Helpmenu: documentatie; bij aanklikken komt geen handleiding

Lees meer

Helpmenu: documentie; bij aanklikken komtm geen handleiding

08 jul 2025 14:45
Ik werk met recenste versie Aldfaer 11 onder Windows 11

Lees meer

Re: Helpmenu: documentie; bij aanklikken komtm geen handleiding

08 jul 2025 19:45 - 08 jul 2025 19:45
Klik op menu Venster, dit zal aangeven of de documentatie open staat en waarschijnlijk geminimaliseerd is.
Werkt u met 2 schermen, dan is het mogelijk dat de documentatie op het ander scherm staat.

Laatst bewerkt 08 jul 2025 19:45 door JayCee.

Lees meer

Re: Helpmenu: documentatie; bij aanklikken komt geen handleiding

08 jul 2025 20:11
Helaas, bij aanklikken venster krijg ik alleen mogelijkheid hoofdvenster an te klikken
en aanklikken documentatie (Helpmenu) geen reactie

Dank

Lees meer

08 jul 2025 20:34
Sluit Aldfaer en wijzig de naam Aldfaer.iniprogram in bij voorbeeld Aldfaer_oud.iniprogram. Start Aldfaer opnieuw.

Lees meer

08 jul 2025 20:49
Beste JayCee,
Ineens komt de documentatie te voorschijn na rename en opstart Aldfaer!
Hartelijk dank voor je snelle en ook deskundige hulp.

Teus Verduijn

Lees meer

27 jul 2025 13:45
Toch graag een reactie. 
Toen ook ik geen "handleiding" kreeg na F1 of Help/Documentatie heb ik deze truc ook toegepast (en ja ... nu blijft de handleiding zichtbaar op het scherm). 
(Initieel werd die handleiding blijkbaar wel aangesproken maar onmiddellijk "geminimaliseerd" naar de taakbalk en vandaar ook niet te openen?
Via "Venster" komt die niet beschikbaar (het is dan geen aldfaer-pagina maar een afzonderlijke browserpagina?)

Bij het wijzigen van de aldfaer.iniprogram worden ook wel bepaalde(/ alle ??) "instellingen" gereset?. 
(bv de instellingen van de persoonstabel gaan terug naar de standaardinstelling?
en (hier ben ik niet echt zeker van), de sortering van bv de achternaam zal ook terug op "standaard" komen wanneer eerder via Stamboom/Onderhoud/Familienaam/"Sorteren als" werd gebruikt. 

Daarom had ik de nieuw gegenereerde aldfaer.iniprogram-file terug gewist en de oude naam hersteld maar ... nu inderdaad weer geen zichtbaar blijvende F1 handleiding meer (maar nu zijn mijn persoonlijke instellingen weer "terug" :-)

Vraag blijft dus: is er een andere oplossing om het venster met de Handleiding toch zichtbaar in beeld te houden? 

Met beleefde groeten, 
Romijn(/Robert) 

Lees meer

27 jul 2025 22:08
Romijn,
U heeft het bestand Aldfaer.ini gewijzigd, waarin de instellingen worden ogeslagen.

Lees meer

28 jul 2025 17:27
Robert,
Indien de Help niet zichtbaar is en verstopt is achter het de taakbalk.
Probeer dan eens de muisaanwijzer op de taakbalk te plaatsen en de rechtermuisknop in te drukken.
Er wordt een keuze menu getoond en kies Taakbalkinstellingen.
In het vervolgvenster kies daar Boven
Mogelijk is daar dan wel het kleine venster te zien, vergoot deze dan door de muis op de rand van het venster te plaatsen totdat de muisaanwijzer van teken wijzigt en houd dan de muisknop ingedrukt en verplaatst de muis totdat het venster groot genoeg is om de keuze mogelijkheden van volledig scherm te kunnen maken.
Als dat gelukt is kun je weer de taakbalk weer naar de onderkant verplaatsen.

Lees meer

28 jul 2025 19:51
Geachte Heer Meije, 

Ideale tip :-)
Ik vermoedde inderdaad ook dat de helppagina wel werd geopend maar geminimaliseerd werd. 
Dat blijkt nu ook maar dankzij Uw advies heb ik die nu ook goed bruikbaar op het scherm gekregen. 

@JayCee: Ik heb door de oorspronkelijke aldfaer.iniprogram terug te zetten ook mijn eigen instellingen teruggekregen. 

Alles werk dus weer naar volle tevredenheid ... zoals "weleer" :-)

Beiden bedankt voor de snelle reactie en dank aan "het forum". 

Met collegiale groeten, 
Romijn/Robert

Gemaakt door Kunena