- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Aldfaer in Engels installeren
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer in Engels installeren
06 feb 2018 16:00
Sinds kort heb ik contact met een familielid in Zweden die naast Zweeds , Engels spreekt.
Hoe kan ik hem uitleggen dat hij Aldfaer in het Engels installeert.
En kan ik hem een Gedcom in het Engels toesturen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Joop van Katwijk
Hoe kan ik hem uitleggen dat hij Aldfaer in het Engels installeert.
En kan ik hem een Gedcom in het Engels toesturen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Joop van Katwijk
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
Re: Aldfaer in Engels installeren
06 feb 2018 17:22
Dag Joop,
Om Aldfaer van extra talen te voorzien dien je het volgende uit te voeren.
Er bestaat een invoegtoepassing met de naam 'Talen Menu' en daarmee zal onder het "Menu Extra" het item 'Taal' toegevoegd worden. Wanneer je dan op Taal klikt krijg kun je Engels kiezen.
Om deze invoegtoepassing te verkrijgen dien je eerst te beschikken over de invoer toepassing
Alle invoegtoepassingen b-team.
Werkwijde om een invoegtoepassing te installeren
Ga naar Menu Help->Versiebeheer invoegtoepassingen...
In het vervolgvenster vul je Onder het woord Invoegtoepassing op lege regel in
www.aldfaer.net/site/files/downloads/invoeg.html
En klik je op de Blauwe I
Er zal nu een lijst met alle invoegtoepassingen worden weergegeven.
Klik op Installeer en de invoegtoepassing wordt geïnstalleerd.
Hierna dien je in de lijst 'Talen menu' op te zoeken.
Klik vervolgens op 'Talen menu' en je krijgt informatie over deze invoegtoepassing.
Klik daarna op Installeer in je beschikt over deze invoegtoepassing.
Om Aldfaer van extra talen te voorzien dien je het volgende uit te voeren.
Er bestaat een invoegtoepassing met de naam 'Talen Menu' en daarmee zal onder het "Menu Extra" het item 'Taal' toegevoegd worden. Wanneer je dan op Taal klikt krijg kun je Engels kiezen.
Om deze invoegtoepassing te verkrijgen dien je eerst te beschikken over de invoer toepassing
Alle invoegtoepassingen b-team.
Werkwijde om een invoegtoepassing te installeren
Ga naar Menu Help->Versiebeheer invoegtoepassingen...
In het vervolgvenster vul je Onder het woord Invoegtoepassing op lege regel in
www.aldfaer.net/site/files/downloads/invoeg.html
En klik je op de Blauwe I
Er zal nu een lijst met alle invoegtoepassingen worden weergegeven.
Klik op Installeer en de invoegtoepassing wordt geïnstalleerd.
Hierna dien je in de lijst 'Talen menu' op te zoeken.
Klik vervolgens op 'Talen menu' en je krijgt informatie over deze invoegtoepassing.
Klik daarna op Installeer in je beschikt over deze invoegtoepassing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joop van Katwijk
- Han Kortekaas
-
06 feb 2018 17:41 - 06 feb 2018 17:41
In aanvulling op wat Meije heeft gezegd zou je het volgende kunnen doen ter vergemakkelijking van de installatieprocedure voor het Zweedse familielid.
Als je, zoals Meije zegt de Invoegtoepassing voor talen hebt geïnstalleerd zou je een kopie van jouw map C:\Aldfaer en C:\user\pc naam\documents\Aldfaer kunnen nemen en in een zip bestand stoppen. Vervolgens open je dat zip bestand en verwijder je overbodige zaken in de submap veiligheidskopien en stambomen. Laat wel jouw stamboom staan. Dan heeft dat als voordeel dat je (1) geen gedcom hoeft te maken (2) hem niets hoeft uit te leggen behalve dan het uitpakken van jouw zip bestand in zijn/haar PC. Het enige wat hij/zij additioneel moet doen is Aldfaer openen en dan de Instellingen wijzigen naar de paden op zijn PC.
De zip zou je moeten versturen via bv WeTransfer (gratis)
Als je, zoals Meije zegt de Invoegtoepassing voor talen hebt geïnstalleerd zou je een kopie van jouw map C:\Aldfaer en C:\user\pc naam\documents\Aldfaer kunnen nemen en in een zip bestand stoppen. Vervolgens open je dat zip bestand en verwijder je overbodige zaken in de submap veiligheidskopien en stambomen. Laat wel jouw stamboom staan. Dan heeft dat als voordeel dat je (1) geen gedcom hoeft te maken (2) hem niets hoeft uit te leggen behalve dan het uitpakken van jouw zip bestand in zijn/haar PC. Het enige wat hij/zij additioneel moet doen is Aldfaer openen en dan de Instellingen wijzigen naar de paden op zijn PC.
De zip zou je moeten versturen via bv WeTransfer (gratis)
Laatst bewerkt 06 feb 2018 17:41 door Han Kortekaas.
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 feb 2018 18:16
Dag Meije,
Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb nog wat vragen.
Ik heb zelf Aldfaer al jaren geinstalleerd, moet ik nu een aparte nieuwe installatie maken ?
Ik wil natuurlijk niet mijn huidige programma in gevaar brengen.
Als ik dat gedaan heb,moet ik dan een Gedcom maken en die versturen naar mijn Zweedse familie.
Maar dan zal ik hem toch eerst moeten uitleggen hoe hij Aldfaer in het Engels kan installeren, of zit het anders, graag je reactie,
groeten,
Joop
Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb nog wat vragen.
Ik heb zelf Aldfaer al jaren geinstalleerd, moet ik nu een aparte nieuwe installatie maken ?
Ik wil natuurlijk niet mijn huidige programma in gevaar brengen.
Als ik dat gedaan heb,moet ik dan een Gedcom maken en die versturen naar mijn Zweedse familie.
Maar dan zal ik hem toch eerst moeten uitleggen hoe hij Aldfaer in het Engels kan installeren, of zit het anders, graag je reactie,
groeten,
Joop
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
06 feb 2018 19:08
Dag Joop,
Je hoeft geen aparte installatie te maken het is een toevoeging om de keuze Taal te kunnen maken In Aldfaer.
Het ziet er zo uit als de invoegtoepassing is geïnstalleerd.
In principe hoef je het niet bij jou te installeren maar de instructies die ik in mijn eerste antwoord heb geven door te sturen naar Zweden. En daar moet het dan geïnstalleerd worden.
Hieronder de pagina via Menu Help->Versiebeheer invoegtoepassingen... wordt verkregen.
In de rood omcirkelde dien je de link in te voeren
Bij nummer 1 op de I drukken en de bovenstaande tekst wordt getoond.
Bij nummer 2 klik je op Instaleer en de invoegtoepassing is geinstalleerd.
Je krijgt een melding dat de invoegtoepassing is geinstalleerd.
Ga nu in het rechtervenster naar Talen Menu en klik op Instaleer
Hierop krijg je een bevesting dat alles is geinstalleerd.
Sluit Aldfaer en start Aldfaer en de extra talen zijn zichtbaar
Je hoeft geen aparte installatie te maken het is een toevoeging om de keuze Taal te kunnen maken In Aldfaer.
Het ziet er zo uit als de invoegtoepassing is geïnstalleerd.
In principe hoef je het niet bij jou te installeren maar de instructies die ik in mijn eerste antwoord heb geven door te sturen naar Zweden. En daar moet het dan geïnstalleerd worden.
Hieronder de pagina via Menu Help->Versiebeheer invoegtoepassingen... wordt verkregen.
In de rood omcirkelde dien je de link in te voeren
Bij nummer 1 op de I drukken en de bovenstaande tekst wordt getoond.
Bij nummer 2 klik je op Instaleer en de invoegtoepassing is geinstalleerd.
Je krijgt een melding dat de invoegtoepassing is geinstalleerd.
Ga nu in het rechtervenster naar Talen Menu en klik op Instaleer
Hierop krijg je een bevesting dat alles is geinstalleerd.
Sluit Aldfaer en start Aldfaer en de extra talen zijn zichtbaar
- Ruud de Ruiter
-
06 feb 2018 23:59
Dag Joop,
Naast het Engelstalige menu is ook de installatie van de Engelse rapporten aan te bevelen en vervolgens in Menu > Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden de Engelse rapportages aan de rapport-iconen te koppelen
Als de Zweedse familie daartoe bereid is, dan kan het Engelse tekstbestand voor het programma toegestuurd worden om daarvan een Zweedse vertaling te maken.
Maar...
Dat is wel meer als 3000 regels tekst en installatie van de Crimson editor is aanbevolen. Maar laten zij eerst maar ervaring met het gebruik van Aldfaer opdoen...
Zweedse rapporten is een meer dan "iets" grotere job
Naast het Engelstalige menu is ook de installatie van de Engelse rapporten aan te bevelen en vervolgens in Menu > Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden de Engelse rapportages aan de rapport-iconen te koppelen
Als de Zweedse familie daartoe bereid is, dan kan het Engelse tekstbestand voor het programma toegestuurd worden om daarvan een Zweedse vertaling te maken.
Maar...
Dat is wel meer als 3000 regels tekst en installatie van de Crimson editor is aanbevolen. Maar laten zij eerst maar ervaring met het gebruik van Aldfaer opdoen...
Zweedse rapporten is een meer dan "iets" grotere job
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2018 13:36
Dag Han,
Dat is een goed advies,vriendelijk bedankt
Dat is een goed advies,vriendelijk bedankt
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2018 13:42
Dag Meije,
Als ik mijn Aldfaer gebruik en ik zet dit om in het Engels dan is bij mij toch alles in het Engels.
Nadat ik een GedCom heb gemaakt moet ik dan alles weer terugzetten in Nederlands ?
Ik ben altijd wat bang dat het fout gaat. Ik kan toch instructies naar Zweden sturen waar mijn familie zelf Aldfaer installeert en die dan omzet in het Engels.
Als ze van mij dan een GedCom krijgen (in Engels) dan kunnen ze die importeren, of zie ik het fout?
Graag je reactie, groeten, Joop
Als ik mijn Aldfaer gebruik en ik zet dit om in het Engels dan is bij mij toch alles in het Engels.
Nadat ik een GedCom heb gemaakt moet ik dan alles weer terugzetten in Nederlands ?
Ik ben altijd wat bang dat het fout gaat. Ik kan toch instructies naar Zweden sturen waar mijn familie zelf Aldfaer installeert en die dan omzet in het Engels.
Als ze van mij dan een GedCom krijgen (in Engels) dan kunnen ze die importeren, of zie ik het fout?
Graag je reactie, groeten, Joop
- Han Kortekaas
-
07 feb 2018 13:49
Joop, een gedcom is niet een bestand wat in het Engels - of welke taal dan ook staat. Er staan alleen alle namen, relaties, en alle andere gegevens met notities in zodat iemand anders het bestand kan inlezen.
Het door meije aangeboden invoegtoepassing vertaalt alleen het Aldfaer menu, maar niet de inhoud. Uw notities (in het nederlands) blijven dan ook onvertaald.
Het door meije aangeboden invoegtoepassing vertaalt alleen het Aldfaer menu, maar niet de inhoud. Uw notities (in het nederlands) blijven dan ook onvertaald.
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2018 14:47
Dag Han,
Ik weet dat een GedCom alleen namen e.d. inhoudt. Als mijn Zweedse familie zelf Aldfaer installeert en via mijn instructies (die ik van jullie heb) het omzet in Engels dan kan jij mijn Ged.Com toch importeren, maar die staat dan wel met Nederlandse tekst als "geboren" e.d. of begrijp ik het niet ?
En waarom moet ik dan mijn Aldfaer omzetten in het Engels /
Graag reactie, groeten,
Joop
Ik weet dat een GedCom alleen namen e.d. inhoudt. Als mijn Zweedse familie zelf Aldfaer installeert en via mijn instructies (die ik van jullie heb) het omzet in Engels dan kan jij mijn Ged.Com toch importeren, maar die staat dan wel met Nederlandse tekst als "geboren" e.d. of begrijp ik het niet ?
En waarom moet ik dan mijn Aldfaer omzetten in het Engels /
Graag reactie, groeten,
Joop
- Han Kortekaas
-
07 feb 2018 15:22
Joop,
het beste is een plaatje te laten zien als de menu-taal is omgezet naar het Engels. Je ziet dan dat de diverse benamingen vertaald zijn maar in het blokje waar je zelf tekst ingeeft, dat dat niet vertaald wordt.
Als zij verder Standaard rapportages maken, dan zullen deze ook in de nederlandse taal zijn; reden waarom Ruud spreekt over de serie Engelse rapporten.
het beste is een plaatje te laten zien als de menu-taal is omgezet naar het Engels. Je ziet dan dat de diverse benamingen vertaald zijn maar in het blokje waar je zelf tekst ingeeft, dat dat niet vertaald wordt.
Als zij verder Standaard rapportages maken, dan zullen deze ook in de nederlandse taal zijn; reden waarom Ruud spreekt over de serie Engelse rapporten.
- Joop van Katwijk
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2018 16:20
Han,
Ik vergat nog iets, n.l. is er ook een boek in het Engels zoals Stamboom op de computer, of is er een Engelstalige handleiding voor gebruik Aldfaer
Ik vergat nog iets, n.l. is er ook een boek in het Engels zoals Stamboom op de computer, of is er een Engelstalige handleiding voor gebruik Aldfaer