Probleem in Aldfaer Gedcom Export naar Ancestris

Lees meer

Re: Probleem in Aldfaer Gedcom Export naar Ancestris

06 mei 2024 07:52
Hi Paul,
Vanmorgen nagekeken, hetzelfde probleem doet zich ook voor bij bronnen.
1 persoon met identieke bron voor doop en overlijden, geeft maar 1 SOUR-Entity.
Dat hadden dus 2 aparte moeten zijn. Verander je nu de ene dan verandert de andere mee, als je de geëxporteerde Gedcom gebruikt..
Dat is balen zeg.
Heb (nog) geen foto's oid in m'n Gedcom dus dat kan ik niet nakijken.
Tineke

Lees meer

Re: Probleem in Aldfaer Gedcom Export naar Ancestris

09 mei 2024 07:51
Hallo allemaal,

Hierbij kan ik doorgeven dat het Ancstris team na mijn melding gelijk in actie is gekomen, en de import module voor een Aldfaer-Gedcom, gisteren gelijk al heeft aangepast.
Vanaf nu, en werkend met Versie 12 van Ancestris, kan een Aldfaer Gedcom, met de in dit forumonderwerp genoemde fouten, op de juiste manier worden geïmporteerd in Ancestris. (Let op: Geldt alleen voor versie 12  van Ancestris, niet voor versie 11 )

Dus:
Daar waar er nu 1 NOTE entity (notitie) in de Aldfaer Gedcom staat, terwijl dat eigenlijk gezien de wijze waarop Aldfaer hiermee werkt, allemaal aparte NOTE tags zouden moeten zijn per event, past Ancestris dit nu zodanig aan, dat notities die meerdere malen voorkomen, als aparte, onafhankelijke notities worden verwerkt.

Dat betekent dat binnen Ancestris deze fout zich dus niet meer voordoet. Wijzig je binnen Ancestris nu een notitie, dan wordt ook alleen deze ene notitie op deze ene plek aangepast, net zoals dat binnen Aldfaer gebeurt.
Hetzelfde geldt voor bronnen (SOURces) want ook daar ging het fout. Ook dat werkt nu binnen Ancestris zoals het hoort.

Deze oplossing geldt dus alleen voor importeren in Ancestris V12. Naar overige programma's blijft helaas de fout nog in de Gedcom zitten.

Veel succes iedereen.

Tineke

Gemaakt door Kunena