- Bedankjes 0
gegevens overbrengen
- Rene de Bock
- Auteur
Lees minder
Lees meer
gegevens overbrengen
01 feb 2025 18:04
Hallo,
Een vraag: mijn broer heeft op zijn laptop Aldfaer staan met de familie-stamboom met allerlei foto's en documenten. Helaas is hij overleden.
Ik zou nu graag alles overzetten naar mijn computer, maar gewoon kopieren en op een usb-stick zetten lukt niet.
Hoe kan ik zijn complete stamboom het best overzetten?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Een vraag: mijn broer heeft op zijn laptop Aldfaer staan met de familie-stamboom met allerlei foto's en documenten. Helaas is hij overleden.
Ik zou nu graag alles overzetten naar mijn computer, maar gewoon kopieren en op een usb-stick zetten lukt niet.
Hoe kan ik zijn complete stamboom het best overzetten?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1063
Re: gegevens overbrengen
01 feb 2025 20:21 - 01 feb 2025 20:25
Er vanuitgaande dat u een Windows computer heeft kan dit vrij eenvoudig.
Open Aldfaer op de pc van uw broer > in menu Bestand > zoek Aldfaer-bestanden > plaats een vink bij Stambomen en bij alle schijven.
Zoek in het resultaat de stamboom (extensie aldf) met de recenste datum en noteer het pad.
Navigeer in verkenner naar de stamboom en kopieer het op een USB-stick.
Installeer Aldfaer op uw pc > open de stamboom (menu Bestand > open > bestand) > Opslaan(-als).
Open Aldfaer op de pc van uw broer > in menu Bestand > zoek Aldfaer-bestanden > plaats een vink bij Stambomen en bij alle schijven.
Zoek in het resultaat de stamboom (extensie aldf) met de recenste datum en noteer het pad.
Navigeer in verkenner naar de stamboom en kopieer het op een USB-stick.
Installeer Aldfaer op uw pc > open de stamboom (menu Bestand > open > bestand) > Opslaan(-als).
Laatst bewerkt 01 feb 2025 20:25 door JayCee.
- De Coster René
-
Re: gegevens overbrengen
02 feb 2025 06:19
Aanvulling:
kopieer ook de Materiaalmap (te vinden onder Documenten/Aldfaer/Materiaal)
kopieer ook de Materiaalmap (te vinden onder Documenten/Aldfaer/Materiaal)