GEDCOM

• W.F.H. (Frits) Naudin ten Cate
Lees meer

Re: GEDCOM

24 dec 2019 13:38
Na het laden van een aldfaer file in Genealogie Online krijg ik het volgende bericht:

Een controle van het door u aangeleverde GEDCOM bestand, toont aan dat dit door Aldfaer geproduceerde bestand niet geheel in overeenstemming is met de GEDCOM afspraken. Dit betekent niet, dat u iets fout heeft gedaan! Maar, het risico bestaat dat de door u ingevoerde gegevens niet correct en volledig overkomen als u dit vanuit uw stamboomprogramma of -dienst via een GEDCOM bestand overbrengt naar een ander stamboomprogramma of -dienst (zoals Genealogie Online). Ik raad u aan om de makers van Aldfaer te vragen om beter met uw gegevens om te gaan door de GEDCOM 5.5 (of liever 5.5.5) specificatie nauwgezet te volgen, zodat andere stamboomprogramma's en -diensten uw genealogische gegevens goed en compleet kunnen verwerken.
Als er gegevens van één programma of dienst wordt overgebracht naar een ander programma of dienst dan kan dit alleen succesvol als beide partijen dezelfde betekenis toekennen aan de gegevens. Voor genealogische gegevens wordt het formaat voorgeschreven door de GEDCOM specificatie. Deze specificatie, die van groot belang is voor ontwikkelaars van stamboomprogramma's en -diensten, moet er voor zorgen dat de betekenis van uw genealogische gegevens duidelijk is. Op de website www.gedcom.org wordt er informatie gegeven over deze genealogische data standaard.
Aldfaer heeft een GEDCOM bestand gemaakt op basis van (volgens eigen opgave) de 5.5 versie van de GEDCOM specificatie. GEDCOM versie 5.5 stamt uit 1995, versie 5.5.1 uit 1999, en de 5.5.1 Annotated Edition uit 2018. De huidige versie is GEDCOM 5.5.5, gepubliceerd in 2019.

Vriendelijke groet, Frits

Lees meer

24 dec 2019 18:05
Goede avond,
Ook ik kreeg dit bericht van Genealogie Online. Wat moet ik er mee? U een idee?

Lees meer

24 dec 2019 22:26
Als u e.e.a. leest in dit draadje dan hoeft u niets te doen.

Lees meer

Re: GEDCOM - link ontdekjouwverhaal werkt niet meer

07 mrt 2021 12:32
Hallo Anne,
De web-site ‘Ontdekjouwverhaal.nl’ is opgeheven. De link in je bericht werkt niet meer...

Groeten
Daan

Gemaakt door Kunena