- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Aldfaer op eigen website
- Harrie de Groot
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer op eigen website
27 feb 2018 12:54
Goededag. Ik ben sinds een jaar of tien een Aldfaer gebruiker. Ik ben doende met mijn stamboom en heb nu ruim 2000 personen. Dit zullen er nog veel meer worden. Ik ben erg tevreden op dit programma en ik zou willen weten of het totale programma op een eigen website geplaatst kan worden. Is dat mogelijk omdat het een een exe.programma is en is het juridisch toegestaan. Ik stel mij voor dat ik op mijn homecomputer mijn bestand aanvul en dan overzet naar mijn eigen website. Het mooie van Aldfaer is dat per generatie een overzicht op het scherm heb en als het overgezet wordt naar Hermitage etc gehouden ben aan hun opzet. Ik zou op de eigen website ook de bijbehorende foto's en documenten willen zetten. Is dat technisch mogelijk en toegestaan. Ik ben overigens een leek met het opmaken van website's etc maar weet daarvoor ondersteuning te vinden.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1063
Re: Aldfaer op eigen website
27 feb 2018 13:14 - 27 feb 2018 13:19
Harrie,
Tal van mogelijkheden om uw gegevens op het internet te plaatsen zijn mogelijk. Op deze link alvast een overzicht.
Alle rapporten zijn geschikt om in een eigen website geplaatst te worden. In de bonusrapporten, meer bepaald in de rubriek 'Exporteren' kan je rapporten vinden die daarvoor ontwikkeld zijn, zoals o.a. MaakAldfaerCD, Internet en Flexitree. Hierover meer informatie via het bonusrapport 'AlleRapportenOverzicht'.
Onder menu Tonen > RapportageWizard kunt u zelf een webpublicatie maken.
Alle foto's welke personen gekoppeld zijn worden eveneens automatisch meegenomen.
Tal van mogelijkheden om uw gegevens op het internet te plaatsen zijn mogelijk. Op deze link alvast een overzicht.
Alle rapporten zijn geschikt om in een eigen website geplaatst te worden. In de bonusrapporten, meer bepaald in de rubriek 'Exporteren' kan je rapporten vinden die daarvoor ontwikkeld zijn, zoals o.a. MaakAldfaerCD, Internet en Flexitree. Hierover meer informatie via het bonusrapport 'AlleRapportenOverzicht'.
Onder menu Tonen > RapportageWizard kunt u zelf een webpublicatie maken.
Alle foto's welke personen gekoppeld zijn worden eveneens automatisch meegenomen.
Laatst bewerkt 27 feb 2018 13:19 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie de Groot
- Harrie de Groot
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 feb 2018 14:25
Ik had datgene op genoemde link al gezien. Maar dit zijn allemaal rapporten cq uittreksels van de stamboom. Mijn vraag was expliciet of het programma Aldfaer ook op een website kan en mag draaien. Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel.
- Han Kortekaas
-
27 feb 2018 14:26
Het programma Aldfaer kan niet op een website draaien; uitsluitend op uw PC
- Harrie de Groot
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 feb 2018 14:50
Dat is toch wel heel erg jammer. Voelt aan als een gemiste kans. Het zou het publiceren zoveel eenvoudiger maken.
- Han Kortekaas
-
27 feb 2018 15:01 - 27 feb 2018 15:02
Aldfaer is een Windows programma en geen enkel Windows programma kan op een website draaien. Voor een website is een heel andere taal nodig.
Uw idee qua publiceren is waarschijnlijk dat je Aldfaer op de website zet en dan kan iedereen zijn gang gaan. Zo werkt dat niet.
Als het puur gaat om publiceren van de in Aldfaer opgeslagen data dan zult u gebruik moeten gaan maken van betaalde software, die dan bv de gegevens via een gedcombestand van u krijgen.
Er is evenwel een gratis opzet voor een website gebaseerd op Aldfaer; die draait onder SQL en de gegevens kunt u vinden onder Flexitree PHP/mySQL
Uw idee qua publiceren is waarschijnlijk dat je Aldfaer op de website zet en dan kan iedereen zijn gang gaan. Zo werkt dat niet.
Als het puur gaat om publiceren van de in Aldfaer opgeslagen data dan zult u gebruik moeten gaan maken van betaalde software, die dan bv de gegevens via een gedcombestand van u krijgen.
Er is evenwel een gratis opzet voor een website gebaseerd op Aldfaer; die draait onder SQL en de gegevens kunt u vinden onder Flexitree PHP/mySQL
Laatst bewerkt 27 feb 2018 15:02 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
27 feb 2018 15:04
Harrie
Er is een levensgroot verschil tussen PC programmaering en Website programmering. En ter info, er bestaat naar mijn weten geen enkel PC programma dat op een website kan functioneren.
Er is een levensgroot verschil tussen PC programmaering en Website programmering. En ter info, er bestaat naar mijn weten geen enkel PC programma dat op een website kan functioneren.
- Harrie de Groot
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 feb 2018 15:10
Dank voor de antwoorden. Ik begrijp het volkomen. Ik zal verder kijken wat voor mij het beste is. Ik begrijp nu ook waar ik op moet letten.
- Harrie de Groot
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 feb 2018 18:15
Blijf het toch jammer vinden dat er geen Aldfaer versie voor een website is. Het is op zich een prachtprogramma en het is natuurlijk zo dat je een stamboom niet alleen voor jezelf opstelt maar ook voor familie en geïnteresseerden. De gedcomdata is toch beperkter dan Aldfaer op zich. Ik had eigenlijk de hoop dat er een soort converter was die een windows programma over zou kunnen zetten naar een, laat ik het maar zo noemen, een website besturingsprogamma. In de oude tijd hadden we dacht ik ook programma's die van MSX overgezet werden naar DOS. Maar zoals ik eerder zei ik ben wat dat betreft een leek. Ik denk dat ik Flexitree PHP/mySQL ga proberen op een website of iemand moet een beter idee hebben?
- Han Kortekaas
-
27 feb 2018 18:23
Harry,
ik gebruik zelf ook het Flexitree programma voor mijn website (onder meer 55.000 personen)
Het is heel eenvoudig te gebruiken en heeft vrijwel dezelfde publicatiemogelijkheden als Aldfaer.
ik gebruik zelf ook het Flexitree programma voor mijn website (onder meer 55.000 personen)
Het is heel eenvoudig te gebruiken en heeft vrijwel dezelfde publicatiemogelijkheden als Aldfaer.