opstarten faalt

Lees meer

opstarten faalt

12 okt 2020 14:38
Bij opstarten desktop melding van inladen nieuwste versie bonusrapporten en daarna van HitmanPro dat er een ransomware dreiging is, waarmee Aldfaer wordt gestopt. Hierna is opstarten van Aldfaer niet meer mogelijk. Aldfaer via uninstall verwijdert van C schijf en vanaf browser opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Aldfaer opgestart en melding unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.ini
Deze Alfaer.ini staat ook niet in geïnstalleerde map. Vanaf laptop deze ini gekopieerd en vervolgens weer opgestart. Volgende foutmelding: unable to write tot Aldfaer.iniprogram. Idem weer vanaf laptop overgezet. Programma opent zich.
De aldf file staat elders, niet op de C schijf, daar is de meest recente aldf van gisteren. Als ik een file wil openen gaat het programma feilloos naar die map op de andere schijf. De meest recente file bovenaan(blijkbaar gemaakt net voor de stop ?half? geopende is een map genaamd _0xADFAE50_allemaal (allemaal is de naam van mijn aldf file)
Als ik de meest recente aldf (van gisteren) wil openen zegt het programma: Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie. Die melding komt nadat het venster waarin het openen van het bestand halfweg is. Daarna is het Aldfaer op slot, het is een dood venster geworden, waarin klikken het venste niet meer naar de voorgrond haalt. Verwijderen lukt alleen via Taakbeheer, waarin staat dat het programma nog 42.8 MB geheugen inneemt.
Graag een suggestie hoe ik de zaak weer aan het draaien krijg, indien mogelijk met de data die in de voorlopige map zitten. Zo niet dan maar draaien met het bestand van gisteren.
Virusprogramma MS Defender

Lees meer

Re: opstarten faalt

12 okt 2020 14:56
Geen problemen met het de update voor de bonusrapporten.
Ik gebruik geen HitmanPro, Dus probeer eens zonder dat HitmanPro actief is de bonusupdate uit te voeren.

Lees meer

12 okt 2020 15:26
Het lijkt me geen goed idee om twee virusbeschermers tegelijkertijd te laten werken.
Ik weet niet hoe lang u dit al doet, vermoedelijk pas recentelijk.

De manier voor MS defender is in ieder geval Aldfaer.exe op de lijst van vertrouwde programma's zetten, waar het waarschijnlijk al staat, maar voor Hitmanpro nog niet. Hitmanpro dringt zich als eerste op om uitgevoerd te worden.
Mocht u nog een keer de installatie willen verwijderen haal dan de volledige map C:\Aldfaer weg. De uninstall laat de installatiegegevens staan zoals u heeft gemerkt.

Lees meer

12 okt 2020 15:31
Bonusupdate is (nog) niet van belang Meije.
Aldfaer wil gewoon niet goed meer opstarten. Voor er halfweg een aldf is ingeladen komt al de foutmelding 'unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram

Lees meer

12 okt 2020 15:42
Het loopt al jaren zo Han, nooit problemen gehad tot vandaag.
Met uitgeschakelde HitmanPro is de opstartprocedure nog steeds problematisch.
Ik probeer een nieuwe stamboom(test) te starten en krijg als respons van Aldfaer:
Unable to write to c:\users\eigenaar\documents\aldfaer\stambomen\_0xADFAE350_test.ini
Ik snap er de ballen niet meer van
Jij wel?

Lees meer

12 okt 2020 16:22
Nog maar eens opnieuw geïnstalleerd en gepoogd een gedcom te importeren. Aldfaer weigert omdat het programma niet kan schrijven naar de voorlopige database map. Die wordt echter niet gevonden met de verkenner. Daarna gepoogd een week oude aldf op te starten en dan komt de melding dat dit niet mogelijk is omdat de schijf vol zou zijn, wat niet waar is. Daarna gepoogd af te sluiten, maar dat gaat niet omdat er niet weggeschreven kan worden naar iniprogram.
Kortom, schiet mij maar dood, ik weet het niet meer.

Lees meer

12 okt 2020 16:26
Even terloops
In het begin vertelt dat ik ini en iniprogram geleend heb van de laptop versie. Inmiddels de laptop opgestart met de laatste versie van de aldf. Onmiddellijk daarna komt de melding dat er een nieuwe versie van de bonusrapporten wordt ingelezen en geïnstalleerd. Geen enkel probleem. Ook hier is beveiliging met Defender en HitmanPro. Ik vermoed dus echt dat HitmanPro een ransomware aanval heeft onderschept en dat er toch enige schade op de desktop zit, waardoor Aldfaer niet meer correct te installeren is.

Lees meer

12 okt 2020 17:44
U moet nooit ini of andere bestanden met instellingen uit uw andere PC overkopieren; deze ini's hebben PC afhankelijke instellingen, waaronder de username en mapindicaties.

Waarschijnlijk heeft u door eigen actie nu een dubbel geïnstalleerd systeem staan, waarvan er 1 in quarantaine staat.

Kijk in ieder geval eens de Instellingen -> bestanden en Instellingen -> Veligheidskopie of die paden echt bestaan. KLik op de gele map en dan moet het pad bestaan.

Lees meer

12 okt 2020 22:59
Hallo Han
Aldfaer verwijdert dmv uninstal.exe en daarna hele computer gescand op Aldfaer en deze verwijdert (muv mappen materiaal, veiligheidskopiën en map met aldf files). Daarna Alfaer via download geinstalleerd. Bij opstarten is foutmelding 'unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.ini Daarna ini bestand van laptop in map C:\Aldfaer geplaatst en dan wordt melding 'unable to write to ....Aldfaer.iniprogram

Moeten ini files automatisch worden aangemaakt, omdat ze niet allereerst worden geïnstalleerd? en zo ja hoe laten we Aldfaer dat dan doen?

Lees meer

12 okt 2020 23:29 - 12 okt 2020 23:32
Opnieuw installeren was onnodig. Ik denk dat een firewall u dwars zat bij de herinstallatie. De *.ini bestandjes worden bij installatie automatisch aangemaakt. Bij deze installatie ontbreken ze.
Laatst bewerkt 12 okt 2020 23:32 door JayCee.

Lees meer

16 okt 2020 09:41
Merci JayCee
de fout is gevonden, het is HitmanPro.Alert die de installatie dwars zat en de ook de updates (Bonusrapporten) blokkeerde. Inmiddels Aldfaer correct geïnstalleerd (met ini files). Ook heb ik makers van HitmanPro gevraagd hoe ik in de toekomst HitmanPro kan instellen dat Aldfaer wordt doorgelaten. Als ik daar antwoord op heb, meld ik dat terug in dit draadje.

Gemaakt door Kunena