rapport inclusief veld code

Lees meer

Re: rapport inclusief veld code

04 sep 2021 00:47
Hoi Martha, Hyperlink = Jumplink genoemd in Aldfaer, je jumpt van de blauwe tekst in de uitdraai van statistiek kwartier naar het invulscherm.

Statistiek kwartier kan je vinden door de link te volgen

Vervolgens kan je de jumplink aanvinken tijdens de uitdraai instellingen bij rapport.

zievervolg voor 3de plaatje

Lees meer

04 sep 2021 00:49 - 04 sep 2021 00:57
Vervolg

Het bovenste scherm in het invulscherm.
Onderste scherm in uitdraai statistiek kwartier.

Door generatie voor generatie de jumplink aan te klikken kan je een voor een controleren of alles goed staat.

Zet beide schermen naast elkaar of half overlappend en snel te kunnen schakelen.

Hoop dat het nu duidelijk is.
Succes
Laatst bewerkt 04 sep 2021 00:57 door Frank .

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

04 sep 2021 16:22
De instructie met de afbeeldingen heb ik uitgeprint en ik ga mijn best doen.
Heel handig als ik op 2 schrmen kan kijken.
m.vr.gr. Martha

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

04 sep 2021 16:26
Geachte Jaycee,
Het is me gelukt om Code op de kwartierstaaat te krijgen. Ik zal er veel gemak van hebben.
Nu kwam er nog een andere vraag bij me op:
Ik vind het mooi compleet en duidelijk als in de in de kwartierstaat komt te staan: Zoon van ... en ...
Is datook mogelijk? En heeft u hier ook een instructie voor?
m.vr.gr.
Martha van de Pol

Lees meer

04 sep 2021 20:02
Martha,
De standaardrapporten zijn wat ze zijn en kunnen niet aangepast worden.

Lees meer

04 sep 2021 22:13
Martha,
Het is wel mogelijk om zoon of dochter voor de naam van het kind te plaatsen via een zo genaamd hookbestand.
Dit hookbestand

Bijlage:

Bestandsnaam: LibUser_20...9-04.zip
Bestandsgrootte:1 KB
dien je uit te pakken in de map invoegtoepassingen
Deze map is te vinden via Menu Extra->Instellingen Tab Bestanden Eigen sjablonen en invoegtoepassingen
In deze map wordt de submap Lib User aangemaakt en het bestand KwartierstaatHook.asjl

Als het niet bevalt dan verwijder je het bestand Kwartierstaat uit de submap Lib User.

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

05 sep 2021 13:03
Beste Meije,
Graag zou ik willen dat in de kwarteirstaat bij een persoon vermeld wordt: zoon of dochter van ..... want hiermee kun je de afstammingslijn volgen en wordt het veel duidelijker.
Maar ik ben een leek op computer-gebied.
Is het mogelijk dat u of iemand anders dat voor me instelt?
m.vr.gr.
Martha

Lees meer

05 sep 2021 13:30
Martha,

Is dit de bedoeling?

1 Jan van Otterloo [24], geboren op 28 september 1814 in Amersfoort, zoon van Wilhelmus (Willem) van Otterloo [48] (zie 2) en Cornelia van Alphen [49] (zie 3). Van de geboorte is aangifte gedaan op 29 september 1814. Jan is overleden op 19 februari 1885 in Zoelmond, 70 jaar oud.Van het overlijden is aangifte gedaan op 20 februari 1885. Jan trouwde, 26 jaar oud, op 15 mei 1841 in Beusichem met Cornelia Angenita Verkuil [25], 22 jaar oud. Cornelia is geboren op 27 november 1818 in Zoelmond, dochter van Cornelis Verkuil [50] en Maria van Nijkerk [51]. Van de geboorte is aangifte gedaan op 30 november 1818. Cornelia is overleden op 16 mei 1890 in Leerdam, 71 jaar oud.Van het overlijden is aangifte gedaan op 16 mei 1890.

Je kunt er dan ook (zie 2/zie 3) op doorklikken.

Groet,
Evert.

Lees meer

05 sep 2021 14:18
Martha,

Het is een programma van Carel Plantagie.
Zie ook zijn bericht 38182 van 24-12-2020.

Daarin staat:
Dat kan met het opnemen van een bestandje met de naam "KwartierstaatHook.asjl" in je map "Lib User" (submap van je map met Invoegtoepassingen) en dat bestandje heeft dan de volgende inhoud:
:. In de kwartierstaat worden de biologische ouders niet weergegeven;
:. m.b.v. onderstaande functie in de hook "KwartierstaatHook.asjl"
:. wordt dit teniet gedaan (dus WEL weergave van de ouders).
_FUNCBEGI( U_PERS_COMPLEET ):.
_SETCLR(NietVermelden):. Toevoeging!
VG_PERS_COMPLEET:.
_FUNCEND

Succes,
Evert.

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

05 sep 2021 18:09
Beste Evert,
De namen van de ouders erbij is wat ik wil omdat ik het veel overzichtelijker vind.
Ik durf echter zelf geen dingen aan het programma te veranderen omdat ik dat simpelweg niet kan.
Kunt u, of weet u iemand die dat op afstand kan doen?
m.vr.gr.
Martha

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

05 sep 2021 18:13
Beste Eert,

Ja, dit is wat ik bedoel. Ik heb al gereageerd op je volgende mail en wacht het antwoord af.
m.vr.gr. Martha

• Martha van de Pol
  • Auteur
Lees meer

05 sep 2021 18:26
Beste Frank,
Het is me gelukt om zo'n uitdraai te maken. Ik heb alleen nog niet door hoe ik ze onder elkaar moet krijgen omdat ik het schema dan niet op durf te slaan omdat ik niet weet waar het terechtkomt en waar ik het weer kan vinden.
Maar geen nood. Ik print generatie voor generatie uit en vergelijk dat dan met de codelijst in Aldfaer.
Ik ben er heel goed mee geholpen. Dank je wel!
Ik sluit deze vraag nog niet af omdat ik nog antwoord hoop te krijgen van Evert i.v.m. de vermelding van de ouders bij de personen.
Met vriendelijke groet,

Martha

Gemaakt door Kunena