- Bedankjes 0
kan .bak bestand niet verwijderen: Relatie
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
kan .bak bestand niet verwijderen: Relatie
27 aug 2025 10:28
is al eerder ter sprake geweest en is weer opgetreden.
situatie vanmorgen:
1. ik maak een .ged bestand, daar wordt geadviseerd om opschonen te draaien.
2 bij opschonen wordt dit signaal gegeven. met het advies aldfaer opnieuw op te starten.
3. na opstarten en opschonen blijft het signaal.
er is bij het afsluiten gisteren geen enkel signaal geweest dat er bij het opslaan en afsluiten enig probleem was.
ik heb een correcte installatie met alleen de VK's in de cloud..
ga nu een VK terugzetten, maar de vraag blijft waarom dit kennelijk alleen bij mij optreed.
situatie vanmorgen:
1. ik maak een .ged bestand, daar wordt geadviseerd om opschonen te draaien.
2 bij opschonen wordt dit signaal gegeven. met het advies aldfaer opnieuw op te starten.
3. na opstarten en opschonen blijft het signaal.
er is bij het afsluiten gisteren geen enkel signaal geweest dat er bij het opslaan en afsluiten enig probleem was.
ik heb een correcte installatie met alleen de VK's in de cloud..
ga nu een VK terugzetten, maar de vraag blijft waarom dit kennelijk alleen bij mij optreed.
- Han Kortekaas
-
Re: kan .bak bestand niet verwijderen: Relatie
27 aug 2025 22:36
Johan,
weet u heel zeker dat u de melding om het bestand op te schonen krijgt als u een gedcom export start?
Die melding wordt uitsluitend gemaakt na het openen van een *.aldf bestand waarbij bepaald wordt of er opschonen noodzakelijk is.
weet u heel zeker dat u de melding om het bestand op te schonen krijgt als u een gedcom export start?
Die melding wordt uitsluitend gemaakt na het openen van een *.aldf bestand waarbij bepaald wordt of er opschonen noodzakelijk is.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 aug 2025 23:56
na het openen van de database was er geen signaal, als eerste heb ik de ged. gemaakt, toen kwam het signaal.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2025 09:51
moest 4 VK's terug om het signaal kwijt te raken. heb meteen weer een .GED gedraaid. er kwam geen signaal om op te schonen.
wellicht hangt het probleem samen met het feit dat ik bij een bepaalde relatie niet in staat was om die status op "huwelijk" te zetten.
wellicht hangt het probleem samen met het feit dat ik bij een bepaalde relatie niet in staat was om die status op "huwelijk" te zetten.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2025 15:56
Is dat relatieprobleem dan nu wel opgelost?
Dat is toch al eerder bij jou aan de hand geweest?
Dat is toch al eerder bij jou aan de hand geweest?
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2025 17:36
nee, toen was het iets met kinderloze echtparen met kinderen.
nu is het iets met een huwelijk dat ik niet als huwelijk ingesteld krijg..
hoe dan ook het loopt weer.
redelijk geruststellend voor een bestand met 132.000 voorouders of hen die er op leken....
nu is het iets met een huwelijk dat ik niet als huwelijk ingesteld krijg..
hoe dan ook het loopt weer.
redelijk geruststellend voor een bestand met 132.000 voorouders of hen die er op leken....
- Han Kortekaas
-
28 aug 2025 18:09 - 28 aug 2025 18:10
Misschien is het een idee om dat probleem even naar voren te brengen. Heeft het te maken dat het een kerkelijk huwelijk is (dus zonder het 'normale' huwelijk?) waar je geen Huwelijks gegevens aan kunt toevoegen?
Laatst bewerkt 28 aug 2025 18:10 door Han Kortekaas.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2025 19:14
han, ik zou je graag helpen, maar toen ik het vermoeden had dat daar een probleem zou kunnen zitten zijn alle betrokkenen door de koffiemolen gegaan.
Wat ik nog weet: het betrof 1 persoon die een relatie had met 2 andere (maar zelfde) persoon(en). en ik kreeg het niet voor elkaar om van een van de relaties een huwelijk te maken. Wellicht had ik de 2e eerst moeten ontkoppelen?
helaas ik kan het niet meer reproduceren.
Wat ik nog weet: het betrof 1 persoon die een relatie had met 2 andere (maar zelfde) persoon(en). en ik kreeg het niet voor elkaar om van een van de relaties een huwelijk te maken. Wellicht had ik de 2e eerst moeten ontkoppelen?
helaas ik kan het niet meer reproduceren.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2025 19:59 - 28 aug 2025 20:01
Zoals je beschrijft ben je een aantal VK's teruggegaan totdat je die melding niet meer kreeg.
Met andere woorden; in een van die voorgaande VK's is dus het probleem ontstaan.
Is er een mogelijkheid dat die VK door mij bestudeerd kan worden of ik daar iets kan ontdekken, voordat je er weer tegenaan loopt.
Als ik moet raden heb je last van een dubbele niet unieke ID.
Met andere woorden; in een van die voorgaande VK's is dus het probleem ontstaan.
Is er een mogelijkheid dat die VK door mij bestudeerd kan worden of ik daar iets kan ontdekken, voordat je er weer tegenaan loopt.
Als ik moet raden heb je last van een dubbele niet unieke ID.
Laatst bewerkt 28 aug 2025 20:01 door Han Kortekaas.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2025 20:57
dat kan, maar de vk is 26.857 kb of 1.159.648 kb met materiaal!
dat gaat niet via mail lijkt me.
dat gaat niet via mail lijkt me.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2025 22:56
Johann,
dat kan via WeTransfer en dan uiteraard zonder materiaal.
dat kan via WeTransfer en dan uiteraard zonder materiaal.