- Bedankjes 0
Aldfaer 10.0 gedcom probleem
- Antoine van Hout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer 10.0 gedcom probleem
10 aug 2021 18:13
Het exporteren naar een gedcom-bestand mislukt in de nieuwe versie van Aldfaer. Melding: range check error.
- Han Kortekaas
-
Re: Aldfaer 10.0 gedcom probleem
10 aug 2021 18:54
Kunt u wellicht een beeld geven van uw instellingen voor de gedcom en hoe u de gedcom aanroept. Is dat via Bestand -> Gedcom export of via een Groep.
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
10 aug 2021 19:33
hier getest: gewoon vanuit menu aangemaakt, geen probleem..
- Antoine van Hout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2021 21:49 - 10 aug 2021 21:55
Het exporteren wordt aangeroepen vanuit Bestand>exporteer Gedcom. Alle instellingen zijn gebleven zoals deze in de voorgaande versie ook stonden. Ook uitgeprobeerd op een andere computer, maar het resultaat bleef negatief: "Range check error". Tevens geëxperimenteerd met de lengte van de naam van het bestand, geen succes. Bij de exporteer-instellingen zijn alle vakjes aangevinkt behalve 3 vakjes; - Beveiligde tekst, -kopiëren naar aparte map, -Tussenvoegsel in tag SPFV. De karakterset is ANSEL.
Het exporteer bestand wordt opgeslagen op een NAS.
Zelfde bestand met dezelfde instellingen ook nog geprobeerd met de oudere versie van Aldfaer te exporteren. Dat gaat wel goed.
Het exporteer bestand wordt opgeslagen op een NAS.
Zelfde bestand met dezelfde instellingen ook nog geprobeerd met de oudere versie van Aldfaer te exporteren. Dat gaat wel goed.
Laatst bewerkt 10 aug 2021 21:55 door Antoine van Hout. Reden: Aanvulling gegevens.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
10 aug 2021 22:08
Het gaat goed met alle karaktersets behalve ANSEL. Daar zit dus het probleem. We kijken ernaar. Kies voorlopig indien mogelijk een andere karakterset.
- Antoine van Hout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2021 23:31
Bedankt voor de tip.
Inderdaad met instelling van Ansi karakterset lukt het wel.
Echter:
Bij het importeren bij Genealogieonline wordt met de nieuwste versie van Gedcom rekening gehouden en daarbij wordt gevraagd Ansel te gebruiken.
Zoals eerder gemeld werkte de instelling met Ansel wel bij de oudere versie van Aldfaer.
Fijn als dit nu ook weer mogelijk zou zijn bij versie 10..
Inderdaad met instelling van Ansi karakterset lukt het wel.
Echter:
Bij het importeren bij Genealogieonline wordt met de nieuwste versie van Gedcom rekening gehouden en daarbij wordt gevraagd Ansel te gebruiken.
Zoals eerder gemeld werkte de instelling met Ansel wel bij de oudere versie van Aldfaer.
Fijn als dit nu ook weer mogelijk zou zijn bij versie 10..
- Antoine van Hout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 aug 2021 17:28
Gebruikmaking van ANSI kan mogelijk leiden tot data verlies bij export.
- Han Kortekaas
-
11 aug 2021 18:00 - 11 aug 2021 18:12
Wie zegt dat over ANSI??
Gedcom 7.0 is heel duidelijk dat UTF_8 gebruikt moet worden en niet ANSEL
Aldfaer heeft op dit moment nog niet de ondersteuning voor 7.0 maar als dat er aan komt dan zal ongetwijfeld de 7.0 standaard gevolgd worden.
Gedcom 7.0 is heel duidelijk dat UTF_8 gebruikt moet worden en niet ANSEL
Aldfaer heeft op dit moment nog niet de ondersteuning voor 7.0 maar als dat er aan komt dan zal ongetwijfeld de 7.0 standaard gevolgd worden.
Laatst bewerkt 11 aug 2021 18:12 door Han Kortekaas.
- Antoine van Hout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 aug 2021 20:51
Bij het exporteren van een bestand in het Gedcom formaat opgemaakt in ANSI naar Genealogieonline.nl krijg ik de melding dat sommige tekens niet gelezen kunnen worden omdat Ansel-formaat verondersteld wordt.
B.v. de volgende zinsnede: *** Line 13: Invalid content for CHAR tag: 'ANSI' is not a valid <CHARACTER_SET>; of: *** Line 1646: Line contains illegal character(s); of: *** Line 182605: Line contains tab character, not allowed under GEDCOM rules.
Verder ben ik zelf onvoldoende op de hoogte van wat de Gedcom-regels voorschrijven. Dus ik pas me aan.
B.v. de volgende zinsnede: *** Line 13: Invalid content for CHAR tag: 'ANSI' is not a valid <CHARACTER_SET>; of: *** Line 1646: Line contains illegal character(s); of: *** Line 182605: Line contains tab character, not allowed under GEDCOM rules.
Verder ben ik zelf onvoldoende op de hoogte van wat de Gedcom-regels voorschrijven. Dus ik pas me aan.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
12 aug 2021 21:09
Persoonlijk zou ik zo lang het ANSEL-probleem in versie 10 niet opgelost is het volgende doen. Een 10.0-bestand kan nog steeds geopend worden in 8.1. Je kan 8.1 dus nog steeds gebruiken om de ANSEL gedcomexport te doen. Werk gewoon met versie 10, en als je een ANSEL-gedcom nodig hebt, dan open je het bestand even in 8.1 en doe je de gedcomexport daarin. Voor de rest gebruik je 8.1 niet meer. Installeer daartoe Aldfaer 8.1 ergens in mijn documenten (maakt niet uit waar). Aldfaer 10.0 laat je gewoon op de standaard locatie staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Antoine van Hout