- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Word document maken
- Arlette Danes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Word document maken
21 okt 2014 13:51
Beste lezer,
Om gebruik te kunnen maken van een eigen layout is het prettig om wat je in Aldfaer verzameld een Word-document te kunnen maken. Ik heb dat inmiddels wel voor elkaar vwb een parenteel, maar het is wel omslachtig en bovendien wordt alle toegevoegde materiaal 'naast elkaar' geplaatst in een tabel, waardoor een deel steeds buiten je pagina valt. Ik ervaar het elke keer als een enomr klus om een mooi boekwerk te maken van mijn onderzoek. Is daar een eenvoudige manier voor die ik over het hoofd zie en waarmee images onder elkaar ipv naast elkaar worden geplaatst?
Ook loop ik nu vast op wat anders. Ooit heb ik nl bij een parenteel een toevoeging gedaan in de vorm van een stamreeks. Die kan ik nu wel genereren, maar deze laat zich niet kopiëren in mijn Word-document. Wie kan me helpen?
Om gebruik te kunnen maken van een eigen layout is het prettig om wat je in Aldfaer verzameld een Word-document te kunnen maken. Ik heb dat inmiddels wel voor elkaar vwb een parenteel, maar het is wel omslachtig en bovendien wordt alle toegevoegde materiaal 'naast elkaar' geplaatst in een tabel, waardoor een deel steeds buiten je pagina valt. Ik ervaar het elke keer als een enomr klus om een mooi boekwerk te maken van mijn onderzoek. Is daar een eenvoudige manier voor die ik over het hoofd zie en waarmee images onder elkaar ipv naast elkaar worden geplaatst?
Ook loop ik nu vast op wat anders. Ooit heb ik nl bij een parenteel een toevoeging gedaan in de vorm van een stamreeks. Die kan ik nu wel genereren, maar deze laat zich niet kopiëren in mijn Word-document. Wie kan me helpen?
Onderwerp is gesloten.
- Wim Blok
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Word document maken
21 okt 2014 16:57
Beste Arlette,
probeer het sjabloon MaakBoeken, en daarna Sjab2Word, daar kan je een mooi Woord document maken en eventueel naderhand ook andere dingen inplakken.
Het aantal afbeeldingen per regel is in te stellen van 1 tot 6, het eerste vind ik het mooist en geeft ook de grootste afbeeldingen maar vergt dan wel extra plaats.
Mvg Wim
probeer het sjabloon MaakBoeken, en daarna Sjab2Word, daar kan je een mooi Woord document maken en eventueel naderhand ook andere dingen inplakken.
Het aantal afbeeldingen per regel is in te stellen van 1 tot 6, het eerste vind ik het mooist en geeft ook de grootste afbeeldingen maar vergt dan wel extra plaats.
Mvg Wim
Onderwerp is gesloten.
- Arlette Danes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 okt 2014 13:43
Beste Wim,
Dank voort je reactie en dat klinkt inderdaad als precies wat ik zoek, maar ik kan die sjablonene niet vinden.
Ik kies voor rapporten (onder tonen)> overige rapporten> bonus Rapporten> exporteren > maak boeken > parenteel.
In het bestand wat dan wordt aangemaakt staat in het scherm dat Hookbestand boekHook niet aanwezig is, maar ik heb niet de mogelijkheid (of ik ken deze niet) om daar iets aan te doen.
Sorry, misschien wel heel blond, maar kun je me ajb nog een keer helpen?
Alvast dank, Arlette
Dank voort je reactie en dat klinkt inderdaad als precies wat ik zoek, maar ik kan die sjablonene niet vinden.
Ik kies voor rapporten (onder tonen)> overige rapporten> bonus Rapporten> exporteren > maak boeken > parenteel.
In het bestand wat dan wordt aangemaakt staat in het scherm dat Hookbestand boekHook niet aanwezig is, maar ik heb niet de mogelijkheid (of ik ken deze niet) om daar iets aan te doen.
Sorry, misschien wel heel blond, maar kun je me ajb nog een keer helpen?
Alvast dank, Arlette
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 310
22 okt 2014 14:10
Dag Arlette,
Je weet zelf het beste of je blond bent, maar ook blondjes moeten het bedoelde rapport krijgen.
Dat in het detailscherm staat dat het Hookbestand boekhook niet aanwezig is een constatering en is een melding als het bestand wel bestaat dan wordt vermeld dat dit bestand aanwezig is en wordt de plaats gemeld waar dat staat. Zo worden alle overige van belangzijnde bestanden die gebruikt worden vermeld en te tevens welke instellingen in Aldfaer zijn gebruikt.
Alleen als er een fout wordt gemeld dan zal het detailscherm blijven staan met de knop OK
Het detailscherm kun je groter krijgen door om Maximaliseren te klikken.
Indien je het rapport opstart met de Ctrl-toets ingedrukt dan blijft het detailscherm staan
Dan ziet dit er als volgt uit.
Sjabloon 'Parenteel in boekvorm' Versie 1.5
Bij zeer groot aantal personen in de stamboom komt het voor dat de voortgangsbalk een tijd stil staat. Wacht rustig op het dialoog venster dat hierna zal worden gepresenteerd!!
Hookbestand: 'BoekHook' niet aanwezig
Bibliotheek: 'Nageslachtboek' Versie 1.16 in zelfde map als rapport
'Functies_vg_ng_boek' Versie 2.2 in zelfde map als rapport
'Basis' Versie 1.159 in Lib Aldfaer
Dialoog 'instelling_maak_boeken.cfg' Versie 1.2 in zelfde map als rapport
Mogelijke instellingen
Privacyfilter: uit
Mannelijke/vrouwelijke lijn: beide (vast)
Uitwerking nageslacht: generatie per generatie
Nummering nageslacht: subnummering
Notitie bij persoon: aan
Notitie bij geboorte: aan
Notitie bij relatie: aan
Notitie bij overlijden: aan
Notitie bij publiceren: aan
Adres: aan
Beroep: aan
Functie: aan
Heerlijkheid: aan
Onderscheiding: aan
Opleiding: aan
Predikaat: aan
Religie: aan
Titel: aan
Vermelding: aan
Overige feiten: aan
[*Beveiligde*] gegevens: aan
Bron: aan
Code: uit
Getuigen: aan
Kinderen: niet gebruikt
Foto: aan
Foto partner: op aparte lijn
Index: uit
Zekerheid: uit
Generatiebegrenzing: uit
Bezig met: 0
Aanmaken rapport (stap 1/1)
Indien in de rapportage een groot aantal personen voorkomen, kan het zijn dat de voortgangsbalk een tijd stil staat!!
Einde
Door alsnog op de OK knop te klikken wordt hierna het rapport verkregen.
Ik ben benieuwd wat er bij jou staat.
Je weet zelf het beste of je blond bent, maar ook blondjes moeten het bedoelde rapport krijgen.
Dat in het detailscherm staat dat het Hookbestand boekhook niet aanwezig is een constatering en is een melding als het bestand wel bestaat dan wordt vermeld dat dit bestand aanwezig is en wordt de plaats gemeld waar dat staat. Zo worden alle overige van belangzijnde bestanden die gebruikt worden vermeld en te tevens welke instellingen in Aldfaer zijn gebruikt.
Alleen als er een fout wordt gemeld dan zal het detailscherm blijven staan met de knop OK
Het detailscherm kun je groter krijgen door om Maximaliseren te klikken.
Indien je het rapport opstart met de Ctrl-toets ingedrukt dan blijft het detailscherm staan
Dan ziet dit er als volgt uit.
Bij zeer groot aantal personen in de stamboom komt het voor dat de voortgangsbalk een tijd stil staat. Wacht rustig op het dialoog venster dat hierna zal worden gepresenteerd!!
Mogelijke instellingen
Uitwerking nageslacht: generatie per generatie
[*Beveiligde*] gegevens: aan
Foto partner: op aparte lijn
Zekerheid: uit
Aanmaken rapport (stap 1/1)
Indien in de rapportage een groot aantal personen voorkomen, kan het zijn dat de voortgangsbalk een tijd stil staat!!
Einde
Door alsnog op de OK knop te klikken wordt hierna het rapport verkregen.
Ik ben benieuwd wat er bij jou staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Arlette Danes
Onderwerp is gesloten.
- Arlette Danes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 okt 2014 14:28 - 22 okt 2014 14:29
Dank je Meije voor je antwoord,
Ik zie:
Mogelijke instellingen
Uitwerking nageslacht: tak per tak
[*Beveiligde*] gegevens: uit
Foto partner: naast persoon
Zekerheid: aan
Aanmaken rapport (stap 1/2)
Het schijnt dus geen kwaad te kunnen dat dit bestand ontbreekt, maar nu zoek ik nog hoe en waar ik voor sjabloon kan kiezen
Groet, Arlette
Ik zie:
Mogelijke instellingen
Uitwerking nageslacht: tak per tak
[*Beveiligde*] gegevens: uit
Foto partner: naast persoon
Zekerheid: aan
Aanmaken rapport (stap 1/2)
Het schijnt dus geen kwaad te kunnen dat dit bestand ontbreekt, maar nu zoek ik nog hoe en waar ik voor sjabloon kan kiezen
Groet, Arlette
Laatst bewerkt 22 okt 2014 14:29 door Arlette Danes.
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 310
22 okt 2014 15:01
Door de keuze te maken parenteel wordt dit rapport gemaakt en hoef je niet meer te zoeken dat heb je al gedaan.
Bij het starten van het rapport staat een knop Annuleer aan de bovenkant.
Als het rapport bezig is dan wordt in het detailvenster de voortgang getoond.
Wat bij jou ontbreekt is Einde.
Als het parenteel veel personen bevat dan kan het wel een tijdje duren voordat het rapport er klaar mee is.
De knop waar bij start Annuleer staat zal pas Ok worden als het rapport klaar is of dat er een fout is geconstateerd.
Indien geen fout dan zal het parenteel getoond worden.
Het rapport wordt automatisch opgeslagen op de harddisk:
Indien je geen veranderingen heb gemaakt in de standaard instellingen van het sjabloon dan wordt het rapport opgeslagen in als submap maak_boeken/boek.htm van de instelling die in Aldfaer voor betstanden t.b.v. Rapportuitvoer is ingevoerd.
Via boek.htm kun je dit opnieuw laden in je browser of in Word.
Lukt het ook niet van een andere persoon een parenteel te maken?
Bij het starten van het rapport staat een knop Annuleer aan de bovenkant.
Als het rapport bezig is dan wordt in het detailvenster de voortgang getoond.
Wat bij jou ontbreekt is Einde.
Als het parenteel veel personen bevat dan kan het wel een tijdje duren voordat het rapport er klaar mee is.
De knop waar bij start Annuleer staat zal pas Ok worden als het rapport klaar is of dat er een fout is geconstateerd.
Indien geen fout dan zal het parenteel getoond worden.
Het rapport wordt automatisch opgeslagen op de harddisk:
Indien je geen veranderingen heb gemaakt in de standaard instellingen van het sjabloon dan wordt het rapport opgeslagen in als submap maak_boeken/boek.htm van de instelling die in Aldfaer voor betstanden t.b.v. Rapportuitvoer is ingevoerd.
Via boek.htm kun je dit opnieuw laden in je browser of in Word.
Lukt het ook niet van een andere persoon een parenteel te maken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Arlette Danes
Onderwerp is gesloten.
- Arlette Danes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 okt 2014 10:16
Beste Meije,
Einde ontbrak omdat ik zo lang niet wachten met een printscreen te maken. Dat einde verschijnt dus wel als het laden klaar is.
Ik kan zo wel een parenteel maken, maar dat moet ik dan kopieren en plakken in Word en dan staan alle afbeeldingen naast elkaar in 1 tabel (wat dus ver buiten de pagina loopt). Het is een hels karwei om dan een mooie layout te gaan maken. Daar zit ik dus mee...
Alvast een fijn weekend,
Arlette danes
Einde ontbrak omdat ik zo lang niet wachten met een printscreen te maken. Dat einde verschijnt dus wel als het laden klaar is.
Ik kan zo wel een parenteel maken, maar dat moet ik dan kopieren en plakken in Word en dan staan alle afbeeldingen naast elkaar in 1 tabel (wat dus ver buiten de pagina loopt). Het is een hels karwei om dan een mooie layout te gaan maken. Daar zit ik dus mee...
Alvast een fijn weekend,
Arlette danes
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 310
24 okt 2014 13:10
Dag Arlette,
Nu je dus een boek.htm hebt kun dit bestand omzetten naar Word met een speciaal ontworpen macro voor Word genaamd Sjab2Word Ga daar voor naar de help van Maak boeken voor uitleg hoe je deze macro kunt bekomen en uitleg ervan.
De macro zorgt ervoor dat een opmaak wordt gemaakt zodat de foto's op één bladzijde passen.
Tevens wordt automatisch bladzijde nummering toegevoegd.
Zo hoef zelf niet te plakken en te knippen.
Succes
Nu je dus een boek.htm hebt kun dit bestand omzetten naar Word met een speciaal ontworpen macro voor Word genaamd Sjab2Word Ga daar voor naar de help van Maak boeken voor uitleg hoe je deze macro kunt bekomen en uitleg ervan.
De macro zorgt ervoor dat een opmaak wordt gemaakt zodat de foto's op één bladzijde passen.
Tevens wordt automatisch bladzijde nummering toegevoegd.
Zo hoef zelf niet te plakken en te knippen.
Succes
Onderwerp is gesloten.