- Bedankjes 1
Aldfaer installatie programma downloaden
- Leen Ketting
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer installatie programma downloaden
02 sep 2025 01:13
Tot nu toe gewerkt onder Windows 11. Bevalt prima. Echter, ik heb zojuist ICloud losgekoppeld omdat ik daar niets mee deed. Veiligheidshalve heb ik mijn huidige bestanden even op een USB-stick gezet om te voorkomen, dat daar iets mee fout zou gaan, tijdens de ontkoppeling. Tevens heb ik enige niet meer in gebruik zijnde bestanden verwijderd. Daar is kennelijk iets mee mis gegaan, want nu is ook mijn installatie-programma verdwenen. Ik heb getracht om via Altfaer.nl Aldfaer opnieuw te installeren. Dat lukt echter niet; Ik krijg geen bruikbare downloads te zien; wel de opmerking, dat ik aan moet geven, dat Aldfaer vertrouwd is. Dat geef ik aan en vervolgens komt er een bericht als feedback aan Microsoft wat ik ingevuld heb en verzonden. Tot zo ver alles goed, maar ik krijg geen downloads te zien om Aldfaer weer te installeren. Ik heb ook het bericht van Rommert van 25 augustus gezien over hetzelfde probleem, maar de antwoorden op zijn vraag helpen mij niet verder .
Hoe kom ik hier uit?
Hoe kom ik hier uit?
- Ruud de Ruiter
-
Re: Aldfaer installatie programma downloaden
02 sep 2025 11:20 - 02 sep 2025 11:23
zie
aldfaer.net/sitemap/index.php
Blijkbaar is je probleem met Windwos Defender. Ik heb hetezelfde probleem
Blijkbaar is je probleem met Windwos Defender. Ik heb hetezelfde probleem
Laatst bewerkt 02 sep 2025 11:23 door Ruud de Ruiter. Reden: D efender
- Leen Ketting
- Auteur
02 sep 2025 17:38
Dag Ruud,
Het probleem zit 'm inderdaad in Defender. Bij het downloaden van Aldfaer komt er rechts bovenin de kreet "Download geblokkeerd". Je kunt dan aangeven, dat de download veilig is - alleen - dan heb je de download zelf nog niet.. Ik heb dat sein "veilig" aan Microsoft gemeld, maar hun reactie is voor mij nog onduidelijk; wel zie ik dat zij bij mij maar één site kennen, terwijl andere downloads geweigerd worden. Wellicht kun jij daar eens verder induiken voor een definitieve oplossing, want daartoe ontbreekt mij te veel inzicht.
Ik ben er uiteindelijk toch in geslaagd om een download binnen te halen en installeren. Mijn probleem is dus opgelost.
Bedankt voor je meedenken
Leen
Het probleem zit 'm inderdaad in Defender. Bij het downloaden van Aldfaer komt er rechts bovenin de kreet "Download geblokkeerd". Je kunt dan aangeven, dat de download veilig is - alleen - dan heb je de download zelf nog niet.. Ik heb dat sein "veilig" aan Microsoft gemeld, maar hun reactie is voor mij nog onduidelijk; wel zie ik dat zij bij mij maar één site kennen, terwijl andere downloads geweigerd worden. Wellicht kun jij daar eens verder induiken voor een definitieve oplossing, want daartoe ontbreekt mij te veel inzicht.
Ik ben er uiteindelijk toch in geslaagd om een download binnen te halen en installeren. Mijn probleem is dus opgelost.
Bedankt voor je meedenken
Leen
- Gerhard Vermaeten
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 sep 2025 13:15
Voor mij hetzelfde probleem. Opgelost door een oude versie van Aldfaer te downloaden en deze vervolgens te upgraden naar de laatste versie. Onhandig maar werkt wel.
- Paul Kallenberg
04 sep 2025 13:41
Gerhard, Leen,
Welke browser gebruiken jullie bij het downloaden?
Paul
Welke browser gebruiken jullie bij het downloaden?
Paul
- Ruud de Ruiter
-
- TR
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 4
05 sep 2025 01:33
1.
Kijk in de map waar de download staat, of kijk in
c:\users\...\downloads
Staat daar een bestand met een naam die eindigt op crdownload ?
2.
Een en ander is mogelijk/waarschijnlijk afhankelijk van de instellingen binnen ms-edge.
Binnen ms-edge:
- ga naar instellingen
- ga aan de linkerkant naar "privacy, zoeken en services"
- ga aan de rechterkant naar "beveiliging"
- zoek "Microsoft Defender SmartScreen" of "Beveiliging tegen schadelijke sites en downloads"
- schakel het vinkje uit
Groet,
TR
Kijk in de map waar de download staat, of kijk in
c:\users\...\downloads
Staat daar een bestand met een naam die eindigt op crdownload ?
2.
Een en ander is mogelijk/waarschijnlijk afhankelijk van de instellingen binnen ms-edge.
Binnen ms-edge:
- ga naar instellingen
- ga aan de linkerkant naar "privacy, zoeken en services"
- ga aan de rechterkant naar "beveiliging"
- zoek "Microsoft Defender SmartScreen" of "Beveiliging tegen schadelijke sites en downloads"
- schakel het vinkje uit
Groet,
TR
- Leen Ketting
- Auteur
05 sep 2025 14:49
Het is een heel verhaal geworden, maar 't schept wel duidelijkheid in de materie. Aan mijn kant is nu alles opgelost.
Bedankt voor de adviezen.
Leen
Bedankt voor de adviezen.
Leen
- Paul Kallenberg
05 sep 2025 17:27 - 05 sep 2025 17:29
Hoewel de door TR voorgestelde methode mogelijk werkt, ben ik er geen voorstander omdat hierin Microsoft Defender wordt uitgeschakeld. Wat in elk geval toegevoegd moet worden is dat daarna Microsoft Defender weer wordt ingeschakeld. Maar het is beter om Microsoft Defender niet uit- en in te schakelen en de procedure te volgen die
hier
beschreven staat.
Paul
Paul
Laatst bewerkt 05 sep 2025 17:29 door Paul Kallenberg.
- TR
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 4
05 sep 2025 19:43
Paul,
Het antivirus-programma windows defender is wat anders dat microsoft defender smartscreen, alhoewel beide onderdelen steeds meer samenwerken of geïntegreerd worden.
En het is des microsofts om met naamgeving verwarring te zaaien.
Het is een misverstand dat de antivirus-software, windows defender, wordt uitgeschakeld.
Als ik het vinkje aan laat staan, komt de melding:
"Aldfaer11100.exe wordt niet vaak gedownload. Zorg ervoor dat u Aldfaer11100.exe vertrouwt voordat u het opent"
Met 3 puntjes waarachter een lijstje zit met "behouden" of "verwijderen"
En die 3 puntjes zie je pas als je met de muis boven op de melding gaat hangen.
Als ik het vinkje uit zet, komt de melding:
"Aldfaer11100.exe kan schadelijk zijn voor uw apparaat. Wilt u het toch behouden?"
Met daarbij 2 knoppen die meteen zichtbaar zijn: "Behouden" en "Verwijderen"
Als het vinkje uit staat, is de zaak voor gebruikers duidelijker en ben je gewoon sneller bij het beslismoment.
Als ik de link jhk.hankortekaas.nl/index.php/wat-doe-ik...ter-met-aldfaer.html volg, lees ik bovendien letterlijk wat microsoft te melden heeft: "Microsoft Defender Smartscreen kan niet controleren ....."
Ik heb wel een vermoeden waarom die meldingen opduiken, maar dat is een ander verhaal / andere discussie.
2 maal bijlage / screenshot bijgevoegd.
meldingen.jpg: daarop zijn rechtsboven de verschillen in de notificaties te zien.
instellingen.jpg: windows defender blijft aan staan als het vinkje in edge uit staat.
Groet,
TR
Het antivirus-programma windows defender is wat anders dat microsoft defender smartscreen, alhoewel beide onderdelen steeds meer samenwerken of geïntegreerd worden.
En het is des microsofts om met naamgeving verwarring te zaaien.
Het is een misverstand dat de antivirus-software, windows defender, wordt uitgeschakeld.
Als ik het vinkje aan laat staan, komt de melding:
"Aldfaer11100.exe wordt niet vaak gedownload. Zorg ervoor dat u Aldfaer11100.exe vertrouwt voordat u het opent"
Met 3 puntjes waarachter een lijstje zit met "behouden" of "verwijderen"
En die 3 puntjes zie je pas als je met de muis boven op de melding gaat hangen.
Als ik het vinkje uit zet, komt de melding:
"Aldfaer11100.exe kan schadelijk zijn voor uw apparaat. Wilt u het toch behouden?"
Met daarbij 2 knoppen die meteen zichtbaar zijn: "Behouden" en "Verwijderen"
Als het vinkje uit staat, is de zaak voor gebruikers duidelijker en ben je gewoon sneller bij het beslismoment.
Als ik de link jhk.hankortekaas.nl/index.php/wat-doe-ik...ter-met-aldfaer.html volg, lees ik bovendien letterlijk wat microsoft te melden heeft: "Microsoft Defender Smartscreen kan niet controleren ....."
Ik heb wel een vermoeden waarom die meldingen opduiken, maar dat is een ander verhaal / andere discussie.
2 maal bijlage / screenshot bijgevoegd.
meldingen.jpg: daarop zijn rechtsboven de verschillen in de notificaties te zien.
instellingen.jpg: windows defender blijft aan staan als het vinkje in edge uit staat.
Groet,
TR