Nogmaals McAfee blokkeert Aldfaer

Meer
15 mrt 2021 15:03 #40192 door Rob van der Vaart
Beantwoord door Rob van der Vaart in topic Nogmaals McAfee blokkeert Aldfaer
Ik heb met McAfee Support gebeld. Zij kennen het probleem; McAfee accepteert Aldfaer niet. Ze kunnen het (tijdelijk) oplossen (zoals beschreven in deze draad; McAfee uitschakelen, Aldfaer als uitzondering definiëren, Aldfaer installeren en McAfee weer inschakelen) maar bij een update van Aldfaer zul je weer hetzelfde probleem ervaren.
Dat is dus geen structurele oplossing en zonde van alle irritatie.
Vraag blijft waarom McAfee Aldfaer niet accepteert ofwel wat zit er in Aldfaer dat McAfee het niet accepteert?!
Op dit moment is mijn conclusie: óf geen Aldfaer gebruiken óf geen McAfee gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
15 mrt 2021 15:20 #40193 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Nogmaals McAfee blokkeert Aldfaer
Beste Rob,
ik ben geen McAfee gebruiker maar weet dat je Aldfaer als vertrouwd programma kunt aanmerken EN uitsluiten van scans bij de update van Aldfaer.

Het is het verhaal van "Ik ben groot"; McAfee geeft niet prijs wat men dan precies heeft aangetroffen Tig andere firewalls accepteren Aldfaer wel.

Sterkte met uw keuze.

Meer
15 mrt 2021 19:32 #40211 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Nogmaals McAfee blokkeert Aldfaer

Meer
16 mrt 2021 15:35 #40229 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Nogmaals McAfee blokkeert Aldfaer
Bij een update en/of installatie van een nieuwe versie geeft Aldfaer het *.exe bestand een versie nummer mee. Zo is dit nu voor de huidige versie Aldfaer8100.exe

Als dit uiteindelijk door een anti-virus erkend wordt en er volgt daarna een update, b.v. Aldfaer9500.exe, wordt dit door diverse anti-virus niet herkend als een update van een bestaand en geaccepteerd programa, maar als een nieuwe toepassing.
Kan het zijn dat dit de oorzaak is van b.v. de McAfee blokkering?

Info: ook Avast houdt in eerste instantie Aldfaer tegen maar biedt tegelijk aan toch te installeren en meldt na zeer korte tijd dat er geen problemen zijn met Aldfaer. Ook hier herhaalt zich dit bij iedere update. Mogelijk eveneens als gevolg van het ingebouwde versie-nummer in de *.exe.

Als ik gelijk heb is dat misschien te voorkomen door een installatie instructie die altijd hetzelfde blijft, b.v. "Aldfaer_install.exe" te gebruiken.

Het is maar een gedachte die bij mij is opgekomen. Misschien zit ik er naast, dan hoor ik dat wel van het team.

Gemaakt door Kunena