- Bedankjes 0
Materiaallijst
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Materiaallijst
02 jul 2018 00:42
In die lijst kom ik ze tegen Kan ik ze daar verwijderen of gaat dat anders?
- Han Kortekaas
-
02 jul 2018 09:41
In die Materiaallijst kunt u zien bij welke persoon de foto gekoppeld is. Klik op die persoon en ontkoppel dan de foto.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 jul 2018 09:37
Als ik de materiaallijst opvraag via (Tonen/Materiaal)en ik wil daar een bestand uithalen wat er niet in hoort, Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan verwijderen.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 jul 2018 09:50
Ja ik heb natuurlijk al geprobeerd deze persoon op te zoeken en te verwijderen maar in de persoonslijst kom ik hem niet tegen anders was hij er al uit
Henk
Henk
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 jul 2018 09:51
Ja ik heb natuurlijk al geprobeerd deze persoon op te zoeken en te verwijderen maar in de persoonslijst kom ik hem niet tegen anders was hij er al uit
Henk
Henk
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Henk
Henk
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Henk
Henk
- Ruud de Ruiter
-
03 jul 2018 14:38 - 03 jul 2018 14:43
Henk,
Klik het betreffende bestand aan in de materiaallijst.
Dit geeft een lijst van personen waaran dit bestand gekoppeld is.
Dubbelklik de persoon waar het bestand verwijderd moet worden.
Dit opent de persoon in het hoofdvenster
Zoek in de persoonstab rechts het betreffende bestand en ontkoppel dat.
Klik het betreffende bestand aan in de materiaallijst.
Dit geeft een lijst van personen waaran dit bestand gekoppeld is.
Dubbelklik de persoon waar het bestand verwijderd moet worden.
Dit opent de persoon in het hoofdvenster
Zoek in de persoonstab rechts het betreffende bestand en ontkoppel dat.
Laatst bewerkt 03 jul 2018 14:43 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
03 jul 2018 22:57
Door omstandigheden kan Henk zijn bericht niet zelf plaatsen en op zijn verzoek doe ik dat namens hem.
Tot voorkort gebruikte ik ALDMAT om een beetje orde te scheppen in mijn MATERIAALMAP.
Toen ik overging op Aldfaer vers. 7 en het niet meer daarop werkte las ik dat er in de BONUSRAPPORTEN een ander programma zat waar deze functies mee overgenomen konden worden (Tonen/Rapporten/Bonusrapporten/Materiaal/Materiaalannalyse) Start Rapport vink daarna het vierde hokje aan, (Inlezen martiaal) en daarna het onderste vakje, (Vergelijkenmateriaal). Je krijgt dan een goed overzicht van je Materiaal (welke bestanden nog gekoppeld moeten worden en welke bestanden geen verbinding hebben met een of meerdere personen, en nog veel meer informailie.
In mijn geval had er vroeger een map in gestaan waarin een persoon stond die verwijderd was en gekoppeld was aan een foto van een andere persoon met een andere naam. Toen ik deze niet terug vond waardoor ik hem niet kon verwijderen heb ik de hulp in geroepen van Han Kortekaas en na wat zoekwerk, mailen en goede raad kwam ik er achter waar deze fout was opgeslagen.
De koppeling kwam niet voor in de personen lijst en ook niet onder geboorte of overlijdens datums omdat de persoon was verwijderd maar er zat toch een koppeling.
Op advies van Han ben ik doen een andere weg ingeslagen (TONEN/MATERIAAL) waar ik een andere materiaallijst vond waar hij wel in stond en daar kon ik hem verwijderen en de koppeling in orde maken om zodoende de materiaallijst weer in orde te maken.
Bij deze wil ik hier HAN hartelijk danken voor de tijd die hij voor mij heeft vrijgemaakt.
Hopelijk kan iemand met deze ervaring ook zijn probleem oplossen
Henk Clerx