Aldfaer-mails na Covid: wordt mijn stamboom gewist???

Lees meer

Aldfaer-mails na Covid: wordt mijn stamboom gewist???

13 mei 2024 03:24
[object Object] Na een zware covid eind 2020 heb ik nog steeds ernstige gevolgen, o.a. nachtmerries rond "uw stamboom zal worden over enkele dagen onherroepelijk worden gewist gezien u niet op onze mails reageert". Welnu, ik ontving nooit zo'n ECHTE mails, maar leef met de angst dat dat het misschien toch echt zou zijn... Kunt u me bevestigen?
Lucie Boddaert 

Lees meer

Re: Aldfaer-mails na Covid: wordt mijn stamboom gewist???

13 mei 2024 08:34 - 13 mei 2024 08:34
Lucie,
Als u geen e-mails met een dergelijke inhoud ontvangt dan hoeft u zich geen zorgen te maken. Ik heb echter de indruk dat u alleen een overbodige angst heeft een dergelijke e-mail te ontvangen.

Stel dat het inderdaad het geval zou zijn, dan moet er in een dergelijk bericht een internet link aanwezig zijn met het voorstel die aan te klikken om een dergelijke wis aktie te voorkomen. 
Juist dat moet u dan NIET doen want dan is die mail een typisch geval van "fishing" om toegang tot uw PC te verkrijgen. 
Laatst bewerkt 13 mei 2024 08:34 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

30 dec 2024 22:38
Ik ben dus weer ongerust gemaakt door wat ik vandaag gelezen (of gedroomd?) heb. Ik kreeg eerder een bericht dat mijn stamboom Boddaert een hoge wetenschappelijke waarde heeft en zal bewaard blijven. Ik heb er zowat 20 jaar aan gewerkt in familiepapieren, R.A. Beveren en het Gentse Stadsarchief De Zwarte Doos.
Ik heb sinds mei 2024 nog méér last van post-covid. Ik kan me geen windows aanschaffen, mijn covid-hoofd kan nog steeds geen nieuwe informatie verwerken, zodat ik enkel kan werken op mijn oude pc. Ik ben radeloos... Ruud, uw antwoord van 24 mei ll. had me gerustgesteld, paniek brengt me nu weer helemaal van de wijs.

Lees meer

31 dec 2024 07:39 - 31 dec 2024 07:40
Lucie,
Ik herhaal wat ik eerder gesteld heb: Als, herhaal Als, u een e-mail ontvangt met een suggestie om iets aan te klikken moet u dat juist NIET doen. Te meer daar een eventuele dergelijke e-mail niet van Aldfaer komt

Verder: indien juist ingesteld wordt iedere keer bij afsluiten van een bewerkt stamboombestand automatisch een veiligheidskopie gemaakt. Daar kan u altijd op terug vallen.

Om 200% zeker te gaan doe Menu > Extra > Instellingen > Veiligheidskopie en zet in Handmatig de 2 vinken en behoud de vink Automatisch. Doe daarna 1x per 2 weken Menu > Bestand > V-kopie maken = Ctrl+B

De plaats van de v-kopie in bovenstaande afbeelding raak je niet aan.

Ruud

Laatst bewerkt 31 dec 2024 07:40 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Boddaert

Lees meer

03 nov 2025 05:05
Ik ben TOTAAL RADELOOS - de situatie krijg ik niet opgelost - in de voorbije maanden heb ik weer tallooooze nachten  vruchteloos aan 't scherm doorgebracht - ik zag recent éénmalig IEEN FLITSMAIL van jullie verschijnen met een telefoonnummer dat al verdween terwijl het aan 't verschenen was (ik kon het nr dus niet noteren, laat staan "gebruiken") 
Met Geneanet maakte ik enkele weken een analoge versie van hetzelfde mee - ook daar heb ik de situatie niet kunnen oplossen. Elke nacht zit ik een paar uren vergeefs  te zoeken om jullie te kunnen bereiken. Mijn pc-kennissenkring  is leeggelopen sinds covid. Zelf heb ik nog steeds zware post-covidgevolgen waarvoor in België niets wordt gedaan. In Nederland zijn er enkele post-covid poliklinieken. Hier moeten er eerst 25.000 zijn, na 2 jaar zijn ze recent de kaap van neit 20.000 voorbij
Ik ontving 2 keer (volgens mij "hoog-verdachte berichten" die ik direct  heb doorgestuurd naar VERDACHT SAFE ON WEB  en  verwijderd

Lees meer

03 nov 2025 07:55 - 03 nov 2025 07:59
Dag Lucie,
Ik vermoed dat die "flitsmail" door uw ant-virus verwijderd is en geplaatst is in de map "junk" of "trash" of gelijksoortige Nederlandstalige benamingen.
Als je de inhoud wil zien ZONDER het bercht te openen klik je junk en/of trash en doe je een "enkele" klik op het bericht in de kolom met berichten. Je kan dan inhoud van een dergelijk bericht lezen ZONDER dat een mogelijke piraat aktie aktief wordt.

Ik herhaal, ZONDER een klik in het bericht zelf uit te voeren.

En Lucie, dat nachtwerk moet je laten voor wat het is want dat geeft geen oplossing en Aldfaer stuurt geen mails tenzij je via het forum door één van de "helpers" uitgenodigd wordt om kontakt op te nemen

En een eventueel telefoonnummer moet je ook niet gebruiken. Dat wordt gebruikt om je betalingen te laten doen of je bankrekening te legen

Ruud

Laatst bewerkt 03 nov 2025 07:59 door Ruud de Ruiter. Reden: tel.nummer

Gemaakt door Kunena