- Bedankjes 0
Aldfaer onvoldoend geheugen ?
- paredaens jozef
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer onvoldoend geheugen ?
24 jan 2023 12:00
Aldfaer kan een in Aldfaer gemaakte stamboom waarvan een gedcom gemaakt is de gedcom niet terug inlezen.
Ik krijg bij het inlezen van de gedcom de "onvoldoende[" geheugen"
Ik krijg bij het inlezen van de gedcom de "onvoldoende[" geheugen"
- Ruud de Ruiter
-
Re: Aldfaer onvoldoend geheugen ?
24 jan 2023 14:10 - 24 jan 2023 14:12
Lijkt mij een probleem geheugen capaciteit en geen Aldfaer probleem
Misschien helpt onderstaand
Start Aldfaer > dat opent laatst gebruikt bestand
Menu > Bestand > Sluiten
Menu > Bestand > Importeer Gedcom > als nieuw bestand > etc
Tussen haakjes: hoeveel personen worden er in deze Gedcom geacht aanwezig te zijn?
Misschien helpt onderstaand
Start Aldfaer > dat opent laatst gebruikt bestand
Menu > Bestand > Sluiten
Menu > Bestand > Importeer Gedcom > als nieuw bestand > etc
Tussen haakjes: hoeveel personen worden er in deze Gedcom geacht aanwezig te zijn?
Laatst bewerkt 24 jan 2023 14:12 door Ruud de Ruiter.
- paredaens jozef
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2023 14:38
Geheugen capaciteit van de pc - Ram geheugen 32 GB
Ik heb de gedcom als nieuw bestand geïmporteerd maar dat lukt dus niet
De gedcom bevat 466.711 personen
De gedcom is ook door enkele personen geprobeerd in te lezen bij Aldfaer maar ook zij kregen de melding zoals in bovenstaande Aldfaer popup "onvoldoend geheugen"
De gedcom is ok hij is wel ingelezen in een webbrowser om via het internet te tonen
Ik heb de gedcom als nieuw bestand geïmporteerd maar dat lukt dus niet
De gedcom bevat 466.711 personen
De gedcom is ook door enkele personen geprobeerd in te lezen bij Aldfaer maar ook zij kregen de melding zoals in bovenstaande Aldfaer popup "onvoldoend geheugen"
De gedcom is ok hij is wel ingelezen in een webbrowser om via het internet te tonen
- Ruud de Ruiter
-
24 jan 2023 18:10
Jozef
Hier kan naar mijn inzicht alleen één van de ontwikkelaars iets bereiken.
Voor de zekerheid: met welke Aldfaer versie is de Gedcom aangemaakt en volgens spec 5.5 of 5.5.1 ?
Hier kan naar mijn inzicht alleen één van de ontwikkelaars iets bereiken.
Voor de zekerheid: met welke Aldfaer versie is de Gedcom aangemaakt en volgens spec 5.5 of 5.5.1 ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
24 jan 2023 18:23
Jozef,
Probeer eens een gedcom export zonder materiaal en notities te importeren.
Probeer eens een gedcom export zonder materiaal en notities te importeren.
- paredaens jozef
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 feb 2023 17:15
De versie waarmee de gedcom is aan gemaakt is 5.5.1
Is er een oplossing voor het Aldfaer probleem "Onvoldoend geheugen" zonder de tussenkomst van de ontwikkelaars ?
Is er een oplossing voor het Aldfaer probleem "Onvoldoend geheugen" zonder de tussenkomst van de ontwikkelaars ?
- Han Kortekaas
-
20 feb 2023 17:21
Aanbeveling is om de import actie te doen vlak nadat je Aldfaer geopend hebt en alvast een nieuwe stamboom hebt gemaakt. Zorg ook dat alle andere programma's zoals browsers gesloten zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: paredaens jozef
- Hans Stoter
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 51
23 feb 2023 12:05
Is de bewuste gedcom met een editor bewerkt?
- paredaens jozef
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
28 mrt 2023 20:20 - 28 mrt 2023 20:21
Jozef,
Overweeg om het virtual geheugen te vergroten. Zie
www.windowscentral.com/how-change-virtua...y_settings_windows10
Indien nodig, zoek idem voor Windows 11
Overweeg om het virtual geheugen te vergroten. Zie
www.windowscentral.com/how-change-virtua...y_settings_windows10
Indien nodig, zoek idem voor Windows 11
Laatst bewerkt 28 mrt 2023 20:21 door Ruud de Ruiter.
- paredaens jozef
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 apr 2023 18:28
Ruud,
Het probleem met uw voorgestelde oplossing voorgelegd aan een computer expert die voorheen al naar het probleem had gekeken en zijn antwoord is ...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een Windows 10 computer met 32GB geheugen op "onvoldoende geheugen" zou stoten.
Ik ben nog steeds van mening dat het een Aldfaer probleem is.
En dat denk ik niet zomaar.
Bijvoorbeeld: bij de aanpassingen in versie 10.0 (Nieuw in versie 10.0 | Aldfaer) staat onder andere:
[-] GEDCOM-Import: Geheugenlek opgelost, waardoor bij grote GEDCOM's minder snel een geheugenprobleem ontstaat.
Ik leer daaruit:
• dat er inderdaad in Aldfaer een geheugenlek was dat geheugen problemen geeft met grote Gedcoms (een "lek" is een probleem in de programmering van het programma zelf, dat ze hoopten te hebben opgelost).
• uit de woorden "minder snel" begrijp ik dat ze zelf zeggen dat het probleem niet 100% is opgelost maar "minder snel" zal voorkomen. Dat zou dus precies verklaren waarom het in jouw geval met het heel grote Gedcom toch nog wel gebeurt.
Ik zou dus niet aanbevelen om aan je Windows te gaan sleutelen. Lijkt me overbodig en niet de oplossing.
Het ziet er veel meer naar uit dat de Aldfaer programmeurs nog beter aan hun geheugenlek moeten gaan werken.
Het probleem met uw voorgestelde oplossing voorgelegd aan een computer expert die voorheen al naar het probleem had gekeken en zijn antwoord is ...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een Windows 10 computer met 32GB geheugen op "onvoldoende geheugen" zou stoten.
Ik ben nog steeds van mening dat het een Aldfaer probleem is.
En dat denk ik niet zomaar.
Bijvoorbeeld: bij de aanpassingen in versie 10.0 (Nieuw in versie 10.0 | Aldfaer) staat onder andere:
[-] GEDCOM-Import: Geheugenlek opgelost, waardoor bij grote GEDCOM's minder snel een geheugenprobleem ontstaat.
Ik leer daaruit:
• dat er inderdaad in Aldfaer een geheugenlek was dat geheugen problemen geeft met grote Gedcoms (een "lek" is een probleem in de programmering van het programma zelf, dat ze hoopten te hebben opgelost).
• uit de woorden "minder snel" begrijp ik dat ze zelf zeggen dat het probleem niet 100% is opgelost maar "minder snel" zal voorkomen. Dat zou dus precies verklaren waarom het in jouw geval met het heel grote Gedcom toch nog wel gebeurt.
Ik zou dus niet aanbevelen om aan je Windows te gaan sleutelen. Lijkt me overbodig en niet de oplossing.
Het ziet er veel meer naar uit dat de Aldfaer programmeurs nog beter aan hun geheugenlek moeten gaan werken.
- Ruud de Ruiter
-
10 apr 2023 16:21 - 10 apr 2023 16:23
Jozef,
Even rekenen.
Het betreft een Gedcom met "maar" 466.711 personen,
32 GB wordt ook gebruikt voor W10 en andere programma's inclusief Aldfaer.
Als we dat overige gebruik maar "even" vergeten biedt die 32 GB per persoon rond 68 kB.
Ik heb geen idee of dat allemaal tegelijktijdig gebruikt wordt daaorm mijn suggestie van virtueel geheugen.
Dat heeft mijn probleem in Photoshop voor zeer grote afbeeldingen opgelost zonder andere programma's te moeten sluiten.
Virtueel geheugen is leentjebuur spelen van de capaciteit van de harde schijf
Even rekenen.
Het betreft een Gedcom met "maar" 466.711 personen,
32 GB wordt ook gebruikt voor W10 en andere programma's inclusief Aldfaer.
Als we dat overige gebruik maar "even" vergeten biedt die 32 GB per persoon rond 68 kB.
Ik heb geen idee of dat allemaal tegelijktijdig gebruikt wordt daaorm mijn suggestie van virtueel geheugen.
Dat heeft mijn probleem in Photoshop voor zeer grote afbeeldingen opgelost zonder andere programma's te moeten sluiten.
Virtueel geheugen is leentjebuur spelen van de capaciteit van de harde schijf
Laatst bewerkt 10 apr 2023 16:23 door Ruud de Ruiter.