- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Beroep getuigen en doopheffers
- Garry
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Beroep getuigen en doopheffers
07 nov 2016 19:11
Hoi,
Kan je in versie 6.1 de beroepen en/of titels toevoegen in je rapporten?
Tweede, bijkomende vraag, hoe zet je de familie namen om naar hoofdletters?
Alvast bedankt,
Garry
Kan je in versie 6.1 de beroepen en/of titels toevoegen in je rapporten?
Tweede, bijkomende vraag, hoe zet je de familie namen om naar hoofdletters?
Alvast bedankt,
Garry
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
Re: Beroep getuigen en doopheffers
07 nov 2016 20:00
Dag Garry,
Via Feiten kun je beroepen en titels aan een persoon toevoegen.
Deze worden in de rapporten zichtbaar zijn als via Instellingen tekst de vinken voor deze items zijn aangevinkt.
Via Stamboom->Onderhoud->Achternaam
Zijn de Achternaam te wijzigen van naar hoofdletter
Vul daarvoor de betreffende achternaam in en klik op 3de icoon (wijzig tekst)
Nu krijg je de tekst in beeld en kun je deze aanpassen klik op Ok en de achternaam is aangepast.
Herhaal dit voor al de overige achternamen die geen hoofdletter hebben.
Overigens is er ook een help in het programma aanwezig die je kunt raadplegen via de snel toets F1
Via Feiten kun je beroepen en titels aan een persoon toevoegen.
Deze worden in de rapporten zichtbaar zijn als via Instellingen tekst de vinken voor deze items zijn aangevinkt.
Via Stamboom->Onderhoud->Achternaam
Zijn de Achternaam te wijzigen van naar hoofdletter
Vul daarvoor de betreffende achternaam in en klik op 3de icoon (wijzig tekst)
Nu krijg je de tekst in beeld en kun je deze aanpassen klik op Ok en de achternaam is aangepast.
Herhaal dit voor al de overige achternamen die geen hoofdletter hebben.
Overigens is er ook een help in het programma aanwezig die je kunt raadplegen via de snel toets F1
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Garry
Onderwerp is gesloten.
- Garry
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 nov 2016 20:39
Bedankt voor je info.
Voor de persoon in kwestie kan dat inderdaad via feiten, dat wist ik al.
Wat ik niet zie, zijn , fe beroepen van de getuigen.
Bedoel je dat je hoofdletter per naam moeten worden ingesteld en dat het niet kan voor allemaal ineens?
Dit begreep ik niet goed.
Nogmaals vriendelijk bedankt,
Garry
Voor de persoon in kwestie kan dat inderdaad via feiten, dat wist ik al.
Wat ik niet zie, zijn , fe beroepen van de getuigen.
Bedoel je dat je hoofdletter per naam moeten worden ingesteld en dat het niet kan voor allemaal ineens?
Dit begreep ik niet goed.
Nogmaals vriendelijk bedankt,
Garry
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
07 nov 2016 22:12
Garry,
Voor alle personen die in de personenlijst voorkomen, dus ook de getuigen, kan je op dezelfde wijze hun beroep aangeven.
Het wijzigen van de namen naar hoofdletters kan in één keer gebeuren voor dezelfde naam. Dus, dit diend herhaald te worden voor elke naam afzonderlijk.
Voor alle personen die in de personenlijst voorkomen, dus ook de getuigen, kan je op dezelfde wijze hun beroep aangeven.
Het wijzigen van de namen naar hoofdletters kan in één keer gebeuren voor dezelfde naam. Dus, dit diend herhaald te worden voor elke naam afzonderlijk.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
08 nov 2016 07:54 - 08 nov 2016 07:58
Garry,
Ik denk dat je bedoelt dat als een getuige wordt vermeld, deze vermelding het beroep van de getuige toont. Dat is in de standaard rapportage niet voorzien. Beroepen worden getoond zodra een persoon in de genealogie voorkomt en dit is aangevinkt.
Alle namen met één handeling naar hoofdletters. Dit is helaas niet mogelijk. Wel het omgekeerde, van hoofdletters naar hoofd/kleine letters en wel via een gedcom import in een nieuw (leeg) bestand.
Doe Menu > Bestand > Import Gedcom en je ziet de vink voor die functie in het venster. Wordt die vink niet gezet dan blijven namen in hoofdletters onveranderd
Ik denk dat je bedoelt dat als een getuige wordt vermeld, deze vermelding het beroep van de getuige toont. Dat is in de standaard rapportage niet voorzien. Beroepen worden getoond zodra een persoon in de genealogie voorkomt en dit is aangevinkt.
Alle namen met één handeling naar hoofdletters. Dit is helaas niet mogelijk. Wel het omgekeerde, van hoofdletters naar hoofd/kleine letters en wel via een gedcom import in een nieuw (leeg) bestand.
Doe Menu > Bestand > Import Gedcom en je ziet de vink voor die functie in het venster. Wordt die vink niet gezet dan blijven namen in hoofdletters onveranderd
Laatst bewerkt 08 nov 2016 07:58 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Garry
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 nov 2016 20:47
Beste Ruud,
Dat inderdaad hetgeen ik bedoelde voor beide vragen waarop nu een afdoende antwoord is gegeven.
Wel jammer eigenlijk voor de output. Maar we leggen ons er wel bij neer. Misschien komen er ooit rapporten die dit wel toestaan. Blijkbaar kan dit wel bij pro-gen maar dan heb je weer andere toestanden zoals beeldvullend werken enz..
Vriendelijk bedankt voor je info.
beste groeten,
Garry
Dat inderdaad hetgeen ik bedoelde voor beide vragen waarop nu een afdoende antwoord is gegeven.
Wel jammer eigenlijk voor de output. Maar we leggen ons er wel bij neer. Misschien komen er ooit rapporten die dit wel toestaan. Blijkbaar kan dit wel bij pro-gen maar dan heb je weer andere toestanden zoals beeldvullend werken enz..
Vriendelijk bedankt voor je info.
beste groeten,
Garry
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
09 nov 2016 10:35
Garry,
Via een daartoe ontwillde "hook" is dit mogelijk te maken. Een uitdaging voor jou om je daarin te verdiepen.
Echter ik vraag mij dan af waar begin je en waar eindig je. Dat wil zeggen, alleen beroep en/of titel of ook alle andere "feiten" en/of andere info. In beide gevallen vermindert de leesbaarheid van een rapport zonder dat, naar mijn mening, het aan de genealogie waarde van het rapport werkelijk iets toevoegt.
Via een daartoe ontwillde "hook" is dit mogelijk te maken. Een uitdaging voor jou om je daarin te verdiepen.
Echter ik vraag mij dan af waar begin je en waar eindig je. Dat wil zeggen, alleen beroep en/of titel of ook alle andere "feiten" en/of andere info. In beide gevallen vermindert de leesbaarheid van een rapport zonder dat, naar mijn mening, het aan de genealogie waarde van het rapport werkelijk iets toevoegt.
Onderwerp is gesloten.
- Garry
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 nov 2016 19:44
Beste Ruud,
Wanneer het om mijn persoon gaat, ben ik het volledig eens met je.
Ik heb toch de data en kan ze vrij inkijken.
Het verhaal verandert wanneer je je stamboom in boekvorm zou willen publiceren. Ik weet uit ervaring dat je lezers nu net wel die details willen weten en liefst nog voorzie je de nodige documentatie.
Zelfs witruimte is enorm belangrijk, wanneer het om een boek gaat.
Ikzelf vind, het soms meer aannemelijk dat wanneer je een getuige toevoegt ook direct zijn of haar beroep kan zien. Hert risico op dubbele personen vermindert daardoor. Maar kom, dat is persoonlijke smaak.
Tot nu toe heb ik noch niet aan een publicatie gedacht maar wie weet dat( dat ooit veranderd. Zelfs ik, ken, het antwoord hierop geeneens.
Dus wat mij betreft ben ik grotendeels akkoord met je, dat wanneer het om genealogische waarden gaat er echt niet veel veranderd. Van haken, heb ik gaan weet, hoor :lol: :lol:
Alleszins, van harte bedankt om je antwoord en mening.
groeten,
Garry
Wanneer het om mijn persoon gaat, ben ik het volledig eens met je.
Ik heb toch de data en kan ze vrij inkijken.
Het verhaal verandert wanneer je je stamboom in boekvorm zou willen publiceren. Ik weet uit ervaring dat je lezers nu net wel die details willen weten en liefst nog voorzie je de nodige documentatie.
Zelfs witruimte is enorm belangrijk, wanneer het om een boek gaat.
Ikzelf vind, het soms meer aannemelijk dat wanneer je een getuige toevoegt ook direct zijn of haar beroep kan zien. Hert risico op dubbele personen vermindert daardoor. Maar kom, dat is persoonlijke smaak.
Tot nu toe heb ik noch niet aan een publicatie gedacht maar wie weet dat( dat ooit veranderd. Zelfs ik, ken, het antwoord hierop geeneens.
Dus wat mij betreft ben ik grotendeels akkoord met je, dat wanneer het om genealogische waarden gaat er echt niet veel veranderd. Van haken, heb ik gaan weet, hoor :lol: :lol:
Alleszins, van harte bedankt om je antwoord en mening.
groeten,
Garry
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
10 nov 2016 08:26
Garry,
Re boek: speel eens met Overige Rapporten > Bonusrapporten > Exporteren > Maak Boeken
Re boek: speel eens met Overige Rapporten > Bonusrapporten > Exporteren > Maak Boeken
Onderwerp is gesloten.
- Garry
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2016 15:04
Bedankt beste Ruud, dat heb ik tot op heden veel te weinig gedaan.
Nu was ik aan het uitzoeken of je een gedcom per tak kan maken ??
Een print weet ik.
Ik volg al jaren al mijn voorouders op; oeff, redelijk war leuk werk.
Ik vroeg me nu af of ik een gedcom zou kunnen maken enkel gebaseerd op mijnfamilienaam.
Uiteraard zijn er raakvlakken, onderlinge huwelijken met andere lijnen, dus denk ik van niet.
groetjes en bedankt
Garry
Nu was ik aan het uitzoeken of je een gedcom per tak kan maken ??
Een print weet ik.
Ik volg al jaren al mijn voorouders op; oeff, redelijk war leuk werk.
Ik vroeg me nu af of ik een gedcom zou kunnen maken enkel gebaseerd op mijnfamilienaam.
Uiteraard zijn er raakvlakken, onderlinge huwelijken met andere lijnen, dus denk ik van niet.
groetjes en bedankt
Garry
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
15 nov 2016 18:19 - 15 nov 2016 18:25
Garry,
het is wel mogelijk door gebruik te maken van 'groepen'. Stel een groep samen door de gewenste criteria vast te leggen via menu Tonen > groepen of het icoontje groepen in de knoppenbalk. Eenmaal de groep gemaakt kan je van elke groep een gedcom maken - zie iccontje links boven.
P.S. het is beter, voor latere opzoekingen, dat wanneer je een vraag hebt betreffende een ander onderwerp, dat een nieuwe draad wordt begonnen.
het is wel mogelijk door gebruik te maken van 'groepen'. Stel een groep samen door de gewenste criteria vast te leggen via menu Tonen > groepen of het icoontje groepen in de knoppenbalk. Eenmaal de groep gemaakt kan je van elke groep een gedcom maken - zie iccontje links boven.
P.S. het is beter, voor latere opzoekingen, dat wanneer je een vraag hebt betreffende een ander onderwerp, dat een nieuwe draad wordt begonnen.
Laatst bewerkt 15 nov 2016 18:25 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.