Conversieprobleem

• Pieter van Kesteren
  • Auteur
Lees meer

Conversieprobleem

27 aug 2022 17:48
Van de week nog gewerkt in een oude versie van Aldfaer. Vandaag na starten de nieuwste versie geinstalleerd. Nu krijg ik mijn stamboom niet meer open. Mededeling: "Kan het bestand (...) niet converteren naar versie 8. Kan het bestand niet uitpakken."
Is er een mogelijkheid de oude versie van het programma terug te zetten? Dank.

Lees meer

Re: Conversieprobleem

27 aug 2022 18:36
Maar eersdt een veiligheidskopie. Afhankelijk van de oude versie moet de conversie stapsgewijs gebeuren.Is het versie 6.2 dan moet het eerst in versie 7.2 geconverteerd moet worden; dat betekent dat u versie 7.2 hier kan downloaden en dan installeren conform het standaard pad C:\Aldfaer.
Vervolgens opent u uw stamboom. waarna een conversie volgt. Is dit niet het geval controleer of een vinkje staat bij 'controleer bij start op updates' in de instellingen. Sluit af, waarna de versie 8.0 zichzelf aandient bij de volgende start van Aldfaer.

Lees meer

28 aug 2022 11:13 - 28 aug 2022 11:40
JayCee schreef : Maak eerst een veiligheidskopie. Afhankelijk van de oude versie moet de conversie stapsgewijs gebeuren. Is het versie 6.2 dan moet het eerst naar versie 7.2 geconverteerd worden; dat betekent dat u versie 7.2 hier kunt downloaden en dan installeren conform het standaard pad in C:\Aldfaer.
Negeer de tekst die daarop volgt.

Correctie: installeer versie 8.1 op dezelfde wijze en open de stamboom, waarnaar conversie volgt. Open vervolgens de stamboom in de nieuwtse versie 10.1.

Note: installatie van versies 7.2 en 8.1 kunnen naast de bestaande versie 10.1 geïnstalleerd worden in bv. de mappen C:\Aldfaer_7.2 en C:\Aldfaer_8.1. Achteraf beide installaties verwijderen.
Laatst bewerkt 28 aug 2022 11:40 door JayCee.

• Jos
Lees meer

05 sep 2022 17:45
Ik heb stambomen gemaakt door een oude versie van Aldfaer en ik wil weten hoe ik die naar de laatste versie kan converteren. De extensie van de bestanden is .aldf. Met welke versie kan ik die openen? En gaat daarna het converteren automatisch met elke update naar een nieuwere versie?

Lees meer

05 sep 2022 18:27 - 05 sep 2022 18:29
Jos,
om u te adviseren wat de stappen zijn wil ik graag weten met welke versie u nu werkt. Normaal worden bij een versie-update bestanden automatisch geconverteerd, maar alleen als dat nodig mocht zijn.
U spreekt over meerdere stambomen. In dat geval moeten alle stambomen hetzelfde proces doorgaan.

Met de stamboomzoeker (Menu -> Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden) kunt u de versies nagaan.

Het algemene advies is dat u geen aparte stambomen moet maken, tenzij dat beslist noodzakelijk is. Maar familie-gerelateerde stambomen hoort in een bestand te staan.
Laatst bewerkt 05 sep 2022 18:29 door Han Kortekaas.

• Jos
Lees meer

05 sep 2022 19:06
Het punt is dat ik nu geen versie geïnstalleerd heb omdat ik heel lang niet meer naar mijn stamboom heb omgekeken. Moet ik gewoon maar gaan proberen wat werkt? Ik meen me te herinneren dat de laatste conversie van extensie .alx naar .aldf was. Kan dat? En ik meen me ook te herinneren dat dat versie 7 was. Kan ik daar het beste mee beginnen?

Lees meer

05 sep 2022 19:19
Doe maar. Eenmaal de installatie klaar volg dan de instructies van Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena