rapporten en grafische parentelen enz. verschijnen niet meer in mijn browser.

Lees meer

rapporten en grafische parentelen enz. verschijnen niet meer in mijn browser.

05 apr 2024 19:42
05-04-2024 Ik J. Brouwer liep tegen een probleem aan.
Vandaag gedraagt Aldfaer zich anders. Kwartierstaten en rapporten worden wel gemaakt en opgeslagen, maar worden niet meer in de browser getoond. De opgeslagen items kunnen wel handmatig geopend worden.
Hopelijk heeft iemand een oplossing 

Lees meer

Re: rapporten en grafische parentelen enz. verschijnen niet meer in mijn browser.

05 apr 2024 19:54
Rapporten worden getoond in de interne browser. Klikken op het blauwe icoontje (3de knop vanaf links) opent het rapport in uw standaardbrowser.

Lees meer

Re: rapporten en grafische parentelen enz. verschijnen niet meer in mijn browser.

06 apr 2024 19:38
Misschien heb ik het niet goed verwoord. Als ik voorheen bijv. op de knop parenteel (grafisch) drukte , dan verscheen dat parenteel in mijn  bijv. Google chrome browser. nu gebeurt dat nier meer. Het bestand wordt wel aangemaakt en opgeslagen. Het probleem zit dus in het automatisch openen.

Lees meer

07 apr 2024 00:31
Een rapport opent nooit rechtstreeks in uw standaardbrowser c.q. Google chrome, maar wel in de interne browser, zie bijlage (uit de help)

Bijlagen:

Lees meer

07 apr 2024 18:29 - 07 apr 2024 18:36
Hoe dan ook jarenlang was het voldoende om op bijv. de knop  parenteel (grafisch)  in te drukken, en het parenteel verscheen, dat zou ik graag hersteld willen hebben. M.a.w. wat is er verandert in Aldfaer? En hoe kan ik dit terug krijgen? 
Wat betreft die browser heeft u gelijk, het probleem is dus het niet automatisch openen van die interne browser.
Laatst bewerkt 07 apr 2024 18:36 door J. Brouwer. Reden: aanvulling

Lees meer

07 apr 2024 22:47 - 07 apr 2024 22:48
Er is aan Aldfaer kant niets gewijzigd; het rapport is vanaf de eerste versie altijd geopend door een interne browser die gebaseerd is op IE technieken.
Voorheen had iedere Windows PC InternetExplorer  en nu vervangen door Edge (waar IE onderdeel van is). Is het soms zo dat u Edge heeft uitgeschakeld/verwijderd  omdat u Google Chrome gebruikt?

Onder Extra -> Instellingen > Algemeen moet voor Aldfaer versie 10.1  aan de rechterzijde de IE Compatibiliteit-modus op "IE11-modus (elk DOCTYPE)" staan.
Laatst bewerkt 07 apr 2024 22:48 door Han Kortekaas. Reden: typo

Lees meer

08 apr 2024 14:43
J. Bouwer schreef:
Als ik voorheen bijv. op de knop parenteel (grafisch) drukte , dan verscheen dat parenteel in mijn  bijv. Google chrome browser. nu gebeurt dat nier meer.

Wanneer je niet gebruik maakt van de knop parenteel (grafisch)
Maar via Tonen->Rapporten...
Standaard grafische rapporten...
Parenteel
Wordt dit rapport dan wel in de Aldfaer venster weergegeven?

En wat is de instellingen voor de Standaard Grafisch rapporten?
Dit is standaard C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel (Grafisch).asj

Lees meer

08 apr 2024 18:34
―     JayCee schreef Klikken op het blauwe icoontje (3de knop vanaf links)            Dit knopje ontbreekt in mijn menu. ―     Ik heb de instelling "IE11-modus (standaad DOCTYPE)" gewijzigd in  "IE11-modus (elk DOCTYPE)"―     een rapport activeren via “Tonen enz.”  werkt niet―     instelling standaard grafische rapporten  is      C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asjHet niet werken van een grafisch rapport is exemplarisch bedoeld.       ―     Er werkt geen enkel rapport.         ―     Zo werkt bijv. ook onder “Help – Documentatie” nietMaar de rapporten worden wel gemaakt. Als ik zo’n rapport op de locatie “Rapport uitvoer" opzoek en activeer, dan opent dat rapport in mijn google browser. Dus niet in de standaard Aldfaer browser.

Hopelijk brengt dit de oplossing dichterbij 

Lees meer

09 apr 2024 07:53
re: Het probleem zit dus in het automatisch openen.

Ik vraag mij af wat er in uw PC gewijzigd is vóór het ontstaan van dit Google Chrome probleem want er is niets gewijzigd in de werking van Aldfaer.

Voor zekerheid, wat doen de tekstrapporten?

Lees meer

09 apr 2024 15:28
Met tekstrapporten heb ik het zelfde probleem.
Is de interne browser een module in het aldfaer progr?.

Lees meer

09 apr 2024 15:38
Mijn conclusie is dat Google Chrome niet de interne IE tools bevat en dat uw probleem is ontstaan na overschakelen naar Chrome als internet browser.

Kunt u testen of met MS Edge de normale werking verkregen wordt en zijn er andere Chrome gebruikers die wel if niet dit probleem hebben ??

Lees meer

09 apr 2024 15:59 - 09 apr 2024 16:38
Ter informatie; op wat voor soort PC werkt u ?

Aanvulling; bent u onlangs overgestapt van W10 naar W11 ?
Laatst bewerkt 09 apr 2024 16:38 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena