Afgesloten discussies van de helpdesk

App ?

• André van Westenbrugge
  • Auteur
Lees meer

App ?

17 mrt 2015 21:23
Bestaat er een Aldfaer-app waarmee ik op mijn smartphone mijn stamboom kan raadplegen ?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: App ?

18 mrt 2015 07:25
Nee en is ook niet voorzien
Onderwerp is gesloten.
  • Jan Visser
Lees meer

18 mrt 2015 14:40
André
Wanneer het puur is wat dingen te kijken of te laten zien en NIET om in te voeren kan je eens naar FlexiTree kijken te vinden uit de bonus. Het is er voor om je stamboom op Internet te presenteren maar ik gebruik het op mijn Android tablet.
Onderwerp is gesloten.
  • Sophie
Lees meer

02 apr 2015 10:11
André van Westenbrugge schreef : Bestaat er een Aldfaer-app waarmee ik op mijn smartphone mijn stamboom kan raadplegen ?

Jammer genoeg wil het Aldfaer-team daar niet aan, terwijl diverse andere genealogie-programma's wel apps voor smartphone/tablet aanbieden. Een gemiste kans in mijn opinie!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 apr 2015 12:17 - 02 apr 2015 12:21
Tablet onder W8.1 werkt prima
Andere wel(?): die bieden ongeveer 10% van de mogelijkheden in Aldfaer.
De meeste zijn een variant op "Contacten" met uiterst beperkte mogelijkheden. Ik heb enkele op iPhone/iPad getest en snel weggegooid.

En dan nog dit:
Er bestaan op dit moment 3 bedrijfssytemen voor smartphones !!
Laatst bewerkt 02 apr 2015 12:21 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • dekker
Lees meer

18 apr 2015 00:12
Op mijn Iphone en Ipad heb ik "Heredis" geïnstalleerd.

Als ik bij personen nieuwe gegevens invoer noteer ik deze naam op papier en verwerk ze later thuis in Aldfaer.
Nadat je dit hebt gedaan, verwijder je het bestand uit Heredis en importeer je een bijgewerkte Gedcom vanuit Aldfaer.

Omgekeerd is wat lastiger omdat Heredis wat velden toevoegd waar Aldfaer niets mee kan (je krijgt bv allerhande onnodige notities) en Heredis gaat "vrwemd" om met plaatsnamen. Maar met wat aanpassingen in bv Notepad en opletten wat je hoe importeerd, kom je ook een heel eind.
Als je in Aldfaer bv ook de sorteer functie van namen hebt gebruikt ben je die kwijt en na import vanuit Heredis moet je dit dus ook weer opnieuw gaan doen.
De import vanuit Heredis kan ik dus zeker niet aanraden.

Maar voor onderweg, vind ik het een prima aanvulling omdat je toch al je gegevens bij de hand hebt.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 apr 2015 12:28
Ik maak gebruik van het Bonus-sjabloon "maak alfaer cd" waarmee een prima 'kaartenbak' op schijf wordt aangemaakt dat ik daarna eenvoudig naar mijn smartphone en tablet kan overhalen en hierna kan ontsluiten m.b.v. een browser-app (zoals FireFox). Hiermee kan ik dus onderweg (en in archieven) dus ook mijn gegevens raadplegen zonder mijn laptop (met Aldfaer) mee te brengen.

mvg
Carel
Onderwerp is gesloten.
  • Drexhage
Lees meer

22 apr 2015 21:37
Beste gebruikers

ik ben tevreden met GEDexplorer (betaalde versie op Android). Prima grafische weergave van een GED uit Aldfaer
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena