Overzicht van een tijdsperiode

• Kopuit
  • Auteur
Lees meer

Overzicht van een tijdsperiode

25 nov 2018 13:42
Is het mogelijk om een overzicht te maken van een bepaalde periode (bijv. 1800-1900)?

Lees meer

Re: Overzicht van een tijdsperiode

25 nov 2018 14:35
Wat bedoeld u met "een overzicht", m.a.w. Wat moet het overzicht inhouden?

• Kopuit
  • Auteur
Lees meer

25 nov 2018 15:17
Ik wil een grafisch en een tekstueel stamboom aan iemand sturen vanaf het begin van de stamboom tot 1900.

Lees meer

25 nov 2018 15:33 - 25 nov 2018 15:34
Dag,
Filter gewoon levende personen uit en eventueel stelt u dat overleden personen 18 jaar (of een andere periode) overleden moeten zijn.
Deze instelling kunt u doen in Instellingen > Privacy en zet daarbij Persoon uitsluiten
Laatst bewerkt 25 nov 2018 15:34 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kopuit

Lees meer

25 nov 2018 16:16
Feitelijk stelt u twee vragen. De eerste keer wilt u filteren op 1800 - 1900 en daarna begin stamboom - 1900 maar vervolgens blijft de niet gestelde vraag over 'ongeacht aangemerkt als overleden of niet'. Met het privacy filter komt u niet zo ver denk ik. Want, als u bij personen geen datum heeft ingevuld en vergeten bent bij die personen een overlijdensvinkje te zetten, dan zijn die personen voor Aldfaer levend.

Als u wilt moet u eens proberen een Groep te maken op basis van een of meerdere selectieregels, waarna, als dat is gelukt u een aparte tijdelijke stamboom kunt maken en daarin naar hartelust alle mogelijke rapporten kunt draaien.
Ook is er de mogelijkheid om een Parenteel te maken en dan rekening te houden met het aantal generaties (zie Instellingen) en kijken hoe dat uitpakt.

Kortom, er zijn diverse mogelijkheden maar u moet dat naar eigen ondervinding toepassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kopuit

• Kopuit
  • Auteur
Lees meer

25 nov 2018 16:38
Dank voor de tip. Gelukkig zijn alle personen in de stamboom voorzien van een geboortedatum (ik heb gefilterd op geboortedatum.

• Kopuit
  • Auteur
Lees meer

25 nov 2018 17:53
Ik vind dat ik één vraag heb gesteld; als voorbeeld gaf ik aan 1800-1900.

De juiste vraag formuleren is soms lastig. Ik wilde het algemeen houden door een bepaalde periode te kiezen met de gedachte, dat er vast een optie is waar je een jaartal in moet vullen.
Het referentiepunt (begin van de die stamboom) is altijd de persoon die je geselecteerd hebt.
Uw optie van aantal generaties werkt ook prima, zeker als de pijltjes naar de volgende pagina met een html-editor wordt verwijderd. Deze laatste optie heeft mijn voorkeur.

Gemaakt door Kunena