Mogelijke bug in weergave personenlijst?

Meer
21 mrt 2020 18:17 #33873 door Valentijn
Mogelijke bug in weergave personenlijst? werd gestart door Valentijn
Beste mensen,

Ik help af en toe mijn opa met zijn stamboom en onlangs belde hij overstuur op omdat zijn tekst in het vakje "Code" op de personenlijst plots was veranderd.

Na wat experimenteren zijn we de tot de conclusie gekomen dat het &-karakter het eerstvolgende karakter onderstreept in de personenlijst, in de vakjes Code en ook de naam. Maar dan weer niet in de plaatsnaam, vreemd genoeg. (Zie afbeelding gedrag in 8.0)

Nu is onze vraag of dit de bedoeling is, of dat het een fout is die er met de nieuwe versie is ingekropen. Op de changelog van 8.0 kunnen we er iig niets over vinden.

Het is verder geen al te groot probleem want we kunnen altijd de code veranderen zodat het &-karakter er niet meer in voorkomt of een rollback naar 7.2 doen, maar als nog niemand er melding van heeft gedaan dan is dat bij dezen gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
21 mrt 2020 18:32 #33875 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Mogelijke bug in weergave personenlijst?
Wat u misschien nog niet heeft opgemerkt is dat ook namen in uw voorbeeld in versie 8.0 een ampersand hebben gekregen en/of een underline.

Meer
21 mrt 2020 18:32 #33876 door Valentijn
Beantwoord door Valentijn in topic Mogelijke bug in weergave personenlijst?
Die heb ik er zelf tussengezet ter illustratie dat het gedrag ook in die vakjes voorkomt. Had ik er misschien moeten bijzeggen, mijn excuses!

Meer
21 mrt 2020 18:36 #33877 door Han Kortekaas
U kunt altijd via Onderhoud een tekst collectief wijzigen; daarbij zou ik zelf altijd een ampersand vermijden zoals ?&?, eerder gewoon 'onbekend' of ?

Meer
21 mrt 2020 19:02 - 21 mrt 2020 19:02 #33879 door Han Kortekaas
Ik heb e.e.a. nagespeeld en constateer dat het veld Code inderdaad in 8.0 een ?? geeft; de tweede ? krijgt dus door de ampersand een underscore.
Mijn advies blijft dus om die combinatie te wijzigen.
Laatst bewerkt 21 mrt 2020 19:02 doorHan Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Valentijn

Gemaakt door Kunena