- Bedankjes 0
Nummering aldfaer persoon net zoals in kwartierstraat
- Peeters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Nummering aldfaer persoon net zoals in kwartierstraat
17 jun 2018 11:51
Goedemorgen,
Als ik een kwartierstraat aanmaak, dan krijg ik de nummering 1 (ik), 2 papa, 3 mama, 4 vader van mijn vader,...
Maar als ik gewoon terug naar mijn overzicht ga (zie bijlage), kan ik deze nummering dan ook ergens terugvinden?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Als ik een kwartierstraat aanmaak, dan krijg ik de nummering 1 (ik), 2 papa, 3 mama, 4 vader van mijn vader,...
Maar als ik gewoon terug naar mijn overzicht ga (zie bijlage), kan ik deze nummering dan ook ergens terugvinden?
Alvast bedankt voor het antwoord!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Nummering aldfaer persoon net zoals in kwartierstraat
17 jun 2018 11:55 - 17 jun 2018 11:57
Neen, nr 1 is de proband, persoon vanwaar de kwartierstaat start (persoon in hoofdvenster).
Laatst bewerkt 17 jun 2018 11:57 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peeters
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
17 jun 2018 12:26
Je kan die kwartiernummering wel terugvinden in Aldfaer als je van de proband (de persoon in het hoofdvenster van wie je de kwartierstaat opvraagt) de referentiepersoon in Aldfaer maakt. Dat doe je via menu Persoon->Referentiepersoon->Maak referentiepersoon. In de titelbalk (de bovenste lijn van het hoofdvenster) staat er dan achter de naam van de persoon tussen vierkante haken het kwartiernummer ten opzichte van die proband. {1] dus voor de referentiepersoon zelf, [2] en [3] bij de vader en moeder van de referentiepersoon, enz. Ook in de personenlijst wordt achter de namen van de personen in de kwartierstaat van de referentiepersoon het kwartiernummer tussen vierkante haken opgenomen. Zie ook de Help, Stap-voor-stap, Gegevens invoeren, bekijken en wijzigen, Referentiepersoon aanwijzen.
- Carel Plantagie
-
17 jun 2018 12:30
Ter aanvulling:
Met menuoptie 'Persoon > Referentiepersoon > Maak ...' is een kwartierdrager (proband) in te stellen. Deze krijgt dan nummer [1] (zie titelbalk). Diens voorouders krijgen dan ook de kwartiernummers in de titelbalk.
Met een klik op het groene huisje (Ctrl+Home) is altijd terug te springen naar de ingestelde Referentiepersoon.
Helpt dit?
Met menuoptie 'Persoon > Referentiepersoon > Maak ...' is een kwartierdrager (proband) in te stellen. Deze krijgt dan nummer [1] (zie titelbalk). Diens voorouders krijgen dan ook de kwartiernummers in de titelbalk.
Met een klik op het groene huisje (Ctrl+Home) is altijd terug te springen naar de ingestelde Referentiepersoon.
Helpt dit?
- Peeters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Oh wauw, SUPER! Dit is het antwoord dat ik zoek. Bedankt
!

- Carel Plantagie
-
17 jun 2018 12:30 - 17 jun 2018 12:30Antoon schreef : Je kan die kwartiernummering ...
Antoon, je was me net voor.

Laatst bewerkt 17 jun 2018 12:30 door Carel Plantagie.
- Peeters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Jullie zijn beide toppertjes