- Bedankjes 0
Aldfaer op nieuwe PC
- Douwe Visser
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer op nieuwe PC
09 sep 2022 13:19
Ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen. Hoe aldfaer over te zetten naar nieuwe pc is uitvoerig beschreven door Han Kortekaas.
Niettemin vraag ik me af of het niet eenvoudiger is om de hele Aldfaermap van oude naar nieuwe pc te copieëren.
Dat bespaart het nodige sleepwerk. Of is deze methode niet verstandig?
Niettemin vraag ik me af of het niet eenvoudiger is om de hele Aldfaermap van oude naar nieuwe pc te copieëren.
Dat bespaart het nodige sleepwerk. Of is deze methode niet verstandig?
- Ruud de Ruiter
-
Re: Aldfaer op nieuwe PC
09 sep 2022 16:13
De hamvraag is of je de default installatie in C:\Aldfaer hebt toegepast EN de laatste versie van Aldfaer is geïnstalleerd EN of je niet aan C:\Users\"douwes"\Documents\Aldfaer gesleuteld hebt
Voldoe je aan die voorwaardes, zet dan eerst een kopie van C:\Users\"douwes"\Documents\Aldfaer en C:\Aldfaer op een stick en zet die daarna op de nieuw PC. Je moet dan wel een snelkoppeling van Aldfaer.exe aanmaken en in je taakbalk zetten.
Voldoe je aan die voorwaardes, zet dan eerst een kopie van C:\Users\"douwes"\Documents\Aldfaer en C:\Aldfaer op een stick en zet die daarna op de nieuw PC. Je moet dan wel een snelkoppeling van Aldfaer.exe aanmaken en in je taakbalk zetten.
- Han Kortekaas
-
09 sep 2022 16:33
Dat gaat fout omdat de instellingen van de oude PC naar de nieuwe PC worden gekopiëerd en dat loopt fout op de paden die met de gebruikersnaam afwijken.
- Ruud de Ruiter
-
09 sep 2022 20:40
Klopt, over het hoofd gezien. Daarom dient eerst Aldfaer via een default installatie geïnstalleerd te worden (wat dus ook de snelkoppeling aanmaakt). Vervolgens kan de inhoud van C:\Users\"douwes"\Documents\Aldfaer overgezet worden naar
C:\Users\"nieuwe user"\Documents\Aldfaer
C:\Users\"nieuwe user"\Documents\Aldfaer
- Han Kortekaas
-
10 sep 2022 00:48
De volledige map Documenten\Aldfaer\ overzetten lijkt zo makkelijk; het gaat voorbij aan diverse punten
1. een nieuwe PC wil je schoon beginnen, dus oude bestanden/rapporten wil je opschonen en dus niet meenemen. Zie de beschrijving wat je echt alleen nodig hebt.
2. De map Invoegtoepassingen moet je echt niet overzetten want die heb je immers met de installatie van Aldfaer net aangemaakt en het overkopiëren kan tot dubbele bestanden leiden. Ook hier zitten *.cfg bestandjes bij, die een pad inclusief gebruikersnaam vastleggen. Een verkeerd *.cfg bestand krijg je alleen weg met de verkenner. Niet doen dus.
1. een nieuwe PC wil je schoon beginnen, dus oude bestanden/rapporten wil je opschonen en dus niet meenemen. Zie de beschrijving wat je echt alleen nodig hebt.
2. De map Invoegtoepassingen moet je echt niet overzetten want die heb je immers met de installatie van Aldfaer net aangemaakt en het overkopiëren kan tot dubbele bestanden leiden. Ook hier zitten *.cfg bestandjes bij, die een pad inclusief gebruikersnaam vastleggen. Een verkeerd *.cfg bestand krijg je alleen weg met de verkenner. Niet doen dus.