- Bedankjes 0
Aldfear 7.0: 2 personenlijsten tegelijk open
- Erik vd Noll
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfear 7.0: 2 personenlijsten tegelijk open
05 jul 2018 17:30
Is het mogelijk om 2 personenlijsten open te hebben?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Aldfear 7.0: 2 personenlijsten tegelijk open
05 jul 2018 18:19
Neen, dat is niet mogelijk. Wat wel kan, is Aldfaer meer dan eens te openen. Let wel, een sramboom kan maar één maal geopend worden. Dat kan u omzeilen door ze een verschillende naam te geven.
- Ruud de Ruiter
-
05 jul 2018 19:57
re: Dat kan u omzeilen door ze een verschillende naam te geven.
Ik zou dat maar niet doen. De beste methode om tussen 2, in principe identieke bestanden, verschillen te genereren.
Ik zou dat maar niet doen. De beste methode om tussen 2, in principe identieke bestanden, verschillen te genereren.
- Erik vd Noll
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 jul 2018 22:51
Jammer dat het openen van te lijsten niet kan, ik had het erg handig gevonden.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
05 jul 2018 22:57 - 05 jul 2018 22:57
Als u de bedoeling ervan aangeeft dan kunnen lezers u mogelijk een alternatief aanbrengen.
Laatst bewerkt 05 jul 2018 22:57 door JayCee.
- Erik vd Noll
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 jul 2018 06:51
Ik sorteer de lijst op [plaats] + [geboortedatum], om de niet volledig ingevulde data te vinden.
Hierna ga ik de gevonden persoon bewerken, en kijk of er nog ouders gekoppeld kunnen worden hiervoor sorteer ik de lijst op [naam] + [voornaam]. Is de bewerking klaar dan sorteer ik de lijst wederom op [plaats] + [geboortedatum].
Hierna ga ik de gevonden persoon bewerken, en kijk of er nog ouders gekoppeld kunnen worden hiervoor sorteer ik de lijst op [naam] + [voornaam]. Is de bewerking klaar dan sorteer ik de lijst wederom op [plaats] + [geboortedatum].
- Ruud de Ruiter
-
06 jul 2018 07:26
Erik,
Van de eerste selectie, maak een export Personenlijst naar Excel en gebruik die als werklijst op de tweede selectie.
Van de eerste selectie, maak een export Personenlijst naar Excel en gebruik die als werklijst op de tweede selectie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erik vd Noll
- Erik vd Noll
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 jul 2018 07:38Ruud de Ruiter schreef : Erik,
Bedankt voor de tip, ik ga het zeker proberen of dit werkbaar is.
- Han Kortekaas
-
06 jul 2018 09:33
Tja, een uitstapje naar Excel betekent wel dat als een bewerking klaar is, dat je weer overnieuw het blad naar Excel moet vullen, anders loop je niet synchroon.
Je zou ook eens naar de Bonusrapporten -> Rubriek uitzoeken kunnen kijken, daar zijn diverse sjablonen voorhanden met als voordeel dat je vanuit die lijsten onmiddellijk naar de persoon kunt jumpen plus daarnaast gewoon de Personenlijst open hebben staan. Die wordt dan ook nog eens dynamisch bijgewerkt.
Maar, ieder zijn eigen methode.
Je zou ook eens naar de Bonusrapporten -> Rubriek uitzoeken kunnen kijken, daar zijn diverse sjablonen voorhanden met als voordeel dat je vanuit die lijsten onmiddellijk naar de persoon kunt jumpen plus daarnaast gewoon de Personenlijst open hebben staan. Die wordt dan ook nog eens dynamisch bijgewerkt.
Maar, ieder zijn eigen methode.
- Hans Weggemans
-
06 jul 2018 12:04 - 06 jul 2018 12:23
Laatst bewerkt 06 jul 2018 12:23 door Hans Weggemans.
- Erik vd Noll
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 jul 2018 13:04 - 06 jul 2018 13:04Hans Weggemans schreef : Waarom maak je geen gebruik van groepen?
Bedankt voor de tip, ik ga het bekijken.
Laatst bewerkt 06 jul 2018 13:04 door Erik vd Noll.