Donkere modus

Lees meer

Donkere modus

22 jul 2025 10:08
Is het mogelijk om Alfdfaer in een donkere modus in te stellen? Ik weet via instelling is e.e.a. te regelen, maar een mooie 'dark modus' lukt me niet.

Lees meer

Re: Donkere modus

22 jul 2025 13:45
U kunt Aldfaer niet in een dark modus (zoals bij een mobiel) instellen.

Lees meer

02 aug 2025 21:19
Ja er is e.e.a. in te stellen.

Zie dat de kaders nog steeds niet goed in te geven zijn

Vroeger kon je ook de instellingen goedzetten mogelijk als optie aan te bieden in het programma.
Je moet ten slotte ook met de tijd mee en dag of nachtstand lijkt me al een goed begin om in de volgende versie in te bouwen als verzoek. 

Onderstaande kleuren zijn in te stellen als een eigen kleur

Lees meer

02 aug 2025 21:29
Zie dat je deze kleurinstellingen kan opslaan.  zeer mooi maar.... hoe activeer je deze dan weer?

Lees meer

03 aug 2025 08:34
Even zitten pionieren en kom tot de volgende instellingen die je moet wijzigen (Dit is wat er mogelijk is om iets te wijzigen net de getoonde instellingen.

Lees meer

03 aug 2025 13:45
Dank voor je info. Ik heb er dit van gemaakt.
  • Blauw: in te vullen velden,
  • Groen: daar waar de focus ligt.
  • De rest:   veel grijs.

Lees meer

03 aug 2025 14:16
Je kunt je instellingen opslaan als een profiel (bijvoorbeeld met de naam: "XgedPriv" voor een export naar GEDCOM met Privacy-filter aan). En je kunt dan zo'n profiel later weer activeren met het pull-down-pijltje naast het instellingen-symbool op de taakbalk.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

03 aug 2025 16:16 - 03 aug 2025 16:17
Los van het advies om een apart profiel op te slaan, (ook verstandig als het gaat om iets uit te proberen) moet ik opmerken dat al die kleuren niets van doen hebben met de op een mobiel te bereiken 'dark modus'. Daar zie je dat letters wit zijn op een zwarte achtergrond. Dus de lettertekens hebben een oplichtend karakter.
Laatst bewerkt 03 aug 2025 16:17 door Han Kortekaas.

Lees meer

04 aug 2025 20:00
laatste stap is dus zet je personen lettertype op WIT

Groen en blauwe lichte achtergrond gaat niet werken kies een donkere kleur als je toch voor kleuren kiest

Lees meer

04 aug 2025 22:53
Het probleem doet zic voor dat als je kleuren gebruikt deteksten soms slecht te lzen zijn bij bepaalde achtergronden.

Door verschillende achtergronden op je hoofdkleur invoer te gebruiken kan het beer leesbaar worden.
Tevens valt het me op dat de teksten in notitieveld en code veld de kleur niet gewijzigd kan worden en gewoon zwart blijven zoals de basis instellingen

Hieronder enkele mogelijkheden ook met witte teksten om donkere modus te benaderen.

Lees meer

04 aug 2025 23:00 - 04 aug 2025 23:04
Kleur de voorouders van onze kinderen blauw

Vaders zijde zoon is lichtblauw 
Moeder zijde zoon is paars
Vaders zijde vrouw is groen
Moeders zijde vrouw is Donkerblouw

De 4 aangrenzende kleuren blauw

Voor alle voorouders betreft
Heb ik alle actes Doop  / Trouwen en overlijden gevonden dan word de blauwe kleur Rood
Heb ik niet alledrie de actes gevonden geef ik ze lichtrood mee

Gebruik tevens alle overige kleuren van het pallet om iets anders aan te geven.
Zo zie ik snel waar het gezin ergens aansluit door alleen naar de kleur te kijken

Dit  bewerkelijke methode heeft wel eens ooit tot verrassende verwantschappen geleid.
Laatst bewerkt 04 aug 2025 23:04 door Frank .

Gemaakt door Kunena