- Bedankjes 0
Levenloos
- Christjan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Levenloos
19 aug 2021 08:20
Als ik een kind invoeg bij de ouders en ik klik levenloos aan blijf het overlijdens veld leeg. Klik ik echter in het tabblad geboorte het vakje levenloos aan dan wordt het overlijdensveld wel in gevuld. Zou hier eens naar gekeken kunnen worden is wel gemakkelijk dat het ook bij het invoeren van een kind automatisch ingevuld zou worden.
- Han Kortekaas
-
Re: Levenloos
19 aug 2021 12:01 - 19 aug 2021 12:03
Als ik een kind invoer met de levenloos vink aan op het invoerblad en OK geef dan zie ik wel degelijk bij de Overlijdensdatum een vinkje staan in het Ovl vakje.
Wat had u verwacht ingevuld te krijgen op het Overlijdensblad?
Wat had u verwacht ingevuld te krijgen op het Overlijdensblad?
Laatst bewerkt 19 aug 2021 12:03 door Han Kortekaas.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
19 aug 2021 12:13
Han,
ik ervaar hetzelfde als de vraagsteller:
kind invullen, met of zonder datum geboorte en/of overlijden > levenlos aanvinken > OVL vink blijft uit. Op tabblad geboorte blijft vink Levensloos geboren uit.
ik ervaar hetzelfde als de vraagsteller:
kind invullen, met of zonder datum geboorte en/of overlijden > levenlos aanvinken > OVL vink blijft uit. Op tabblad geboorte blijft vink Levensloos geboren uit.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
19 aug 2021 12:24
Ik kan dit ook niet reproduceren. Ik voer een kind in (alle geslachten getest), vul naam in, vink levenloos aan en klik op OK, en dan verschijnt er zoals verwacht levenloos achter de naam van het kind.
- De Coster René
-
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
19 aug 2021 13:35
Heb opnieuw getest en resultaat blijft ongewijzigd. Met een andere teststamboom (zonder herstart Aldfaer) gaat het wel goed. Tot nu de mogelijke oorzaak niet gevonden.
- Aremeef
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
19 aug 2021 14:10
Ik heb dezelfde ervaring als de vraagsteller: in het venster Kind koppelen worden bij het zetten van de vink Levenloos de ingevulde gegevens Geb niet overgenomen in de velden Ovl. Als in het tabblad Geboorte de vink Levenloos geboren wordt gezet, dan gebeurt dat wel, inclusief automatisch vinkje overleden. Dit is in versie 10 zo, maar was ook in vorige versies Aldfaer het geval.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
19 aug 2021 14:29
Nu pas begrijp ik de vraag: als je op de tab geboorte levenloos aanklikt, dan wordt de geboortedatum overgenomen in het veld voor de overlijdensdatum, als daar nog geen datum is ingevuld. In het invoervenster is dat niet het geval, en dat klopt inderdaad. Ik noteer het.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Aremeef
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
19 aug 2021 14:30Opschonen en bestandscontrole en -reparatie was de oplossing.JayCee schreef : Heb opnieuw getest en resultaat blijft ongewijzigd........Tot nu de mogelijke oorzaak niet gevonden.
- Ruud de Ruiter
-
19 aug 2021 15:57
Antoon
De fout is dan dat de geb-datum in de ovl-datum wordt geplaatst want het blijft een levenloze geboorte
Achtergrond: levenloos overlijden is nu eenmaal onmogelijk
De fout is dan dat de geb-datum in de ovl-datum wordt geplaatst want het blijft een levenloze geboorte
Achtergrond: levenloos overlijden is nu eenmaal onmogelijk
- Christjan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 aug 2021 15:07
Je heb door wat ik bedoel ik liet het veld overlijden leeg daar het een doodgeboren kind was maar aan de andere kant zou het wel ingevuld kunnen worden want het kind wordt niet in het geboorte register ingeschreven maar in het overlijdensregister. Ik hoop dat je binnenkort met een antwoord komt wat jullie hiermee doen. Ik kwam er toevallig achter.