- Bedankjes 2
ongewenste header bij printen
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
ongewenste header bij printen
07 mrt 2024 15:42
Als ik vanuit Aldfaer, print dan loopt dat intern in windows via explorer printen lijkt het. Daarbij komt dan een header op de pagina's die ik er nooit in zet. Hoe kan ik die header maar ook de footer verwijderen.? Bij mij staat er bv. "ING (no reply) Friday 10 February 2023" en rechts boven "[Geen Filter]". Ik heb al gezocht met google maar kan de oplossing niet vinden. Kunnen je me helpen want het begint wel genant te worden dat zo'n tekst in de header staat die gewoon nergens op slaat?
- Han Kortekaas
-
Re: ongewenste header bij printen
07 mrt 2024 16:48
Als u laat afdrukken dan moet u naar de printer eigenschappen kijken en daar kiezen voor geen header en footer
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
08 mrt 2024 11:24
Werkt helaas niet. Ik blijf die ongewenste 'spook' header en footer in mijn prints vanuit Aldfaer krijgen.
Bij geen enkele applicatie op mijn pc gebeurt dit.
In de kop van het printmenu dat ik in Aldfaer krijg staat "Afdrukken vanuit Win32-toepassing". Dat roept bij mij het idee op dat dit vanuit Aldfaer komt en niet vanuit mijn printerdrivers.
Bij geen enkele applicatie op mijn pc gebeurt dit.
In de kop van het printmenu dat ik in Aldfaer krijg staat "Afdrukken vanuit Win32-toepassing". Dat roept bij mij het idee op dat dit vanuit Aldfaer komt en niet vanuit mijn printerdrivers.
- Han Kortekaas
-
08 mrt 2024 12:20
Misschien moet u uitwijken naar Afdrukken via uw standaard browser. Dat kan door op het wereldbolletje te klikken en dan in uw browser naar Afdrukken en de eigenschappen van die printer bekijken.
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
09 mrt 2024 16:41
Ook bij het printen van een Help onderwerp gebeurde het en dat print scherm heeft geen werelsbolletje zoals je aanwees.
Maar ik heb het gevonden:
Bij de upgrade van Win10 naar Win11 is de Internet Explorer uit Windows gehaald. Er is echter in het register een setting blijven staan. Bij mij was dat:
Computer\HKEY_USERS\S-1-5-21-2244433392-289692589-1214700581-1004\Software\Microsoft\Internet Explorer\PageSetup
Deze settings is met regedit.exe te zien en aan te passen.
Daarin staan de keys [header] en [footer] met elk een string characters. Niet de key weghalen maar de string blanco maken is de oplossing.
Het kan zijn dat bij anderen een andere cijfercombinatie staat achter HKEY_USERS.
Omdat Aldfaer een win 32 applicatie is heb ik het idee dat Aldfaer 'denkt' met Windows 10 te werken en dus met de oude Internet Explorer.
Als dat inderdaad zo is dan is dit natuurlijk een punt voor het onderhoud aan Aldfaer.
Maar ik heb het gevonden:
Bij de upgrade van Win10 naar Win11 is de Internet Explorer uit Windows gehaald. Er is echter in het register een setting blijven staan. Bij mij was dat:
Computer\HKEY_USERS\S-1-5-21-2244433392-289692589-1214700581-1004\Software\Microsoft\Internet Explorer\PageSetup
Deze settings is met regedit.exe te zien en aan te passen.
Daarin staan de keys [header] en [footer] met elk een string characters. Niet de key weghalen maar de string blanco maken is de oplossing.
Het kan zijn dat bij anderen een andere cijfercombinatie staat achter HKEY_USERS.
Omdat Aldfaer een win 32 applicatie is heb ik het idee dat Aldfaer 'denkt' met Windows 10 te werken en dus met de oude Internet Explorer.
Als dat inderdaad zo is dan is dit natuurlijk een punt voor het onderhoud aan Aldfaer.