- Bedankjes 1066
Deel van personen in Personenlijst opent niet en Aldfaer loopt vast.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Deel van personen in Personenlijst opent niet en Aldfaer loopt vast.
26 jul 2018 21:04
@Ruud,
Ben ik mee eens maar de toevoegingen zullen hiermee niet gered worden. Volgens de de vraagsteller zijn de toevoegingen na de conversie gebeurd.
Ben ik mee eens maar de toevoegingen zullen hiermee niet gered worden. Volgens de de vraagsteller zijn de toevoegingen na de conversie gebeurd.
- Ruud de Ruiter
-
27 jul 2018 07:27 - 27 jul 2018 07:28
@JayCee
Vraagsteller had VK van vóór de conversie copy gebruikt. Mijn suggestie gebruikt de conversie copy. Tussen beide kan een verschil zijn wat minder vingerwerk betekent. Maar zijn vingers zijn aan de slag gegaan dus is het nu theorie geworden
Vraagsteller had VK van vóór de conversie copy gebruikt. Mijn suggestie gebruikt de conversie copy. Tussen beide kan een verschil zijn wat minder vingerwerk betekent. Maar zijn vingers zijn aan de slag gegaan dus is het nu theorie geworden
Laatst bewerkt 27 jul 2018 07:28 door Ruud de Ruiter.
- Lionel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 aug 2018 12:13 - 08 aug 2018 12:17
Vandaag vastgesteld dat het probleem zich opnieuw voordoet zoals in mijn eerste bericht geschreven. Volgens mij wordt het niet veroorzaakt door de conversie naar versie 7 maar wel door een of andere connectie met My Heritage. Gegevens die ik invoerde in mijn beginperiode in 2011 kan ik nog altijd openen. Andere die ik later invoerde op verschillende tijdstippen kan ik niet meer benaderen en krijg ik het kader 'kan My Heritage niet openen'. Sommige gegevens die ik voor het eerste probleem niet kon openen en wel opnieuw kon benaderen en wijzigen na de eerste oplossing krijg ik nu opnieuw niet open.
Ik werk nu niet meer in OneDrive dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heb wel vastgesteld dat er slechts 1 VK (alx) wordt opgeslagen niettegenstaande in de instellingen 7 worden aangeduid. Eveneens wordt alleen het laatste aldf-bestand opgeslagen bij het afsluiten, alle eerdere worden overschreven. Ik heb dus slechts één alx van gisteren en één aldf van de laatste afsluiting. Ik heb wel nog het alx-bestand van voor conversie op 25/7 maar daar staan al mijn aanpassingen en toevoegingen sedert dan niet in. Als ik de oplossing toepas die ik dan uitvoerde zou ik opnieuw alles kwijt zijn wat ik na 25/7 wijzigde of invoerde.
Ik wens dus liefst een oplossing waardoor mijn huidige gegevens worden behouden.
Alvast bedankt.
Ik werk nu niet meer in OneDrive dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heb wel vastgesteld dat er slechts 1 VK (alx) wordt opgeslagen niettegenstaande in de instellingen 7 worden aangeduid. Eveneens wordt alleen het laatste aldf-bestand opgeslagen bij het afsluiten, alle eerdere worden overschreven. Ik heb dus slechts één alx van gisteren en één aldf van de laatste afsluiting. Ik heb wel nog het alx-bestand van voor conversie op 25/7 maar daar staan al mijn aanpassingen en toevoegingen sedert dan niet in. Als ik de oplossing toepas die ik dan uitvoerde zou ik opnieuw alles kwijt zijn wat ik na 25/7 wijzigde of invoerde.
Ik wens dus liefst een oplossing waardoor mijn huidige gegevens worden behouden.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt 08 aug 2018 12:17 door Lionel.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
08 aug 2018 12:32
Dag Lionel,
Je schrijft
Zodra er een update van 7.0 wordt aangeboden zal dit probleem opgelost zijn en kun je het aantal eventueel weer verminderen.
Voor de 'kan My Heritage niet openen' heb ik zo geen verklaring voor
Je schrijft
Dit is een fout van versie 7.0, tijdelijk het aantal van max aantal van 7 naar 100 wijzigingen.Heb wel vastgesteld dat er slechts 1 VK (alx) wordt opgeslagen niettegenstaande in de instellingen 7 worden aangeduid
Zodra er een update van 7.0 wordt aangeboden zal dit probleem opgelost zijn en kun je het aantal eventueel weer verminderen.
Dit is een normale situatie er het adlf bestand wordt bij afsluiten van Aldfaer opgeslagen en daarmee ook de wijzigingen die zijn aangebracht er is maar één bestandnaam. Daarom wordt bij afsluiten indien zo ingesteld een Veiligheidskopie aangemaakt.Eveneens wordt alleen het laatste aldf-bestand opgeslagen bij het afsluiten, alle eerdere worden overschreven
Voor de 'kan My Heritage niet openen' heb ik zo geen verklaring voor
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lionel
- Ruud de Ruiter
-
08 aug 2018 12:51
My Heritage: begin met in instellingen van Aldfaer de functie uit te zetten
- Lionel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 aug 2018 12:55
Die staat uit en stond ook uit vóór het eerste probleem. Ze heeft wel gewerkt een hele tijd geleden.
- Lionel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 aug 2018 15:58
Zou het een oplossing kunnen zijn om de oudere versie 6.2 te installeren? De huidige map met alx en aldf zou ik eerst opslaan onder een andere naam en ze na instal terug plaatsen.
- Lionel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 aug 2018 12:14
Kan dit mij helpen?
Een GED maken van alle personen in versie 7 en opslaan. Bestand Aldfaer van versie 7 een andere naam geven. Dan versie 7 verwijderen en PC heropstarten. Versie 6.2 installeren en het opgeslagen GED importeren.
Een GED maken van alle personen in versie 7 en opslaan. Bestand Aldfaer van versie 7 een andere naam geven. Dan versie 7 verwijderen en PC heropstarten. Versie 6.2 installeren en het opgeslagen GED importeren.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
09 aug 2018 16:07
Bij de upgrade naar Aldfaer v.7 heeft Aldfaer een veiligheidskopie gemaakt met naam 'uwstamboom - voor conversie vs 7.alx. U kunt versie 6.2 opnieuw installeren vanaf de Aldfaer website, dit bestand inlezen en de originele naam geven.
Gedcom exportern dient hoofdzakelijk om de gegevens in een ander stamboomprogramma te importeren.
Gedcom exportern dient hoofdzakelijk om de gegevens in een ander stamboomprogramma te importeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lionel
- Lionel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 aug 2018 17:14 - 09 aug 2018 17:16
Bedankt JayCee maar op die manier zou ik een aantal personen opnieuw moeten invoeren.
Ik heb echter de oplossing gevonden:
-GED maken van alle personen in versie 7 en opslaan
-bestand Aldfaer een andere naam geven (vb AldfaerX)
-versie 7 verwijderen en PC heropstarten
-versie 6.2 installeren en het opgeslagen GED importeren (vanaf hier zijn al mijn personen opnieuw te benaderen)
-upgraden naar versie 7 (mogelijks zou het ook werken door versie 7 na verwijderen opnieuw te installeren, maar dat heb ik niet geprobeerd).
Ik heb nu meerdere keren wijzigingen aangebracht opgeslagen en Aldfaer afgesloten met vk . Alle gegevens zijn correct overgenomen en blijven toegankelijk via personenlijst.
En nu maar hopen dat het probleem definitief is opgelost.
Ik heb echter de oplossing gevonden:
-GED maken van alle personen in versie 7 en opslaan
-bestand Aldfaer een andere naam geven (vb AldfaerX)
-versie 7 verwijderen en PC heropstarten
-versie 6.2 installeren en het opgeslagen GED importeren (vanaf hier zijn al mijn personen opnieuw te benaderen)
-upgraden naar versie 7 (mogelijks zou het ook werken door versie 7 na verwijderen opnieuw te installeren, maar dat heb ik niet geprobeerd).
Ik heb nu meerdere keren wijzigingen aangebracht opgeslagen en Aldfaer afgesloten met vk . Alle gegevens zijn correct overgenomen en blijven toegankelijk via personenlijst.
En nu maar hopen dat het probleem definitief is opgelost.
Laatst bewerkt 09 aug 2018 17:16 door Lionel.