- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Afdrukken kwartierstaat
- Els Ouwehand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Afdrukken kwartierstaat
12 mei 2016 16:13
Goede middag, ik wil graag een kwartierstaat afdrukken van mijn voorouders. Ik weet hoe ik hem moet maken, daarna openen in mijn internet browser, rechtermuisknop afdrukken en daar de instellingen aanpassen: geen marges, liggend... Maar dan passen nog niet alle blokken op 1 A4 papier. De onderste blokken van generatie IV en V komen op een ander blad. Dit zal vast ook wel ergens te veranderen zijn, maar heb even geen idee. Kan iemand mij daarmee helpen?
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Re: Afdrukken kwartierstaat
12 mei 2016 16:57
Hallo Els,
Welk type kwartierstaat wil je uitdraaien? Er zijn er meerdere die van toepassing kunnen zijn.
Ik proef eruit dat het bestand groter is dan dat er op een A4 past.
Heb je een pdf printer geinstaleerd v.b. freepdf ?
En kan je als een gewone printer benaderen.
Draai de gegevens uit via zo'n printer, geef daar aan dat het op 1 A4 moet.
Gezien je info verwacht ik dat je het op een A3 zal moeten printen, dat de gegevens anders te klein worden.
Welk type kwartierstaat wil je uitdraaien? Er zijn er meerdere die van toepassing kunnen zijn.
Ik proef eruit dat het bestand groter is dan dat er op een A4 past.
Heb je een pdf printer geinstaleerd v.b. freepdf ?
En kan je als een gewone printer benaderen.
Draai de gegevens uit via zo'n printer, geef daar aan dat het op 1 A4 moet.
Gezien je info verwacht ik dat je het op een A3 zal moeten printen, dat de gegevens anders te klein worden.
Onderwerp is gesloten.
- Els Ouwehand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1063
12 mei 2016 20:13
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Els Ouwehand
Onderwerp is gesloten.
- Els Ouwehand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 mei 2016 16:26
Ik heb even een print screen gemaakt van het probleem. Het onderste blok van generatie IV en V passen niet op een liggend A4. Volgens de link eerder genoemd in een antwoord moet ik "tekst passend maken" aanvinken, maar die optie kan ik dus nergens vinden.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
19 mei 2016 17:28 - 19 mei 2016 17:46U gebruik het standaard grafisch rapport voor een kwartierstaat. Dit rapport kan standaard niet worden afgedrukt op een liggend papierformaat
Echter als u gebruik maakt van de omweg via een PDF prinder is het wel mogelijk. Onderstaand is op basis van de "CutePDF" printer.
Ctrl+P
Kies CutePDF Writer
Voorkeuren
Liggend formaat
Geavanceerd
Schaal op 75%
OK OK Print
Misschien kan het percentage iets hoger zijn om het blad maximaal te benutten. Even spelen...
Opmerking: Ik werk met een franstalig systeem dus mijn vertalingen van de begrippen kunnen iets afwijken
Laatst bewerkt 19 mei 2016 17:46 door Ruud de Ruiter. Reden: spelen met percentage
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
19 mei 2016 17:48
Ruud, Els,
Die omweg via een PDF-printer is niet nodig. Ga in Aldfaer naar Extra -> Instellingen -> Rapporten en zet de lettergrootte op 8. Zet bij Rapporten -> Grafisch het aantal generaties Kwartierstaat op 5. Maak nu een standaard grafische kwartierstaat. Klik op het print-icoontje en stel de printer in op Landscape / Liggend. Dan krijg ik een liggende pagina waarop alle 31 kwartieren staan.
Paul
Die omweg via een PDF-printer is niet nodig. Ga in Aldfaer naar Extra -> Instellingen -> Rapporten en zet de lettergrootte op 8. Zet bij Rapporten -> Grafisch het aantal generaties Kwartierstaat op 5. Maak nu een standaard grafische kwartierstaat. Klik op het print-icoontje en stel de printer in op Landscape / Liggend. Dan krijg ik een liggende pagina waarop alle 31 kwartieren staan.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
19 mei 2016 17:53 - 19 mei 2016 17:53
Ja Paul, maar vervolgens niet vergeten die instellingen weer terug te zetten voor "normaal" gebruik
Laatst bewerkt 19 mei 2016 17:53 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Els Ouwehand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mei 2016 14:16
Heren bedankt voor de hulp. De optie van Paul lukt! Ik ben er erg blij mee.
Onderwerp is gesloten.