestandjes. Wat verwacht u dan??
Ik ben bang dat u teveel aan het goochelen bent geweest. Als u 4 bestandjes bonus.aplg heeft verwijderd dan is de onmiddellijke vraag of u de gehele map \Bonus rapporten\ waar die bonus.aplg in stonden heeft verwijderd of alleen bonus.aplg.
Eigenlijk zou u de Bonus rapporten rustig kunnen verwijderen onder Menu > Help > Beheer invoegtoepassingen. Als daar ook 'Alle invoegtoepassingen B-team' staat dan kunt u de Bonus rapporten zelf weer installeren. Dus als dat zo is klik dan de Bonus rapporten aan en gebruik de knop (naast de kop 'Invoegtoepassingen' Deinstalleer en ga dan naar de Álle invoegtoepassingen B-teeam en surf naar de regel Bonus rapporten en klik daarop voor de installatie.
Wat bedoelt u eigenlijk met de opmerking 'maar er gebeurt niets mee' met die bestandjes. Wat verwacht u dan??
Laatst bewerkt 24 aug 2026 09:37 door Han Kortekaas.
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 aug 2026 05:14
Ik verwachte dat als ik die 12.5 installeer, dit daarna zichtbaar wordt als "geïnstalleerd" en dat gebeurde dus niet.
Nu ik de map bonusrapporten verwijderd heb, is het wel gelukt. Alle problemen nu opgelost gelukkig. Mijn dank voor de tip!
Nu ik de map bonusrapporten verwijderd heb, is het wel gelukt. Alle problemen nu opgelost gelukkig. Mijn dank voor de tip!
- Peter van IJperen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 sep 2026 17:36
Ik heb hetzelfde probleem,maar nog niet gelukt dit op te lossen.
zie bijlage instellingen....echter na enige verwijderingen staat in versiebeheer niets meer....hoe dit op telossen?
Gaarne advies.
MVG Peter
zie bijlage instellingen....echter na enige verwijderingen staat in versiebeheer niets meer....hoe dit op telossen?
Gaarne advies.
MVG Peter
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1075
23 sep 2026 09:08 - 23 sep 2026 09:08
@Peter
Maak eens een schermafdruk van de juiste locatie van de map Invoegtoepassingen.
Maak eens een schermafdruk van de juiste locatie van de map Invoegtoepassingen.
Laatst bewerkt 23 sep 2026 09:08 door JayCee.