- Bedankjes 0
melding 'Access violation', wat nu???
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
melding 'Access violation', wat nu???
21 aug 2025 14:19Beste mensen sinds ik de laatste keer Aldfaer opende om verder te kunnen met aanvullen, gebeurde dit. Nu kan ik nergens meer bij en ik heb niets fout gedaan!
Hoe moeten we dit herstellen?
Ik ben 86 jaar en heb van dit soort dingen totaal geen verstand.
Héél graag uw hulp, desnoods door overnemen van onze computer!
Vriendelijke groeten,
Mary D. Sanstra-Veenis
Oudorp (gem. Alkmaar)
06-234 285 84
- Ruud de Ruiter
-
Re: melding 'Access violation', wat nu???
21 aug 2025 14:31 - 21 aug 2025 14:32
Mary,
Herstart Aldfaer en doe:
Menu > Stamboom > Bestandscontrole en reparatie
Afhangelijk van de hoeveelheid en frekwentie van mutaties dien je dit regelmatig uit te voeren.
Je kan dit ook instellen in de handmatiqe veligheids kopie
Herstart Aldfaer en doe:
Menu > Stamboom > Bestandscontrole en reparatie
Afhangelijk van de hoeveelheid en frekwentie van mutaties dien je dit regelmatig uit te voeren.
Je kan dit ook instellen in de handmatiqe veligheids kopie
Laatst bewerkt 21 aug 2025 14:32 door Ruud de Ruiter.
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 aug 2025 23:46
Beste meneer De Ruiter,
Nu ik nog eens keek zag ik ineens hier uw antwoord staan. Hoe ik hier kwam, weet ik niet meer, maar ineens stond het er.
Maar hoe herstart ik Aldfaer? Ik kan er niet bij!
Als ik Aldfaer open via het icoontje in de taakbalk, dan staat op het scherm de Personenlijst. Maar die kan ik niet afsluiten met het kruisje, dan trilt die melding en kan ik alleen maar op OK drukken op het meldingsschermpje.
Als ik dat heb gedaan, dan is het hele scherm weg.
Ik word hier zo nerveus van...
Hoe stel ik dat in "in de handmatiqe veiligheids kopie"?
Dan moet ik er natuurlijk wel eerst bij kunnen....
Heel graag heel duidelijk uitleg, stap voor stap, anders gaat het niet lukken ben ik bang.
Vriendelijke groet en alvast dank voor uw reactie.
Mary Sanstra-Veenis
Nu ik nog eens keek zag ik ineens hier uw antwoord staan. Hoe ik hier kwam, weet ik niet meer, maar ineens stond het er.
Maar hoe herstart ik Aldfaer? Ik kan er niet bij!
Als ik Aldfaer open via het icoontje in de taakbalk, dan staat op het scherm de Personenlijst. Maar die kan ik niet afsluiten met het kruisje, dan trilt die melding en kan ik alleen maar op OK drukken op het meldingsschermpje.
Als ik dat heb gedaan, dan is het hele scherm weg.
Ik word hier zo nerveus van...
Hoe stel ik dat in "in de handmatiqe veiligheids kopie"?
Dan moet ik er natuurlijk wel eerst bij kunnen....
Heel graag heel duidelijk uitleg, stap voor stap, anders gaat het niet lukken ben ik bang.
Vriendelijke groet en alvast dank voor uw reactie.
Mary Sanstra-Veenis
- Ruud de Ruiter
-
22 aug 2025 07:49
Mary,
Wat gebeurt er als je "muis over" op het Aldfaer icoon in de taakbalk doet ?
En vervolgens, wat als je het Aldfaer icoon in de taakbalk aanklikt ?
Heb je Teamviewer? Gratis programma waarmee ik in je PC kan kijken en eventueel een reparatie op Aldfaer uitvoeren.
Ruud
Wat gebeurt er als je "muis over" op het Aldfaer icoon in de taakbalk doet ?
En vervolgens, wat als je het Aldfaer icoon in de taakbalk aanklikt ?
Heb je Teamviewer? Gratis programma waarmee ik in je PC kan kijken en eventueel een reparatie op Aldfaer uitvoeren.
Ruud
- Ruud de Ruiter
-
22 aug 2025 08:36
Heb inmiddels direct contact met Mary
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 aug 2025 12:28
Goedemiddag, vanochtend stond de computer wel aan, maar was ik druk met onze huishoudelijke hulp, dus geen tijd en niet kunnen kijken.
Als ik met de muis over het icoon ga, dan staat er alleen 'Aldfaer'.
Als ik het aanklik dan krijg ik de personenlijst te zien van de stamboom die ik als laatste had geopend, namelijk 'Bartelink'. Meteen erna komt dat schermpje van Access violation. Klik ik daarna op OK in dat schermpje, dan is het scherm meteen verdwenen.
Ik zou het heel fijn vinden als u een tijd aangeeft, zodat we zorgen dat we thuis zijn en u het scherm over kunt nemen.
We moeten vanmiddag nog boodschappen doen. Maar ik houd het scherm in de gaten als u weer online bent.
Als ik met de muis over het icoon ga, dan staat er alleen 'Aldfaer'.
Als ik het aanklik dan krijg ik de personenlijst te zien van de stamboom die ik als laatste had geopend, namelijk 'Bartelink'. Meteen erna komt dat schermpje van Access violation. Klik ik daarna op OK in dat schermpje, dan is het scherm meteen verdwenen.
Ik zou het heel fijn vinden als u een tijd aangeeft, zodat we zorgen dat we thuis zijn en u het scherm over kunt nemen.
We moeten vanmiddag nog boodschappen doen. Maar ik houd het scherm in de gaten als u weer online bent.