Twee veranderingen sinds versie 11 bij opstarten

Lees meer

Twee veranderingen sinds versie 11 bij opstarten

09 okt 2024 23:07
Goedendag,
Sinds de update naar versie 11 heb ik twee verandering met versie 10 bij het opstarten van de stamboom.
  1. Ik heb de personenlijst in de linker kolom van het hoofdscherm actief staan, bij versie 10 was deze bij het opstarten van Aldfaer geselecteerd zoals deze bij afsluiten stond.Nu bij versie 11 komt deze steeds op de selectie die actief was bij de conversie naar versie 11. Nu moet ik dus iedere keer deze selectie wijzigen naar de voor mij meest gebruikte. >> Is dit aan te passen?
  2. Ik heb altijd "Stamboom - onderhoud" open staan, ook als ik het hoofdscherm van Aldfaer afsluit. Als ik nu bij versie 11 Aldfaer weer opstart staat altijd "Code" geselecteerd, terwijl bij versie 10 de laatst gebruikte geselecteerd stond. >> Ik vond het oude prettiger omdat ik meestal "Bronnen"," of "Notities" gebruik, verder niet zo spannend, maar als het te verhelpen is graag.
Gert

Bijlagen:

Lees meer

Re: Twee veranderingen sinds versie 11 bij opstarten

10 okt 2024 12:49
Gert
de sortering van de aangehechte Personenlijst volgt de Personenlijst die niet gekoppeld is aan het hoofdvenster. Als u dus een andere sortering wilt hebben dan moet u even de losse Personenlijst kiezen waar u dus ook het slotje e.d. ziet en daar wijzigen.

Als bij afsluiten het venster Onderhoud  open staat op de keuze 'Plaats'  dan  verliest dit venster inderdaad die positie en neemt de eerste keuze "Code" aan. Komt op de lijst.

Lees meer

Re: Twee veranderingen sinds versie 11 bij opstarten

15 okt 2024 15:00
Bedankt

Gemaakt door Kunena