Is dit een te groot fotobestand?
- Ruud de Ruiter
-
-
Dat betekent dat er 2 bestanden met een verschillende naam (al is het maar één teken veschil) gebruikt worden want Aldfaer weigert één en hetzelfde bestand 2x te openen
Leering: geeft die twee versies een duidelijk andere naam
A propos sluiten: ook in Aldfaer werkt het kruisje echter je hebt waarschijnlijk de vervolg vraag "bestand sluiten" uitgeschakeld en dat een keer beantwoord gevolgd met niet meer vragen. F11 zet dat weer terug
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Nicolette Meijer-Jentink
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
Ja, Aldfaer sluit met het kruisje, maar een stamboom niet. Die blijft ergens op de achtergrond meedoen. Die moet je echt sluiten onder bestand. En 'bestand sluiten' was ook niet uitgeschakeld. Doe ik nooit, in geen enkel programma, omdat het meestal een check is of je inderdaad alles hebt opgeslagen.
- Ruud de Ruiter
-
-
Ik werk al jarenlang vanaf een externe HD met vaste driveletter T. Die vaste drive letter is toegekend op meerdere PC’s.
Op de externe HD staan twee hoofdmappen:
1) Aldfaer_Data
met daarin 2 stamboombestanden respectievelijk 81000 plus materiaal en 35000 personen zonder materiaal
2) Aldfaer_Prog
Met in instellingen de verwijzing voor de automatische v-kopie: C:\Aldfaer_VK\
Op het bureau staat een snelkoppeling Aldfaer-T-drive die verwijst naar T:\Aldfaer_Prog\Aldfaer.exe en deze wordt gebruikt om met een dubbelklik Aldfaer te starten en de 2 stamboombestanden naast elkaar te openen. Die snelkoppeling staat op het bureau van beide PC’s
Afsluiten van de bestanden gebeurt altijd via het kruisje en dat geeft geen enkel probleem en zeker niet dat op de achtergrond het stamboombestand niet zou worden gesloten, zoals aangetoond in
a) Aldfaer aktief
b) Aldfaer gesloten
Waarom werk ik zo? Ik werk standaard vanaf mijn hoofd PC maar kan dus die externe HD ook op mijn laptop gebruiken voor “mobiel” gebruik. Ik kan ook alleen met de externe HD op reis gaan en na toekenning van de vaste drive letter, programma en data op een “gast”PC gebruiken. Het enige spoor dat ik “tijdelijk” achter laat is de automatische v-kopie in C:\Aldfaer_VK\. Deze kan na enkele dagen eenvoudig gewist worden.
Bijlagen:
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
-
Als in Aldfaer een rapport is opgeroepen in de interne IE browser en men sluit Aldfaer via het kruisje, wordt ook dit opstaande venster gesloten
Echter, heeft men dit rapport via het blauwe wereldbolletje in de "normale" Internet browser geopend en men sluit Aldfaer via het kruisje, dan blijft deze weergave geopend. Normaal, want dit gebeurt buiten Aldfaer. Kan het zijn dat dit als "stamboombestand blijft actief na sluiten Aldfaer" wordt gezien.
Laatste plaatjes probleem: kan het zijn dat dit afbeeldingen betreft met niet geldige extensies. Controleer die eens in b.v. Irfanview
- Meije van Slageren
-
-
- Ontvangen bedankjes 270
Ging allemaal goed, tot ik de laatste plaatjes geplaatst had.
Dit wijst er op dat zich in de laatst geplaatste plaatjes een fout bevind.
Als je nog weet om welke afbeeldingen dit zijn en met welke persoon deze zijn gekoppeld dan adviseer ik je om deze plaatsjes bij de persoon het vinkje Publiceren uit te vinken zodat dit plaatjes niet wordt mee genomen in het rapport. Ga zolang door met uitvinken tot dat de fout niet meer optreed, Dan betreft het het laatste gekoppelde bestand.
Net wat Ruud ook al aangeeft het betreft een foutieve extensie en deze kun je via IrfanView controleren en laten herstellen.
Ook dient dan de koppeling van het foutieve plaatje verwijderd worden en een nieuwe koppeling met de het nieuwe bestand gemaakt worden.
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
-
foto.tiff en in verkenner omgezet naar foto.jpg
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
In elk geval bedankt voor alle hulp en adviezen. Ik ben er toch ook weer wijzer van geworden.
Nicolette